Gå til innhold

Opteron testet mot G5

tlindaas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den testen er neppe særlig representativ for hva Opteron er i stand til, det kan jeg garantere deg. Selve testoppsettet har fått en god del pepper, som det går klart frem på måten vedkommende skriver på. Rett og slett lite troverdig :thumbdown:

Her har du et par tester som kommer frem til akkurat motsatte konklusjoner:

http://www.pcworld.com/news/article/0,aid,112749,pg,1,00.asp

http://www.unixgods.org/~tilo/Opteron_vs_G5.html

Lenke til kommentar

Den testen i PC World ble jo ikke tatt godt imot, pga programvalget:

– Premiere er utgått på Mac for lenge siden, blir ikke lenger laget. Det ble utkonkurrert av Final Cut Pro, både på funksjonalitet og hastighet. Det de burde gjort var å funnet noen felles funksjoner hos markedslederne, det folk faktisk bruker, og testet disse funksjonene. Rendering av det samme prosjektet f.eks.

– Word... Hallo? Hvor relevant er det å teste super-CPU-er som Opteron og G5 på Word? Har du en 5 år gammel maskin er den jo fremdeles bra nok. Når det er sagt er det helt klart at Word på PC går fortere enn Word på Mac, av den enkle grunn at programmet ikke er optimisert særlig godt for Mac generelt eller for G5 spesielt. Men om det tar 1 eller 2 tidels sekund å åpne et dokument, who cares?

- Photoshop er en annen historie. Her trenger man stadig den farten man kan få. Og G5 var i denne testen raskest.

- Quake. Den ene av Opteronene vant, G5-en havnet midt på treet, ca 20% bak den raskeste. Spill er bedre på PC, det innrømmer jeg.

Men G5-en vant fremdeles i 3 av 4 av programmene i den testen jeg henviste til.. Så at Mac nå er like raskt som det raskeste på PC burde iallfall ingen bestride.

Torstein

Lenke til kommentar
Den testen i PC World ble jo ikke tatt godt imot, pga programvalget:

– Premiere er utgått på Mac for lenge siden, blir ikke lenger laget. Det ble utkonkurrert av Final Cut Pro, både på funksjonalitet og hastighet. Det de burde gjort var å funnet noen felles funksjoner hos markedslederne, det folk faktisk bruker, og testet disse funksjonene. Rendering av det samme prosjektet f.eks.

– Word... Hallo? Hvor relevant er det å teste super-CPU-er som Opteron og G5 på Word? Har du en 5 år gammel maskin er den jo fremdeles bra nok. Når det er sagt er det helt klart at Word på PC går fortere enn Word på Mac, av den enkle grunn at programmet ikke er optimisert særlig godt for Mac generelt eller for G5 spesielt. Men om det tar 1 eller 2 tidels sekund å åpne et dokument, who cares?

- Photoshop er en annen historie. Her trenger man stadig den farten man kan få. Og G5 var i denne testen raskest.

- Quake. Den ene av Opteronene vant, G5-en havnet midt på treet, ca 20% bak den raskeste. Spill er bedre på PC, det innrømmer jeg.

Men G5-en vant fremdeles i 3 av 4 av programmene i den testen jeg henviste til.. Så at Mac nå er like raskt som det raskeste på PC burde iallfall ingen bestride.

Torstein

I den testen du refererer til bruker de ikke en gang samme skjermkort, og det skulle si det meste om hvor seriøs den testern er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...