Gå til innhold

Mini lcd-skjerm for barebone?

RottePostei

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du laster ned softwaren fra crystalfontz så kan du prøve ut hva displayet kan vise (har en slags virtual LCD-greie innebygd). Du kan kople displaysoftwaren til mbm for å få info om cpu, MHz, temp, diskplass etc.. Alt settes sammen i et lettfattelig grensesnitt.

Er betatester for V2 av softwaren for crystalfontz, og her blir det endel råere muligheter med full-spekter grafisk equalizer for winamp.

Monteringa er relativt enkel. Jeg har en intern usb-kabel for å unngp loop-kabel på baksiden av pc'en. Ellers så kan en ha displayet eksternt. Fra min interne usb så henter displayet strøm fra usb-porten for backlight. backlight-styrken kan en justere med softwaren.

LCD'en kostet meg ca 1000,- og jeg kjøpte en CFA634-TMC-KU (blå med hvit skrift). Prisforskjellen er grunnet manglende kontroller for displayet i de grafiske displayene. Tror det er mer knot og mer avansert å få disse til å virke, men resultatet blir imponerende hvis en har peil, tid og orker.

LCDgallery.net

Lenke til kommentar

Hei, det finnes mye ferdige greier rundt om, men er du litt nevenyttig er det billigere og kjekkere å lage det selv.

Du kan kjøpe et 20x4 karakters LCD display med blå belysning og det du trenger av kabler og plugger på http://www.hammar.no/b for 400 kroner. Du finner det under Elektronikk LCD display. De har flere typer der også.

Grei veiledning til montering og bruk av programvare til display finner du her:

http://www.ocshoot.no/lcd.htm

Det er ikke så vanskelig som det kan se ut til, og det blir stilig....

Nettulf

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...