pål1980 Skrevet 2. mars 2020 Del Skrevet 2. mars 2020 (endret) Jeg har hatt en leasingavtale gående nå fra januar 2017 som går ut mars 2020, så rett i overkant av tre år. Tok service på bilen i 2017, 2018 og 2019. Hvem mener dere er ansvarlige for servicen nå i 2020? Jeg eller forhandleren? Endret 2. mars 2020 av pål1980 Lenke til kommentar
liehen Skrevet 2. mars 2020 Del Skrevet 2. mars 2020 Det kommer jo an på hva serviceintervallet for modellen er. Skal det f.eks. være én gang i året og det går over et år fra forrige service før innlevering blir det deg. Lenke til kommentar
pål1980 Skrevet 2. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2020 (endret) OK. Tenker du da på det intervallet som står i serviceheftet? Eller kan dette intervallet finnes et sted på nettet om man har modeller/chassinummer etc? Det er snakk om en volvo v60 registrert i 2016. Forrige service var 25.05.2019. Endret 2. mars 2020 av pål1980 Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 2. mars 2020 Del Skrevet 2. mars 2020 (endret) Volvo krever 1 år for å holde garantien hvis jeg ikke husker feil. (I hvertfall for å beholde gratis veihjelp osv) Det pleier å være X antall kilometer eller 1 år alt etter hva som inn treffer først Edit: Mulig de har satt leasing til 3 år og 2 måneder for å få deg til å ta servicen i stedet for dem. Har ikke vært borti leasing selv, trodde service kostnadene var bakt inn? Endret 2. mars 2020 av AndersT2 1 Lenke til kommentar
pål1980 Skrevet 2. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2020 (endret) AndersT2 skrev (15 minutter siden): Volvo krever 1 år for å holde garantien hvis jeg ikke husker feil. (I hvertfall for å beholde gratis veihjelp osv) Det pleier å være X antall kilometer eller 1 år alt etter hva som inn treffer først Edit: Mulig de har satt leasing til 3 år og 2 måneder for å få deg til å ta servicen i stedet for dem. Har ikke vært borti leasing selv, trodde service kostnadene var bakt inn? Ja det stemmer. Det skal være 1 år eller 30 000 km. Jeg har kun kjørt den 35 000 totalt disse 3 årene, og det er altså under 1 år siden jeg tok forrige service når avtalen løper ut. Det lyser ikke for at bilen trenger service, og jeg tror ikke det kommer til å gjøre den innen den 14/3, som er da avtalen utløper... Jeg er redd de bare "prøver seg" og skal ha meg til å betale for servicen. Jeg syns det virker urimelig at jeg skal betale for 4 servicer på 3 år og 2 måneder. Endret 2. mars 2020 av pål1980 Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 2. mars 2020 Del Skrevet 2. mars 2020 Ser ikke helt hvordan du får det til å bli 4 servicer. 2017 Januar - Mottok bil. 2018 - Januar Service 1 år 2019 - Januar Service 2 år 2020 - Januar Service 3 år Alternativt hvis du tok det før nyttår 2017 - Service i november (1år), 2018 - service i november (2år), 2019 - Serivce i november (3år), 2020 - Service i november = ikke ditt problem hvis du levere fra deg bilen i Mars Men er det under 1 år siden du tok service når du leverte så er det ikke noe problem, så lenge du ikke har gått over det som sies i avtalen angående service. Det er flere andre ting de heller prøver å hente inn ekstra kroner fra deg. Bare håp at det ikke regner hvis du har 50 meter fra vaskehallen og til stedet du skal levere f.eks.. Lenke til kommentar
pål1980 Skrevet 2. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2020 (endret) Jeg overtok leasingen til en som er ansatt hos denne forhandleren. Jeg signerte i januar 2017 på 38 måneder. Altså frem til 14/3/2020 Fikk opp varsel om service mars 2017 og måtte jo da følgelig ta denne servicen, tok den den 27.03.2017. Så har jeg tatt service i 2018 og 2019. Totalt 3 servicer. Nå var jeg hos de i februar for å få takst på bilen (riper/slitasje utover normalen) og i samme sleng tok de bare servicen (uten å konf. med meg, gav heller ikke beskjed at de gjorde det da jeg hentet den etter takst) og sendte meg en faktura på 5500 i posten som jeg fikk på fredag... fikk sjokk. De har foreløpig tilbudt meg at jeg kan gå til noen andre og få en bedre pris så skal de slå av differansen på fakturaen, jeg har forleøpig sagt nei til dette og venter på telefon fra "sjefen". Taksten gikk greit, må fikse riper hos micropaint til ca 8000 totalt, så det er OK. Men jeg får en skikkelig dårlig smak i munnen av at de vil ha meg til å betale denne servicen. 4 service på 38 måneder. Endret 2. mars 2020 av pål1980 Lenke til kommentar
liehen Skrevet 2. mars 2020 Del Skrevet 2. mars 2020 Da forstår jeg. Den servicen hadde jeg også nektet å betale for så lenge du ikke har bestilt denne. Det viktigste her er at serviceintervallene er overholdt. Forutsatt at servicene er tatt til rett tid så kan jeg ikke se at du skal belastes for en service nå, når bilen leveres inn før neste service egentlig skal tas. Snakk om å være sleipe. Lenke til kommentar
pål1980 Skrevet 2. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2020 (endret) liehen skrev (10 minutter siden): Da forstår jeg. Den servicen hadde jeg også nektet å betale for så lenge du ikke har bestilt denne. Det viktigste her er at serviceintervallene er overholdt. Forutsatt at servicene er tatt til rett tid så kan jeg ikke se at du skal belastes for en service nå, når bilen leveres inn før neste service egentlig skal tas. Snakk om å være sleipe. Den ene selgeren (ikke sjefen) viser nå til at han i en epost har skrevet takst+service... Når jeg går tilbake og ser i mailene ser jeg at han sannelig har skrevet det. Men jeg har ikke oppfattet at han har skrevet dette, og det er det nok 3 grunner til: 1. jeg har ikke bedt om en service, og han har ikke tilbudt meg en service. Han har bare inkludert det i korrespondansen uten å egentlig snakke om det. 2. jeg har hele tiden tenkt at jeg var ferdig med service på denne bilen, ref alt over. 3. han har "lurt" ordet service inn i en mail som bare handlet om at jeg ville få en time for takst. Så det som egentlig har skjedd er at jeg har sendt en mail til han og bedt om dato for takst, får svar og ser i svaret fra han at han kommer med et forslag til dato og klokkeslett, og jeg takker ja... så har jeg ikke sett at han har skrevet "takst + service" inni der... Og som sagt på toppen av det hele så føler jeg ikke det blir riktig at jeg skal betale for denne servicen, all den tid jeg har overholdt serviceintervallet. Mulig han/de ikke ser på det som lureri, men det gjør jeg... Endret 2. mars 2020 av pål1980 Lenke til kommentar
pål1980 Skrevet 2. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2020 Da har de kreditert fakturaen og lagt seg flate pga at de ikke spurte meg og fordi jeg faktisk ikke skulle betale for denne servicen i utgangspunktet. Takk for innspill. 1 Lenke til kommentar
liehen Skrevet 3. mars 2020 Del Skrevet 3. mars 2020 Godt det løste seg, men skulle bare mangle.. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå