djgudleif Skrevet 5. mars 2020 Del Skrevet 5. mars 2020 Jeg ønsker å gjøre opptak på kassett. Lyden inn til kassett skal komme fra PC. Hva slags utstyr trenger jeg da? Vet dere om noe type kassettspiller/stereoanlegg som har denne funksjonen? Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 5. mars 2020 Del Skrevet 5. mars 2020 Mange kassettspillere har mulighet for line in - som du kopler til line out på pcen. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 5. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2020 Kan jeg da anta at en jeg kjøper på finn har det? Altså en halveis avansert en vil ha det? Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 5. mars 2020 Del Skrevet 5. mars 2020 (endret) Nesten alle kassettspillere av typen du har i "rack" eller stereobenk sammen med forsterker osv har "line inn". For eksempel denne har det: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=171925190 Hehe, den var jo defekt - ikke kjøpt den linket til over!! Denne ser bedre ut: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=166807349 Endret 5. mars 2020 av Mr_Spock Lenke til kommentar
Rune_says Skrevet 13. mars 2020 Del Skrevet 13. mars 2020 De fleste eldre kasettspillere har RCA inn (for opptak) og RCA ut (spilling) (dvs RCA= rød og hvit lydkabel for hhv høyre og venstre kanal... aka stereo ) Så en 3,5mm -> rød/hvit RCA kabel trengs. Fås fra ca 20kr og oppover. Kvalitet på magnetbånd kan variere mye, så vel som innspillings/avspillingshodet (og hvor mye det er slitt) Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. mars 2020 Del Skrevet 14. mars 2020 Hvis du er opptatt av kvalitet kan du sjekke ut Techmoan (ja det staves slik) sin Youtube-kanal. Han har flere videoer der han tar for seg nettopp dette samt anbefalinger til diverse kassettspillere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå