Xylo Skrevet 6. mars 2020 Del Skrevet 6. mars 2020 Hei! Klarte å slette et viktig dokument fra papirkurven. Lastet ned et gjenopphentingsprogram som hentet frem mye gammelt, men ikke dokumentet! Er det tapt for alltid eller kan noe gjøres? Har selvsagt ikke min sky, lagret ting i icloud drive eller andre lure Apple greier? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 6. mars 2020 Del Skrevet 6. mars 2020 Forhåpentligvis så skriver du ikke dette på Macbook Air, eller bruker den fortsatt Utover det så kan jeg ikke hjelpe da jeg ikke har erfaring med Mac, men vil tippe at det er det samme som med PC at om du bruker Mac så vil den etterhvert skrive over filen og da er den ihvertfall tapt Lenke til kommentar
Xylo Skrevet 6. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2020 Da er det nok tapt for alltid? installerte jo program for gjenhenting i uvitenhet..... Lenke til kommentar
Xylo Skrevet 6. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2020 Er det ingenting å gjøre da? ? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 6. mars 2020 Del Skrevet 6. mars 2020 Slike programmer kjører man fra USB-minnepinne 1 Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 6. mars 2020 Del Skrevet 6. mars 2020 Selvfølgelig kan du hente tilbake filene, spørsmålet er jo hvor mye du er villig til å betale for det. Det finnes utallige programvarer som kan hjelpe deg med dette. Sånn det fungerer når du sletter noe fra papirkurven, er ikke at plassen eller fila på lagringsmediet blir overskrevet med en gang. Det som skjer er bare at plassen merkes som ledig, og oppføringen i filsystemet slettes. Informasjonen i fila finnes helt til den blir overskrevet. Den vanligste formen for gjenoppretting skjer faktisk fra papirkurv. Etter et raskt googlesøk, finner jeg f.eks EaseUS Data Recovery Wizard. Lykke til. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 6. mars 2020 Del Skrevet 6. mars 2020 AT1S skrev (14 minutter siden): Selvfølgelig kan du hente tilbake filene, spørsmålet er jo hvor mye du er villig til å betale for det. Det finnes utallige programvarer som kan hjelpe deg med dette. Sånn det fungerer når du sletter noe fra papirkurven, er ikke at plassen eller fila på lagringsmediet blir overskrevet med en gang. Det som skjer er bare at plassen merkes som ledig, og oppføringen i filsystemet slettes. Informasjonen i fila finnes helt til den blir overskrevet. Den vanligste formen for gjenoppretting skjer faktisk fra papirkurv. Etter et raskt googlesøk, finner jeg f.eks EaseUS Data Recovery Wizard. Lykke til. Problemet er at TS har installert slikt program, og mest sansynlig skrevet over filen Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 6. mars 2020 Del Skrevet 6. mars 2020 Dubious skrev (2 minutter siden): Problemet er at TS har installert slikt program, og mest sansynlig skrevet over filen Sannsynligheten for at programvaren han har lastet ned og brukt, eller annen programvare han har brukt på maskinen har skrevet over akkurat den sektoren fila lå på, er minimal. Lenke til kommentar
Xylo Skrevet 6. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2020 Takk for gode tips? jeg skal forsøke dette! Er villig til å betale noen lapper om det må til for å få frem dokumentet. Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 6. mars 2020 Del Skrevet 6. mars 2020 Xylo skrev (11 minutter siden): Takk for gode tips? jeg skal forsøke dette! Er villig til å betale noen lapper om det må til for å få frem dokumentet. Bare ha i bakhodet at du ikke skriver så mye til disken før du evt. har fått hentet opp det dokumentet du trenger, da det øker sannsynligheten for at du skriver over det du trenger. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 6. mars 2020 Del Skrevet 6. mars 2020 AT1S skrev (2 timer siden): Sannsynligheten for at programvaren han har lastet ned og brukt, eller annen programvare han har brukt på maskinen har skrevet over akkurat den sektoren fila lå på, er minimal. Kjører man programmet fra USB så er sjansen lik null på at det er skrevet over Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 6. mars 2020 Del Skrevet 6. mars 2020 Dubious skrev (3 minutter siden): Kjører man programmet fra USB så er sjansen lik null på at det er skrevet over Hvis du har en annen datamaskin tilgjengelig, så ser jeg at det er mulig å lage en USB man kan boote fra med den programvaren, ja. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 6. mars 2020 Del Skrevet 6. mars 2020 AT1S skrev (28 minutter siden): Hvis du har en annen datamaskin tilgjengelig, så ser jeg at det er mulig å lage en USB man kan boote fra med den programvaren, ja. Går helt fint an å laste ned på USB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå