schrøder Skrevet 3. mars 2020 Del Skrevet 3. mars 2020 Er det mulig å bore et hull i et plastrør fra vasken og skjøte på et annet uten at det oppstår lekasjer i ettertid? Muligens bør jeg heller kjøpe et nytt, men hvem skal jeg evt. gå til for å få tak i slikt? Bor i Bergen.. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 3. mars 2020 Del Skrevet 3. mars 2020 Stikk innom en rørleggerbutikk og spør. Ring forsikringsselskapet og spør om forsikringen gjelder hvis du gjør det selv uten å få det kontrollert av fagperson. Lenke til kommentar
0laf Skrevet 3. mars 2020 Del Skrevet 3. mars 2020 (endret) Kommer litt an på hva du trenger røret til? Skal det til oppvaskmaskin eller lignende, finnes det ferdige vannlåser med uttak for slikt. Ellers kjøper du et gren og en muffe i rette dimensjon for å koble innpå et nytt rør. Alt dette får du åpenbart hos rørleggeren, kanskje også hos større byggevarebutikker. Endret 3. mars 2020 av 0laf Lenke til kommentar
schrøder Skrevet 3. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2020 0laf skrev (1 time siden): Kommer litt an på hva du trenger røret til? Skal det til oppvaskmaskin eller lignende, finnes det ferdige vannlåser med uttak for slikt. Ellers kjøper du et gren og en muffe i rette dimensjon for å koble innpå et nytt rør. Alt dette får du åpenbart hos rørleggeren, kanskje også hos større byggevarebutikker. Jeg trenger å skjøte på et rør fra vannlåsen og opp til et rør som går på tvers fra utløpene til en dobbel kjøkkenvask. Her blir det ikke noe særlig trykk fra innsiden men skjøten må jo allikevel holde. Jeg lurte på om jeg f.eks først kunne smøre på epoxy og så surre et stykke tekstil over og dynke det hele med et nytt lag epoxy. Lenke til kommentar
0laf Skrevet 3. mars 2020 Del Skrevet 3. mars 2020 schroeder33 skrev (5 timer siden): Jeg lurte på om jeg f.eks først kunne smøre på epoxy og så surre et stykke tekstil over og dynke det hele med et nytt lag epoxy. Nei, gå til rørleggeren å kjøp rør som passer, det koster langt mindre enn vannlekkasje. 1 Lenke til kommentar
toth Skrevet 3. mars 2020 Del Skrevet 3. mars 2020 Er greia at du skal gå fra enkel til dobbel vask? I såfall er det bare stikke på IKEA, elkjøp e.l. og hente et avløp laget for dobbel kum: https://www.ikea.com/no/no/p/lillviken-vannlas-bunnventil-2-kummer-90311540/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå