Mann1982 Skrevet 2. mars 2020 Del Skrevet 2. mars 2020 Hei, En bils registreringsnummer ( som "AB 12345") er for å identifisere hvem som eier bilen. Men kan samme registreringsnummer peke på flere en en eier? Eller en registreringsnummer kan maksimalt bare peke på en person? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 2. mars 2020 Del Skrevet 2. mars 2020 Registreringsnummeret er knyttet til bilen, men en bil har en eier som er oppført i vognkort. Lenke til kommentar
Mann1982 Skrevet 2. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2020 13 minutes ago, Gavekort said: Registreringsnummeret er knyttet til bilen, men en bil har en eier som er oppført i vognkort. Kan en bil ha flere eiere oppført i vognkort? Grunnen til jeg spør er at jeg skal lage en liten database. Lenke til kommentar
Zash Skrevet 2. mars 2020 Del Skrevet 2. mars 2020 Ja. Det kan være flere eiere (medeier) av en bil. 1 Lenke til kommentar
Bgr Skrevet 3. mars 2020 Del Skrevet 3. mars 2020 Zash skrev (15 timer siden): Ja. Det kan være flere eiere (medeier) av en bil. Kjøretøyet vil alltid ha en hovedeier. Denne kan være enten en fysisk person (identifisert med norsk personnummer eller D-nummer) eller en juridisk person, dvs. bedrift eller organisasjon (identifisert med org. nummer.) I tillegg er det mulig å registrere en medeier. Så svaret er nok at et kjøretøy i de fleste tilfeller vil ha bare en eier, men at det i noen tilfeller kan være to dersom man inkluderer medeieren. 1 Lenke til kommentar
Cocola Skrevet 3. mars 2020 Del Skrevet 3. mars 2020 Bgr skrev (3 timer siden): Kjøretøyet vil alltid ha en hovedeier. Denne kan være enten en fysisk person (identifisert med norsk personnummer eller D-nummer) eller en juridisk person, dvs. bedrift eller organisasjon (identifisert med org. nummer.) I tillegg er det mulig å registrere en medeier. Så svaret er nok at et kjøretøy i de fleste tilfeller vil ha bare en eier, men at det i noen tilfeller kan være to dersom man inkluderer medeieren. Det var der han skrev. Du skrev det bare mer komplisert. Lenke til kommentar
Bgr Skrevet 3. mars 2020 Del Skrevet 3. mars 2020 Cocola skrev (4 timer siden): Det var der han skrev. Du skrev det bare mer komplisert. Eller mer utfyllende og presist. Innbilte meg i min naivitet at jeg tilførte noe ekstra. Men jeg kan ta feil. Det har faktisk skjedd før ? Lenke til kommentar
0laf Skrevet 3. mars 2020 Del Skrevet 3. mars 2020 Mann1982 skrev (23 timer siden): Grunnen til jeg spør er at jeg skal lage en liten database. Pass på at du ikke scraper Vegvesenet sin database, samt at personopplysninger er underlagt en del regler.https://www.ba.no/nyheter/politiet/kriminalitet-og-rettsvesen/tatt-for-datainnbrudd-hos-veivesenet/s/5-8-722593 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå