Moskus Skrevet 3. mars 2020 Del Skrevet 3. mars 2020 Jeg sykler mye frem og tilbake til jobb, og her i Stavanger har vi tidvis mye vær. Jeg bruker også briller, og er særdeles lei alt regnet på brillene. Jeg ønsker meg en hjelm med visir. Det trenger ikke dekke hele ansiktet, og kan gjerne være noe som kan ettermonteres. Men det må kunne fåes. Finnes det noen OK-priset hjelm med visir? Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 4. mars 2020 Del Skrevet 4. mars 2020 On 3/3/2020 at 2:24 PM, Moskus said: Jeg sykler mye frem og tilbake til jobb, og her i Stavanger har vi tidvis mye vær. Jeg bruker også briller, og er særdeles lei alt regnet på brillene. Jeg ønsker meg en hjelm med visir. Det trenger ikke dekke hele ansiktet, og kan gjerne være noe som kan ettermonteres. Men det må kunne fåes. Finnes det noen OK-priset hjelm med visir? Det finnes noen tempohjelmer som har slikt, men jeg er skeptisk til hvor praktisk det blir. Du vil få vann på et visir også, og jo lengre unna øynene det kommer jo mer distraherende blir det. En alternativ løsning kan være slalombriller. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 5. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2020 sverreb skrev (15 timer siden): Du vil få vann på et visir også, og jo lengre unna øynene det kommer jo mer distraherende blir det. Jo, men det kan tørkes vekk med en hanske, noe som ikke anbefales på vanlige briller. sverreb skrev (15 timer siden): En alternativ løsning kan være slalombriller. Har dårlig erfaring med det i kombinasjon med vanlige briller. Lenke til kommentar
Dilemma Skrevet 5. mars 2020 Del Skrevet 5. mars 2020 Hva med denne? https://bikeshop.no/sykkelbekledning/hjelmer/landeveishjelmer/casco/casco-roadster-hjelm-m-visir-blå-allroundhjelm-med-avtagbart-visir-nycasco049-p0000107062 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 5. mars 2020 Del Skrevet 5. mars 2020 Ikke den billigste, er godkjent for ATV, så burde gå greit for sykkel også Bruker den hovedsaklig for snøskuter og ski https://www.hodeovervann.no/produktkatalog/hjelmer/manta-hjemer/ Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 5. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2020 (endret) Endte med å bestille denne: https://www.bikester.no/abus-pedelec-20-ace-sykkelhjelmer-gul-973586.html ... så får vi se. Endret 5. mars 2020 av Moskus Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 5. mars 2020 Del Skrevet 5. mars 2020 Se etter briller til MC/MX eller snøskuter. F.eks. en av disse. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 5. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2020 steinrawr skrev (1 time siden): Se etter briller til MC/MX eller snøskuter. F.eks. en av disse. Det skal brukes sammen med vanlig briller, så jeg anser det ikke som et alternativ. Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 9. mars 2020 Del Skrevet 9. mars 2020 Moskus skrev (På 5.3.2020 den 12.45): Det skal brukes sammen med vanlig briller, så jeg anser det ikke som et alternativ. I så fall er det nøyaktig den typen briller jeg lenket til du bør se etter. Flere av dem er lagd for å ha vanlige briller inni. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 9. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2020 steinrawr skrev (1 time siden): I så fall er det nøyaktig den typen briller jeg lenket til du bør se etter. Flere av dem er lagd for å ha vanlige briller inni. Ikke som jeg ser, men kanskje du vet om en? Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 10. mars 2020 Del Skrevet 10. mars 2020 (endret) Min erfaring er at det er plass til briller inni svært mange av crossbrillene, men f.eks. disse oppgir spesifikt at de er lagd for det. Eventuelt har Aktivvinter.no skibriller spesifikt for bruken du etterspør. Endret 10. mars 2020 av steinrawr Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 10. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2020 Det kunne passe til skihjelmen. 1 Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 12. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2020 Hjelmen har kommet, og den anbefaler jeg til alle som bruker briller! 2 Lenke til kommentar
Pop Skrevet 12. mars 2020 Del Skrevet 12. mars 2020 Skibriller med plass til vanlige briller inni, er som regel merket eller kalt OTG (over the goggles). Bare som en liten tilleggsopplysning. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå