Omaha Invest Skrevet 4. mars 2020 Del Skrevet 4. mars 2020 Hei, Skulle skjære et rundstykke. Kuttet meg i fingeren så jeg skjærte åpen tuppen av fingeren. Det ble som et lite lokk og blødde veldig. Hadde fingeren under kaldt rennende vann mens jeg åpna litt plaster og papirtape. Holdt etterpå handa høyt og det blødde lite, hadde samtidig på plaster, slik at den løsningen fliken ble holdt nede og hadde godt med trykk på mens jeg hadde på tape. Holdt hansa høyt en stund og det blør tydeligvis ikke lengere. Trykket holdt blodet tilbake. Vil dette ordne seg selv med at kjøttfliken gror på plass igjen? Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 4. mars 2020 Del Skrevet 4. mars 2020 Ja, det gjør det, regner med at det var et "fint" kutt? Bruk plasteret til å holde det på plass, så gror det i hop igjen Lenke til kommentar
Omaha Invest Skrevet 4. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2020 Ok. Takk. Ja, var fint kutt med biff kniv. Hehe. Blødde mye, men regner med det blir som før da, siden utstyr og alt var så tilgjengelig og lokket ble trykt på igjen ? Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 4. mars 2020 Del Skrevet 4. mars 2020 Støtter Uderzo sitt råd. Dette vil gå bra. Til neste gang, bruk lunka vann. Blod koagulerer best mellom 35-40 grader. Det er derfor det er lettere å vaske bort blod med kaldt vann. ps. overrasket over at ingen har gitt rådet "dra til legen"... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981 Skrevet 4. mars 2020 Del Skrevet 4. mars 2020 Omaha Invest skrev (2 timer siden): Hei, Vil dette ordne seg selv med at kjøttfliken gror på plass igjen? Det kommer ann på hvor god blodforsyning til kjøttfliken er. Hvor mye hang den fast i? Min erfaring er at de ofte dør og faller av. Lenke til kommentar
Omaha Invest Skrevet 4. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2020 Hmm. Ikke godt å si. Var ganske fint kutt. Åpnet aldri helt opp for å se. Har ikke tatt av plaster enda. Kjenner det jobber mye i kuttet. ? Håper kanskje det er som en kløft, bare horisontalt. Men som du sier. Kan godt hende den biten dør. Men er sikkert ikke nødvendig å oppsøke lege. Er vel ikke mye legen kan gjøre? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981 Skrevet 4. mars 2020 Del Skrevet 4. mars 2020 Omaha Invest skrev (7 minutter siden): Hmm. Ikke godt å si. Var ganske fint kutt. Åpnet aldri helt opp for å se. Har ikke tatt av plaster enda. Kjenner det jobber mye i kuttet. ? Håper kanskje det er som en kløft, bare horisontalt. Men som du sier. Kan godt hende den biten dør. Men er sikkert ikke nødvendig å oppsøke lege. Er vel ikke mye legen kan gjøre? Legen syr hvis det er nødvendig. Umulig å svare på om det er nødvendig uten bilde eventuelt. Lenke til kommentar
Omaha Invest Skrevet 4. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2020 Tuppen av venstre ringefinger. Hehe. 1 Lenke til kommentar
Gaea Skrevet 5. mars 2020 Del Skrevet 5. mars 2020 Som Uderzo og Skandinav sier så vil det nok gå bra. Når det gjelder behov for lege så er det nok mest aktuelt om det ikke stopper å blø og ved mistanke om infeksjon, men jeg regner nok med at du selv er fornuftig nok til å dra til legen om så hadde vært tilfelle. Husk å bytte plaster etterhvert, og så kan det jo generelt sett være kjekt å ha pyrisept (reseptfritt) liggende hjemme til evt neste gang du skulle kutte deg på fingeren og rense såret før du setter på plaster, men det går helt fint med at du brukte vanlig vann denne gang, i alle fall for overfladiske sår. 2 Lenke til kommentar
Omaha Invest Skrevet 5. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2020 Takk for tilbakemelding. Ser ut til at det gikk bra, da det på en måte var halve tuppen som ble skjært åpen og mye mer skulle vært skjært for å miste en del. Hadde pyrisept. Brukt det når jeg skifta på plaster. Allerede over natta er det grodd noe fast igjen. Ser det er åpent på siden. Kjente godt i natt at det var mye på gang I fingeren. ? Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 4. april 2020 Del Skrevet 4. april 2020 Omaha Invest skrev (På 4.3.2020 den 21.26): Tuppen av venstre ringefinger. Hehe. Tenkte bare å dele en vits fra Hell's Kitchen, når en kutta av en bit av tommelen, så sa Ramsay "You still got 9 left" ^^ Hehe 9 tomler til overs, fordi han mente han var en kloms ^^ Bra du fikk ordna det! Gjør vondt der der. 1 Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 4. april 2020 Del Skrevet 4. april 2020 Kan anbefale salven Brulidine. Jeg hadde et uhell med en kålrot før jul, hugget ned på tommelen og cirka 1/3 inn på neglen fra siden. Med godt trykk og Brulidine var det lite nekrose å spore. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 4. april 2020 Del Skrevet 4. april 2020 Jeg hadde et ganske dypt kutt en gang som gjorde at det hang en kjøttflik. Den var riktignok ikke kjempestor, men jeg klemte den på plass og satte på plaster. I dag kan man ikke se at det har vært kutt der engang. Lenke til kommentar
Omaha Invest Skrevet 4. april 2020 Forfatter Del Skrevet 4. april 2020 Taurean skrev (29 minutter siden): Tenkte bare å dele en vits fra Hell's Kitchen, når en kutta av en bit av tommelen, så sa Ramsay "You still got 9 left" ^^ Hehe 9 tomler til overs, fordi han mente han var en kloms ^^ Bra du fikk ordna det! Gjør vondt der der. Hehe. ? Gikk heldigvis delvis som jeg håpte. Grodde endel på lappen som jeg la ned. Tok veldig lang tid. Til slutt var det bare en tykl hudbit som var løs og jeg til slutt dro av Ny babyhud og flass under. Fingeren er 90% nå. Kjenner det fortsatt er jobbing inni fingeren., men veldig bra. Tok overraskende lang tid og ble overraskende bra. Egeenlig litt spennede å følge med hvordan kroppen løser egne problemer ? 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå