idarre Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 skal kjøpe meg nytt videokamera da mitt gamle hi 8 ble ødelagt. Lurer da på å om det er noen stor gevinst å oppgradere til digital 8? Det er ikke aktuelt å anskaffe dv kamera da jeg gjerne vil kunne spille av mine gamle filmer Lenke til kommentar
D_A_N Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 JA! Hvis du oppgraderer til digital 8 har du mulighet for å redigere de gamle hi8 filmene dine på pc`n. Samt at du får en bedre kvalitet på opptakene du tar med digital 8 kameraet. digital 8 er ikke langt fra ett "vanlig" dv kamera med tanke på kvaliteten. Jeg sammenlignet ett digital 8 kamera fra sony og ett canon dv kamera i samme prisklassen i en fotobutikk. Kunne IKKE se forskjell på opptakene. Den eneste ulempen med digital 8 er at kameraet er større enn ett dv kamera. LURT TIPS: Gå inn på http://www.macrovideo.no/ og se om det er mulighet for å få kjøpt dv inn enabler ( dv- max) hvis du skulle velge ett digital 8 kamera. Da får du "kjørt" de redigerte opptakene fra datamaskinen tilbake til kamera på kassett!! Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Det kan være store forskjeller i kvaliteten mellom ett Digital 8 kamera og ett DV kamera, men det kommer ikke ann på formatet, heller på kameraet. Det er akkurat det samme som at to DV kamera kan ha store kvalitetsforskjeller også. Selve formatet er like bra, så eneste minuset med Digital 8 er at kameraene gjerne er litt større ettersom både kassetter og dermed også drivverk er større. Noen kamera har vel kanskje DV in enabled uansett, men hvis ikke må du nok kjøpe ekstrautstyret som D_A_N nevner. Fordel med Digital 8 er at du fortsatt kan spille av dine gamle HI-8 taper, men gamle opptak vil ikke få bedre kvalitet... kun nye opptak. Lenke til kommentar
MagneH Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Vær obs på at det blir stadig færre Digital8 kameraer som er Hi8 kompatible og som kan spille dem av. Sjekk før du kjøper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå