Demogorgon Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 (endret) Denne Workloggen blir om Pc projektene mine, og det er flust av de skal man vite. For øyeblikket driver jeg med: vannblokk konstruksjon\planlegging\mekking: jeg har allerede frest ut 4 blokker. Jeg har også planer om å konstruere mitt eget design, å prøve det i praksis. Akutt støydemping: når de fleste støyende elementerene er vannkjølte, så irreterer de som er igjen desto mer. dette må jo gjøres noe med. Dette var utgangspungtet: Hardware'n min: mobo: Abit nf7-s(døde i enda en vapo ulykke) Epox et eller annet 266fsb *døde i vapoulykken* Abit kd7 msi kt333 et eller annet cpu: duron 1400(serveren) XP1800*døde også i vapoulykken* [email protected] xp2200 thorton(død den og, vapo) Ram 2*256 mb 266 ram Skjermkort: GF FX 5200Ultra GF2 Pro Vannkjølings oppsettet kommer til å bli noe lignende dette i det nåværende kabinettet: merk: radiatoren er ikke med her for enkelhetsskyld. vannblokk konstruksjon\planlegging\mekking med hjelp fra en lærer på mekken(ankerskogen vgs) og bestefattern’s verktøy arsenal, bestemte jeg meg for å mekke meg en billig kjøleløsning til pc’n, som er betraktlig bedre en luftbaserte løsninger. Matrialene jeg bruker\brukte: Kobberet aluminiumet kobberet fikk jeg av en lokal skrothandler, orginalt i 12x12 og 10x10 plater på 1cm tykkelse. Aluminiumet rota jeg fram fra ”søppelbøtta” på mekkens matriale rom. Hendig nok hadde de allerede skjært opp en hel del blokker til 5x6cm. Desverre hadde disse bare en tykkelse på 7 eller 8mm, så jeg blir nok nødt til å lime de sammen med artic silver limet. Etter fresing så kobberblokkene slik ut: blokkene er: øverst høyre: 40*40*10mm (northbridge) øverst venstre: samme som høyre(gpu) nederst høyre: 60*60*10mm(har ikke peiling!) nederst venstre: 50*50*10mm(har ikke peiling her heller!) grunnen til at blokka nederst til venstre ble slik den ble, er at de på mekken brukte feil arbeids tegning. Jeg hadde først gitt de en som ikke stemte med slik jeg ønsket, og gav de en annen etterpå, men som desverre ikke ble brukt. Det er frest 7mm ned i blokkene, noe som betyr at det bare blir igjen 3mm bånn, så jeg må passe meg litt når jeg skal planslipe de. har festa blokka med festesettet til en gigantII heatpipe. funker brillefint. målene på toppen er 7*7cm den består av 2*3mm plexi limt sammen med sicomet 69. blokka passer som fot i hose på skjermkortet mitt, gf fx 5200ultra. Akutt Støydemping det falt meg inn at psu'n min bråkte litt, så jeg bestemte meg for å gjøre noe med det. det er en godklump med navnet q tech! jeg hadde fra før bytta de viftene som satt i. med et par som ikke bråkte fult så ille, men nå ble de igjen det mest støyende elementet i maskinen min. det gikk litt fort for seg, så jeg fikk ikke tatt så mange bilder som jeg skulle ønskje, men prosessen er alikevell temmelig selvforklarende. skal mekke opp et koblingskjema hvis noen er intresert. er en enkel modd, som jeg anbefaler alle å gjøre. som dere observange lesere vil se, så har jeg snudd viftene til å blåse inn, og det er fordi jeg i tilleg som dere ser øverst har 2*120mm i topp, og ingen som blåser inn enda(bortsett fra psu'n nå da..). derfor ble det mer undertrykk i kassa en jeg likte, så det er grunnen til snuopprasjonen. det ser bikkjestykt ut, men det funker. psu'n kommer innen kort tid til å bli erstattet alikevell. Når den nye ankommer, så skal den vannkjøles. det skal gjøres ved at transistorene skal skrues inn\på en aluminiumsskinne som vist her: se side 4 for ferdig cpublokk Endret 22. juli 2004 av Demogorgon Lenke til kommentar
felge Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 bildene funker ikke her ! Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 29. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2003 vet. men kanskje du et hvordan linken blir på online.no serveren blir? Lenke til kommentar
Koffe Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Jeg har mine bilder på online. Har du lagt ut bildene med ftp? Btw: tror dette kan bli meget bra, har ikke sett noen worklog enda om å lage egne blokker Lenke til kommentar
The Helper Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Feilen er at du har skrivi .jpg, mens filene heter .JPG Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 29. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2003 Feilen er at du har skrivi .jpg, mens filene heter .JPG ahh! takker. feilen er retet opp nå. Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 stili. De så litt tykke ut de blokkene da kan det ikke ødelegge festene på HK da? Lenke til kommentar
OCSpro Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 fett med hjemme spikka kjøleblokker Men skjønte ikke helt oppsettet ditt når det gjaldt rekkefølgen på komponentene for vannkjølinga, forklare nærmere? Lenke til kommentar
PsychoPat Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Veldig bra! Kjempefine de blokkene! Skulle ønske jeg hadde tilgang på slikt verktøy. Trenger forresten kunnskapen også Lenke til kommentar
k_drey Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Var ikke dumt dette da, håper disse vil da funke slik det skal virke når de kommer til de dagene da de skal arbeide! Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 30. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2003 fett med hjemme spikka kjøleblokker Men skjønte ikke helt oppsettet ditt når det gjaldt rekkefølgen på komponentene for vannkjølinga, forklare nærmere? hmm.. mulig det var litt ulogisk? skal mekke på et bilde til deg jeg.. vent litt bare.. Lenke til kommentar
Koffe Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 (endret) Ser ok ut den planen der, men pelt er mer effektiv rett mot cpu. Endret 30. desember 2003 av Koffe Lenke til kommentar
felge Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 ser ikke noe radiator på tegningen din Lenke til kommentar
Koffe Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 hehe jeg holdt akkurat på å skrive det samme! Men den er ikke tatt med med vilje,, les i posten. Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 30. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2003 Ser ok ut den planen der, men pelt er mer effektiv rett mot cpu. ikke når elementet det er snakk om er på bare 118w.. er akkuratt nok til å få ned tempen litt før cpu.. Lenke til kommentar
Crinos Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Men det er akkurat nok til å lage kondens på vannslangende dine! Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 30. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2003 (endret) jasså ja!! vel, jeg er den stolte eier av dyret kjent som neoprene! det hjeper i slike sammenhenger det vettu. Endret 30. desember 2003 av el_diablo_21 Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 1. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2004 stili. De så litt tykke ut de blokkene da kan det ikke ødelegge festene på HK da? hmm? ingen av de mekkede blokkene skal brukes på pu, så det lar seg vanskelig gjøre.. Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 stili. De så litt tykke ut de blokkene da kan det ikke ødelegge festene på HK da? hmm? ingen av de mekkede blokkene skal brukes på pu, så det lar seg vanskelig gjøre.. aaaa, bare jeg som er litt på jorde her da... Men hva skla du med sååå mange blokker da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå