Gå til innhold

M-Audio Audiophile 2496 / ESI Waveterminal 192L

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg bare lurer på om noen har noe erfaring med dette kortet, M-Audio Audiophile 2496... går til innkjøp av nytt snart, og vurderte dette.. kan noen bekrefte, eller avkrefte om det er noe å ha? Kanskje noen andre anbefalinger... skal primært brukes til musikk...

Eller burde jeg kanskje satse på noe sånt som dette, Terratec Phase 28 ?

mvh Godø

Endret av Darth Godo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har det, og har hatt et ****** med pop og forstyrrelser i lyden på 2 forskjellige PC'er. Det kom etter en stund, og har aldri helt forsvunnet igjen (og tro meg, jeg har gjort stort sett alt for å bli kvitt det).

Enten funker det topp, eller det er ubrukelig. Det er driver issues, kvaliteten på kortet i seg selv er høy. Det har MIDI I/O i form av en høykvalitets MIDI kobling som har raskere og mer stabil MIDI overføring enn spill kortene, det har intern mixer som lar deg bestemme hvordan du vil route utgangene m.m.

Jeg tror relativt få opplever problemet jeg har, så ikke la det skremme deg fra å kjøpe det. Om du kjøper via postordre, har du jo uansett angrefristen om det skulle vise seg å by på problemer av noe slag.

Om du ikke har behov for MIDI I/O fra kortet (men heller bruker et eksternt MIDI interface), ville jeg kjøpt Echo Mia istedet. Koster noen hundrelapper mer, men skal også være marginalt bedre.

(Echo MIA fås med MIDI i nåværende generasjon, mens forrige er uten og koster en del mindre).

Endret av Hidden
Lenke til kommentar

Takk for svar :)

Har en kamerat som hadde dette kortet, og hadde samme problemene som du beskriver, derfor jeg var litt usikker på om det var et engangstilfelle, eller om det hadde skjedd med flere... skulle gjerne hatt et kort som støtter 5.1 også, ser d kan også bli et problem på audiophile 2496...

Jeg tar å sjekker ut det kortet du nevnte, for jeg har bruk for midi I/O... pris spiller ikke den største rollen, heller at en får et produkt som fungerer skikkelig...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Vet ikke om det er litt sent nå, men jeg har hvertfall 192L, og det funker som ei kule. EgoSys har E-WDM driver som kan route data mellom de individuelle driverene, og dette funker bra. Du kan f.eks. Route output fra Cubase til Voice chat på MSN eller noe, hvis du skulle ha behov for det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...