Howard Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Nye mini-barebones fra Soltek Soltek har lansert to nye mini-barebone-systemer, spesielt rettet mot kontorbruk. Qbic IQ3601 og IQ3602 er basert på VIA C3-prosessoren, som skulle bety et lavt støynivå. Les artikkelen her Lenke til kommentar
sm1pea07 Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Men hva med CPU-kraften? VIA prosessoren er jo ikke akkurat noe kraftpakke. Til og med Celeron 700Mhz slår den. Ikke sterk nok til DivX engang! Se hardware.no test: http://www.hardware.no/tester/cpu/via_c3/ Lenke til kommentar
iron_knuckle Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 (endret) via c3 er en grei prosesor det. Andre tester viser at den ikke har problemer med divx. Da snakker jeg om 1ghz versjonen Endret 29. desember 2003 av iron_knuckle Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Men hva med CPU-kraften? VIA prosessoren er jo ikke akkurat noe kraftpakke. Til og med Celeron 700Mhz slår den. Ikke sterk nok til DivX engang! Funker kjempefint til DivX, surfing og generelt kontorbruk. Men det er ikke noen spillprosessor nei, men det er heller ikke bruksområdet. Lenke til kommentar
eiriksen Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Men hva med CPU-kraften? VIA prosessoren er jo ikke akkurat noe kraftpakke. Til og med Celeron 700Mhz slår den. Ikke sterk nok til DivX engang! Se hardware.no test: http://www.hardware.no/tester/cpu/via_c3/ Det er jo en multimedia-barebone designet og bygget for film-visning. Du trenger ikke mye til prossesor for å se en film Lenke til kommentar
gixer Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 En VIA C3-prosessor på henholdsvis 1 GHz (IQ3601) og 800 MHz (IQ3602) sørger for prosesseringskraften. Det betyr et lavt effektforbruk og lav varmeutvikling, som igjen medfører lite støy. Ifølge Soltek er disse boksene de mest støysvake i sitt slag på markedet, med et oppgitt støynivå på rundt 30 dB. Jeg syns ikke 30dB er så lite jeg da men. Lenke til kommentar
capy Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 (endret) gitt at man har utstyrt boksen med en DVD-leser selvsagt. jaja, og noen kaller det kaffekopp holder.. Endret 29. desember 2003 av capy Lenke til kommentar
mac1334 Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 30db??? Det var IKKE lite, syns jeg... Selv prøver jeg å presse Shuttlen min ned i 15db... Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 15 dB? Lykke til. Jeg tar det dog som nok en god indikasjon på at Apple-design rocker når x86-fabrikanter ser seg nødt til å inkludere Mac-tastaturer i reklamebildene sine. Lenke til kommentar
Hovedkort.no Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Hei! Jeg kan opplyse alle om at Soltek barebone er meget støysvak. Det følger en cpu-vifte med til systemet, det er denne som bråker mest. Hvis denne blir byttet ut med en glacialtech igloo silent eller noe, vil det bli veldig tyst i huset. Forrige modell av barebonesystemet er testet her på hardware.no og de nye modellene er ikke blitt dårligere! Faktisk er de meget Ha en riktig fin dag! Vennlig hilsen Hovedkort.no Lenke til kommentar
CFD Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 30db??? Det var IKKE lite, syns jeg... Selv prøver jeg å presse Shuttlen min ned i 15db... vell.. 30db er lite det... hvis det er maalt med et instrument.. en 12db vifte braaker mer enn 12db.. Saa 33db er langt ifra gale det. Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 En VIA C3-prosessor på henholdsvis 1 GHz (IQ3601) og 800 MHz (IQ3602) sørger for prosesseringskraften. Det betyr et lavt effektforbruk og lav varmeutvikling, som igjen medfører lite støy. Ifølge Soltek er disse boksene de mest støysvake i sitt slag på markedet, med et oppgitt støynivå på rundt 30 dB. Jeg syns ikke 30dB er så lite jeg da men. En vifteprodusendt kan si at en vifte lager 23 db i lyd og det kan godt stemme det, men så fort dus etter denne på en kjøleribbe så stiger lydnivået fort. Så en lydnivå på 30bb er ganske bra. Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Syns nå egentlig 30db er mye, da jeg sitter med 20db Lenke til kommentar
daffyd Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Skjønner ikke helt hvordan dere klarer å få støyen nede i 20 ... Selv om jeg syns 30 er litt i overkant, da... SKal man ha en maskin til å stå på hele tiden i stua, så bør den knapt være hørbar om man legger øret inntil den... Og det er nok litt vanskelig å få til... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå