Gå til innhold

AMD 750 vs Celeron 900

bjolle

Anbefalte innlegg

Jeg fikk tilbud om å kjøpe en stasjonær pc med AMD 750 prosessor. I dag spør selgeren meg om jeg er interessert i bytte til en Celeron 900 isteden, til samme pris. Vil jeg det? Vet ikke mye om prosessorer, men vet at det er andre ting i tillegg til klokkehastighet som bestemmer den totale ytelsen. Pc'en skal brukes til linux, hovedsakelig til netscape og staroffice.

[ Denne Melding var redigert av: bjolle på 2001-10-24 10:48 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Celeronen er nok kjappest.

Videre er I815 en langt mer moden plattform enn enn vanlige billigkort for Athlon/duron. (går ut fra sdram her men selv de nyeste DDR kortene for socket A er langt fra så problemfrie som BX/i815 kort)

Tror mange her ikke har tenkt på at celeron nå ha 100fbs, ikke at den er "higpreformance" fordet, men det er søren ikke Duron heller - og pers vil jeg si at hovedkort/platform og stabilitet er MEGET viktig, særlig så lenge begge yter "likt". Pris er intet argument, bare tenkt på gjensalgspris (duron 750 er verd 200~250kr etter 1uke)

Lenke til kommentar

Om Duronen leveres med et OK hovedkort som støtter 133 FSB og er rimelig oppgraderingsvennlig har man et system som varer litt (T-bird har snart Duron-priser) Til Office-ting og internett er det ikke veldig stor ytelsesforskjell på dem (sjekk anandtek)

Kjører min Duron 750 på 1Ghz, og DA merkes det :cool:

Som sagt: hovedkortet bestemmer fremtiden for systemet, og en utskifting av det koster gjerne mer enn prosessoren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...