Odd R. Valmot Skrevet 5. mars 2020 Del Skrevet 5. mars 2020 Podkast: Han har laget el-sykkelen som gjør det behagelig å sykle til jobb 1 Lenke til kommentar
KjeRogJør Skrevet 5. mars 2020 Del Skrevet 5. mars 2020 Allværssykkelen. Dette burde egne seg godt når avstand og topografi ikke er så ille. Rart det ikke har kommet før. 2 Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 5. mars 2020 Del Skrevet 5. mars 2020 (endret) Kremt: Endret 6. mars 2020 av Lynxman 2 Lenke til kommentar
Robort Kristensen Skrevet 6. mars 2020 Del Skrevet 6. mars 2020 Har det i form av Podbike. For tiden i daglig drift i Stavanger området i en pre test serie før produksjon start i 2021 5 Lenke til kommentar
Johosianna Skrevet 6. mars 2020 Del Skrevet 6. mars 2020 Er dette en sykkel? Skal man i så fall kunne sykle på fortau med den? 1 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 6. mars 2020 Del Skrevet 6. mars 2020 (endret) Johosianna skrev (7 minutter siden): Er dette en sykkel? Skal man i så fall kunne sykle på fortau med den? EL-sykkel ja. Da må den ha en toppfart på max 25 km/t her i landet. Og ja, da kan den ferdes på fortauet, men man må selvfølgelig ta hensyn til gående (som har "forkjørsrett" der). Endret 6. mars 2020 av Hanhijnn 1 Lenke til kommentar
joakimb Skrevet 6. mars 2020 Del Skrevet 6. mars 2020 Som helårssyklist ser jeg ikke det store behovet. Det jeg derimot ser for meg er at både oversikt i trafikken og synlighet for andre trafikanter reduseres, noe jeg mener syklister ikke trenger. Hvis vi hadde hatt egne sykkelveier (helst tuber) så hadde dette hatt noe for seg, men ikke slik gående/syklende/kjørende blandes i sammen i dag. Lenke til kommentar
Dag Yngland Skrevet 6. mars 2020 Del Skrevet 6. mars 2020 Det er vel et par hundre millioner sykkeldrosjer rundt om i verden - også med motor. Flere hjul, tak og solceller for strøm har lenge vært på gatene. Lyder bare dumt når dette skal selges som "nordmann redder verden" - igjen. https://www.pinterest.ca/pin/318629742382625510/ 1 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 6. mars 2020 Del Skrevet 6. mars 2020 joakimb skrev (1 time siden): Hvis vi hadde hatt egne sykkelveier (helst tuber) så hadde dette hatt noe for seg, men ikke slik gående/syklende/kjørende blandes i sammen i dag. Passer nok mye bedre i land/byer med egne sykkelfelt / sykkelveier, som f.eks. Danmark/København. Lenke til kommentar
Xantippe Skrevet 6. mars 2020 Del Skrevet 6. mars 2020 Dette lover bra. Men vil den motstå kraftig sidevind? Jeg har flere ganger opplevd kraftige vindkast fra siden der jeg må kjempe for ikke å blåse sideveis. Slike vindkast er spesielt kraftige ved hushjørner. 1 Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 6. mars 2020 Del Skrevet 6. mars 2020 (endret) Prisen må bli under 60 000,- skal den konkurere med denne: https://www.tu.no/artikler/denne-mikrobilen-kan-bli-en-hit-blant-norske-16-aringer/486396 Dag Yngland «nevner» at konkuransen er hard i segmentet, så den blir neppe norskprodusert. Men kommer prisen under 50 000,- som et speil til en BMW X5 koster så kansje....? Men hvem tjener pengene på det speilet til under 1 000,- i produksjonskostnad....... Sakner informasjon i artiklen om hvorfor denne skulle vere så fantastisk eller superbillig å kjøpe/vedlikeholde. Den må værtfall være god skal eg gi 30 000,- for den. Evigvarendes bremser, kapslet og evigvarendes drivverk å vi byrjer å prate. Like lett å skifte hjul på (vinter/sommer) som en rullestol for å nevne noe. Joda, eg ville konvertert den til et amfibie kjøretøy med en gang: Tenk jævlig stort og 200 år frem i tid eller glømm det. Her en 6 år gammel artikkel: https://www.tu.no/artikler/en-by-kjoper-2000-batteribusser/230926 Endret 6. mars 2020 av Halvor Sølvberg- the MOV Lenke til kommentar
Benny Flaggstang Skrevet 6. mars 2020 Del Skrevet 6. mars 2020 6 hours ago, Hanhijnn said: EL-sykkel ja. Da må den ha en toppfart på max 25 km/t her i landet. Og ja, da kan den ferdes på fortauet, men man må selvfølgelig ta hensyn til gående (som har "forkjørsrett" der). Det er ikke riktig. Det er ingen toppfart på en sykkel. Assistert toppfart er 25km/t, men om du får den høyere ved egen muskelkraft er det ingenting i veien for det. Lenke til kommentar
dahln Skrevet 7. mars 2020 Del Skrevet 7. mars 2020 Det har kommet før. Det finnes sykler man ligger på ryggen når man sykler og de er tildekket. Lenke til kommentar
dahln Skrevet 7. mars 2020 Del Skrevet 7. mars 2020 Noen av oss husker Sinclair C5 og har dermed ikke så veldig stor tro på dette. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 7. mars 2020 Del Skrevet 7. mars 2020 (endret) Sikkert fin når det er is og snø ute. Håper den fåes med piggdekk. Og er den åpen på sidene? Fint når det blåser med nedbør. Har den ikke vindusviskere? Blir jo umulig å se noe da. Jeg så for meg en stressless av vanntett materiale med styrespak på siden, elektrisk med hjul. Dét høres behagelig ut. Endret 7. mars 2020 av Taurean Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 7. mars 2020 Del Skrevet 7. mars 2020 (endret) Det jeg liker med denne er at den er smal nok. Hjulene er passe store. Den har vindu foran, og har tak, men er åpen ellers. Den er høy nok med oppreist sittestilling, noe som også gjør den mer synlig i trafikken enn et veldig lavt kjøretøy. Det jeg er usikker på er sidene. Hvordan kommer en seg inn når der er en bjelke på siden? Kunne der vært dører? Ser også for meg at der kunne vært en bjelke på tvers bak føreren. Endret 7. mars 2020 av Svein M 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. mars 2020 Del Skrevet 7. mars 2020 Enig med Svein M. Det er mye å like ved denne. En ting til: Regenerering av strøm slik at man kan lade i nedoverbakker slik at man kan assistere sykling i oppoverbakker. Siden det ikke er noen evighetsmaskin og man i sum må tilføre energi så må man altså bare sykle moderat på både oppover og nedover noe som gir passe belastning gjennom hele treningsøkta. I tillegg vil jeg tippe at vekta er ganske lav. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 7. mars 2020 Del Skrevet 7. mars 2020 (endret) Kanskje en tandem også kunne bli bra? Endret 7. mars 2020 av Svein M Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 7. mars 2020 Del Skrevet 7. mars 2020 @Johosianna Mener du fortau når du sier fortau, eller mener du gang- og sykkelvei? Lenke til kommentar
HF- Skrevet 7. mars 2020 Del Skrevet 7. mars 2020 Lynxman skrev (6 minutter siden): @Johosianna Mener du fortau når du sier fortau, eller mener du gang- og sykkelvei? Norge har omtrent ikkje sykkelfelt/sykkelvei. På gangvei har en vikeplikt for alt som beveger seg og skal passere gåande i "tilnærmet gangfart" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå