fudun Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Hei, bare lurte på om det jeg har tenkt her virkelig lar seg gjøre: Jeg skal koble sammen et nettverk med der nextgentel (teletopia router) skal deles både med wlan og lan. Problemet er at jeg på grunn av sendeforhold helst skulle ha koblet følgende: Er det mulig å få den pc'n som er koblet i switchen til å koble seg på access punktet? Hvordan må jeg i så fall sette det opp? må jeg kjøre DHCP server både i teletopia routern og access punktet, sette opp access punktet sin ip som gateway for pc'ene og teletopian som gateway for AP? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Bruk et _accesspoint_ ikke en trådløs ruter så skal det de være 0 problem! Lenke til kommentar
fudun Skrevet 5. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2004 HMMMM AP/router kommer ikke det an på hvordan de settes opp? Har en fujitsu-siemens router med 4xLAN + 1xWAN tilkobling. Fra switch til router må jeg vel koble inn i WAN inngangen, og da får jeg kanskje ikke kjørt signal tilbake til switchen via samme kabel. Pokker... Hvordan funker dette? Lenke til kommentar
Yeahright Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Tegningen din skulle funke 100%. Om det er et axxpunkt eller router spiller ingen rolle. Men det kan bli litt mer admin med router. Og noe bedret sikkerhet. Lenke til kommentar
fudun Skrevet 7. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2004 Hehe... sorry. Fikk det til å funke tre min etter forrige post. Ikke noe problem... Men takk alle sammen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå