Gjest 0091e...473 Skrevet 3. mars 2020 Del Skrevet 3. mars 2020 Tenkte å gjøre en større investering som krever kredittsjekk. Har ikke gått igjennom med bestilling enda av grunner, men tenkte å se om jeg har noen sjanse før jeg bestemmer meg. Er 25 og har hatt fast inntekt i de siste 3-4 årene. Gikk på gjeldsregisteret sin nettside, den sa "ingen usikret gjeld er registrert". Jeg er visst for ung og dum til å forstå helt. Tror det er positivt, men er det bevis for å være kredittverdig? Anonymous poster hash: 0091e...473 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 4. mars 2020 Del Skrevet 4. mars 2020 Kommer an på hvor mye du har tenkt å låne, hva pengene skal brukes til og hvor mye du tjener i året Er det forbrukslån uten sikkerhet så er alle som ikke har lån fra før "kredittverdig" Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 4. mars 2020 Del Skrevet 4. mars 2020 Gjeldsregisteret forteller bare hvor mye usikret gjeld du har. Selv om det ikke er alt som komme med her heller. Kredittverdig er man så lenge man ikke har anmerkninger eller inkassosaker mot seg. I tillegg finnes det andre lån som påvirker betjenings evnen din. Bil lån, studielån og boliglån bla. Dette finner du bla informasjon om i selvangivelsen din som banken også kommer til å spør etter. En rådgiver vil se på totalen å kunne svare deg på hvor mye du kan låne. Lenke til kommentar
RaveX Skrevet 4. mars 2020 Del Skrevet 4. mars 2020 Betyr i korte trekk at du ikke har registrert noen gjeld på deg, og du er kredittverdig. Dog vil alltid størrelsen på lån du kan få bli gjort av din inntekt. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå