Gå til innhold

Hvor laster jeg ned Abandonware og neo-geo roms

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel Abandonware er litt så som så! Det er mange folk som legger ut spill som man kaller Abandonware, men saken er at mange av disse spillene er "ulovlige" da selskapene ikke selv har lagt de ut som freeware.

Når det gjelder roms aner jeg ikke (det heter seg vel at man skal eie originalspillet selv da) men all snakk om emulatorer her på forumet er jo forbudt så jeg vil tro at det samme gjelder for roms også!

Lenke til kommentar
Vel Abandonware er litt så som så! Det er mange folk som legger ut spill som man kaller Abandonware, men saken er at mange av disse spillene er "ulovlige" da selskapene ikke selv har lagt de ut som freeware.

Når det gjelder roms aner jeg ikke (det heter seg vel at man skal eie originalspillet selv da) men all snakk om emulatorer her på forumet er jo forbudt så jeg vil tro at det samme gjelder for roms også!

Da må du vel eie en hel maskin for å kunne kjøre neo-geo spill... Hehe

Er det noen som har et apr nedlastingsider? Ei med Sam and MAx....

Lenke til kommentar
Dette sier [url="http://msnbc.msn.com/Default.aspx?id=3341682&p1=0"]DMCA[/url]

[quote]The Copyright Office said the law should not apply to lists of Web sites blocked by Internet filtering software, or video games and computer programs made for obsolete systems.[/quote]

Betyr det at snes spill ol. er lovlig? ikke vet jeg, siden det kommer litt utydelig fram.

Men for å svare på det ene spørsmålet ditt. Neo Geo roms er ulovlige, maskinen lever enda og det lages fortsatt spill til den. Som feks. nylig sluppet snk vs capcom og kommende Samurai Shodown 5 og king of fighters 2003.
Men Sakris har rett, emulator snakk er ikke lov. Så tror vi ender denne thread'n før noen blir banna ;)
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...