jfn Skrevet 8. mars 2020 Del Skrevet 8. mars 2020 Jeg er en alenemamma på 37 år med en gutt på 7 år. Jeg har akkurat flyttet fra Tromsø til Oslo. Vi har veldig lyst til å reise til Spania i sommer. Jeg ønsker å gi Lukas en uforglemmelig ferie. Jeg er i utgangspunktet en sjenert person. Møte ukjente på et charterhotell er litt skummelt. Jeg kunne tenkt meg å dratt nedover med noen som har de samme interessene og barn i samme alder. Noen forslag til hvordan jeg kan gå frem? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 8. mars 2020 Del Skrevet 8. mars 2020 Husker Vagabond bladet hadde spalteplass for dem som ønsket reisefølge. Det er mulig å prøve det. Ellers har du jo Facebook, og andre sosiale media. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 8. mars 2020 Del Skrevet 8. mars 2020 Synes ikke du skal la deg skremme av charterhotell. Det er veldig forskjellige typer mennesker der og garantert også noen som er ganske så like deg. Et god måte å komme i kontakt med andre er å være med på aktiviteter og utflukter. Lenke til kommentar
Blesten_i_vesten Skrevet 22. mars 2020 Del Skrevet 22. mars 2020 Litt sent svar, men kanskje det hjelper. Jeg er alenemamma med to barn og jeg har booket tur til en luksus-campingplass nord i spania (castell montgri). Her er alt, og underholdningen + fasilitetene er enda bedre enn all-inclusive- bortsett fra at du må lage maten selv ? Nå vet ikke jeg om turen blir noe av, men om vi ikke drar i år, så drar vi neste år. Ellers har jeg vært på roadtrips med barna. Vi var i Danmark sommeren 2018, England og Wales sommeren 2019, og så er det altså spania i år. Alternativt blir det Tusenfryd + bø sommerland e.l om vi ikke får reist til Spania. Det eneste som er vanskelig med å være aleneforelder på slike turer er at man aldri har ett sekund fri. Man kan aldri sende de en rask tur ut, uten å holde øye med dem. I garderober med svømmehaller bør man huske at de må klare seg alene om det ikke er familiebåser. Husker feks da vi reiste til Tyrkia i 2017. Først vi gjorde på flyplassen da vi landet var å gå på do, og sønnen min (da 7 år) gikk på guttedoen mens dattera mi og jeg gikk på damedoen. Vi var raske, men da vi kom ut igjen var ikke sønnen min noe sted å finne! Jeg fikk fullstendig panikk, men det viste seg etter 1 minutt at han gjemte seg bak en stolpe for å lure meg. Han har ikke gjort det igjen, for å si det fint. Om du lurer på noe annet ift det å reise med barn er det bare til å spørre Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 23. mars 2020 Del Skrevet 23. mars 2020 Ville ha utsatt utenlands turer til neste år Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå