ludolf Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 Er bad sector på disken grunn nok til å få ny på reklamasjonen? Det gjelder en deskstar 75GXP. Itbutikken sa jeg skulle bare sende den inn og få ny. Men jeg har jo reparert den flere ganger med Toolen fra IBM (erase disk), så det kunne jo hende de setter seg på bakbena ved å si at den fungerer fint etter en slik reparasjon? Jeg har et ustabilt xp system med en ny P4 NW på ett nytt Abit SD7-533 kort. Mistenkte syndebukker er: *Logitech Itouch *Norton Internet security med Antivirus 2002, siste oppgraderinger. *Nero. Det hender at systemet henger slik at restart er nødvendig, når jeg starter opp igjen har jeg bad sector og må slette partisjonene for å reparere. Ja, en gang fikk jeg bad sector tilsynelatende uten grunn. Jeg bestilte en kontrollert shutdown fra avslutt windows. Neste gang jeg startet.. ja, nettopp! Bad sector. Eneste grunnen jeg kan tenke meg måtte være hvis outlook hentet e-post akkurat i det øyeblikket maskina skrudde av. Men dette burde da windows sjekke selv, jeg ba den jo om shutdown. På min gamle fujitsu disk har jeg aldri hatt noen problemer, selv om jeg har hatt den helt siden win 98 sine dager med alle de omstartene den krevde. Synspunkter noen? Lenke til kommentar
BBC Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 Ja, 1 bad sector er nok til å få på garanti/reklamasjon. Du har ikke "reparert" harddisken, programmet har bare markert sectorene som ubrukbare. Har ikke IBM selv, men du skal kjøre IBM Drive Fitness og der får du en feilkode. Deretter er det å sende ivei. Lenke til kommentar
xthal Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 humm.. må vel sende inn min WD60GB da.. har ca. 30 bad sectors på den... og feil i filtildelingstabellen :sad: Lenke til kommentar
ludolf Skrevet 6. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2002 Quote: On 2002-03-06 11:05, borre skrev:Ja, 1 bad sector er nok til å få på garanti/reklamasjon. Du har ikke "reparert" harddisken, programmet har bare markert sectorene som ubrukbare.Har ikke IBM selv, men du skal kjøre IBM Drive Fitness og der får du en feilkode. Deretter er det å sende ivei. Exellent!! Tusen hjertelig takk!! Da reiser disken hjem igjen. Supert! Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 Har vært borti nøyaktig det samme "problemet" som deg. SD7 kort, samt en 75GXP disk på vei ut av denne verden. Maskinen virket ustabil, men det var faktisk disken som rotet til alt. Det er ingen problemer å bytte denne disken. Alle web sjappe kjenner til disken, og bytter den uten særlige problemer. Lenke til kommentar
ludolf Skrevet 12. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2002 Quote: Den 2002-03-06 11:16, byggeren skrev:Har vært borti nøyaktig det samme "problemet" som deg. SD7 kort, samt en 75GXP disk på vei ut av denne verden. Maskinen virket ustabil, men det var faktisk disken som rotet til alt. Det er ingen problemer å bytte denne disken. Alle web sjappe kjenner til disken, og bytter den uten særlige problemer. Dette ser ut til å ha vært problemet mitt også. Etter at jeg skiftet disken har maskinen vært helt stabil. Tilogmed de to kabinettviftene som jeg ikke fikk brukt lar seg fint benytte nå. Pussig hvor mye krøll en disk kan lage!? Lenke til kommentar
Thomas99101 Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Jeg hadde en bad sector på min disk...og måtte bruke ibm erase program... Det fitness programmet til ibm fant ingen feil...nå virker alt som det skal .. er det noe feil med hardisken eller ? eller bare noe feil som har skjedd i partisjoneringen av disken ?? er en ibm 120 gxp 80 gigger... Lenke til kommentar
arehsan Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 hmmm...hvor lang reklamasjonsrett/garanti er det på slikt? jeg har en 75gxp 45GB som jeg bare har gidd opp.. masse bad sectors. hadde 5 partisjoner som virka, "rundt" de ødelagte delene.. men det ble så masse feil at jeg ga opp, siste gangen jeg testa fant jeg ut at programmet jeg brukte ikke takla mer enn 99 bad sectors :sad: Lenke til kommentar
ludolf Skrevet 12. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2002 Quote: Den 2002-06-12 15:51, Ritz skrev:hmmm...hvor lang reklamasjonsrett/garanti er det på slikt? Du har 3 års garanti hos IBM. Hvis jeg har forstått riktig kan du sende direkte til dem uten å gå om selger, men ta dette med en klype salt. Lenke til kommentar
arehsan Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 bra.. den disken var noen cm ifra å bli til frisbee.. men jeg fant en 800mB disk til det.. skal lete på ibm sine sider for mer info Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå