Gå til innhold

Heimekka Vannkjøling - uppdate 22\7 cpu rev2.0

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
har jeg sett noe lignende design på Diablito2k sin side tro... hmm.... *skjekke*

men ser bra ut! men vanskelig :p

det regner jeg med at du har;

jeg dukker opp på de merkeligste steder :p

jeg tror jeg skal lage blokka når jeg er på ok.no treff i verkstedet til skrue tror jeg :green:

den er langt fra umulig å lage. bare ta tiden til hjelp.

Lenke til kommentar

i etthvert vannkjølingssystem er det uhyre praktisk med en tank for fylling og etterfylling, og som en målestokk på hvor mye veske som befinner seg i systemet til enhver tid. jeg har lenge kjørt med mitt patenterte "åpen colatank" løsning, men det er nå på tide med en utskifting.

som den nevenyttige karen jeg er, så lager jeg jo også selvfølgelig alt selv og deler mine bilder og resultalter med dere eminente forumlesere.

la oss se på den orginale skissa først:

tank1.PNG

en enkel og grei tank av plexi som skal plasseres vedsiden av pumpa, frems i kabinettet.

plata like under nipelen er til for å dempe trykke i strålen, og dermed håper jeg å eleminere problemet med luftbobler i vannet. det er mulig jeg justerer litt på vinkling og plassering av plata når hvis det skulle vise seg å virke bedre.

jeg har ikke kommet så veldig langt, men litt er blitt gjort:

tank2borraopp1.JPG

det store hullet er der colatoppen skal limes på med tiden, og det rødbrune på teipen er blod ;) .. en skal lide for vannkjølinga si vet dere :p .

tank2maskert.JPG

*elske på maskeringsteip :love: *

tank2kuttaopp2.JPG

her med målene på tanken:

tank2medmål.JPG

begyner jeg å ane konturer her?

det neste som skal gjøres er å lage "støttebjelker" :roll: til veggene og skru alt sammen. jeg tror jeg skal bruke m3 skruer hvis jeg får tak i noen her på bygda..

kjører ikke 4 timer for å komme meg på claser'n..

hvis noen har tips om hvor man kan få taki noen, si i fra..

vidre uppdate kommer vel rullende med tiden.. :dremel:

edit: det var nummer 999... :fun:

får vel spare nummer 1000 til noe spessielt... :w00t:

Endret av Demogorgon
Lenke til kommentar
FOR GUDS SKYLD, IKKE BRUK COLOR WORKS!!!

jeg har grusome erfaringer med denne lakken. den er ikke vert di 10kronene jeg kjøpte den for!.

ellers ser det bra ut

virker som om du liker colorworks like dålig som jeg liker quick...

kan du nevne hva som gikk skitt med den a?

så lenge man gjør bra forarbeid med priming osv er det i allefall min erfaring at det går bra nesten uansett hva slags lakk man bruker. men det virker jo som om du er av en annen oppfattning? tell me.. :hmm:

Lenke til kommentar

det blir noe lignende det skrue gjorde med mad 64 blokka til pretorian. blokka jeg har er rund allerede, og 13mm høy, så jeg sager\dremler et det jeg ikke vil ha der.. mulig jeg får tilgang på fres igjen, men det blir uansett ikke før på lenge. jeg har fortsatt ingen bestemt angrepsprosedyre på denne blokka.. den er fortsatt til planlegging..

Lenke til kommentar

Kan si den erfaringen jeg har med colorworks lakk og primer.

Kjøpte lakk og primer av samme merke, colorworks (liker ikke quick grunnet prisen på den..l. :roll: )

I allefall: gjorde grunn arbeidet, pusset helt ned og vasket bort alle fett flekkene.

påførte primer og lot den tørke, pusset ned og lot dette tørke lakket et strøk. etter en halv time ser jeg lakken starter og koke... kan si jeg ble forbanned da jeg fannt ut at primer og lakken ikke tålte hverandre. Men god service fra butikken fikk jeg tilbake lakk og primer fra et annet merke som de garanterte. pluss haugevis med pussepapir.

så pass på og prøv på en annen flate først.

Mvh

KFB

Lenke til kommentar

oops... det høres ikke helt bra ut i grunn..

dette må jeg virkelig teste.. regner ikke med at servicen på europris er så forbanna høy heller :\ ..

jeg skal lakke i morgen etter at jeg er ferdig med den nye gpublokka mi, så vi får se da. det kommer sikkert noen bilder krypende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...