potetskrell Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 (endret) Jeg vet sånn omtrent hvordan jeg skal bruke et include script , men det jeg lurer på, er hvordan man kan få to sider til å includeres i samme kommando? Feks mittdomene.com/index.php?side=1&oppgave=1 Endret 29. desember 2003 av Ingardj Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 høh? to sider? // hente to variabler: $sideA = $_GET['side']; $sideB = $_GET['oppgave']; // inkludere $sideA og $sideB include $sideA; include $sideB; ...eller har jeg missforstått? Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 tillater meg med å komme med et lite eksempel oxo jeg <table border="0"> <tr> <td align="top"> <b>Meny</b><br> <?php include $sideA ?> </td> <td align="top"> <?php include $sideB ?> </td> </tr> </table> Da kan du f.eks. ha dittdomene/index.php?meny=hovedmeny&innhold=velkommensiden Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 29. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2003 Saken er sånn at jeg vil ha et bilde som passer til teksten.. Hittil har jeg brukt.. <?php $IncludeDir = "./ixincludea"; $DefaultPath = "./ixincludea/169.txt"; $FileExtension = ".txt"; if (isset($side)) { $side = stripslashes(strip_tags($side)); $Forbidden1 = ereg("\.\./", $side); $Forbidden2 = ereg("/", $side); $IncludePath = $IncludeDir . "/" . $side . $FileExtension; if ($Forbidden1 OR $Forbidden2) { echo "<h1>Warning</h1>\n"; echo "<p>Forespørsler på tvers av definerte \n"; echo "områder er ikke tillatt.</p>\n"; } else { if (@fopen("$IncludePath", "r")) { include ("$IncludePath"); } elseif (!(@fopen("$IncludePath", "r"))) { echo "<h1>Server Error 404</h1>\n"; echo "<p>Finner ikke den forespurte siden.</p>\n"; } } } else { include("$DefaultPath"); } ?> (fra Raweb) Lenke til kommentar
sven-o Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Du er klar over at det finnes funksjoner som heter file_exists(), is_readable(), og is_file().... eller? Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 29. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2003 Nope, her må du nok informere meg Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 $oppgave = $_GET['oppgave']; if (file_exists('$oppgave.php') { include $oppgave.".php"; } else { echo "<b>Error:</b> Siden finnes ikke } Du må selvfølgelig sikre deg mot at folk skriver inn skumle koder som f.eks. dittdomene.no/index.php?oppgave=http://filsomfuckeroppdatamaskinendin.com Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Mener å huske at file_exists() ikke evaluerer filer som ikke ligger på egen server. Eller så var det is_file() som ikke gjorde det. Lenke til kommentar
sven-o Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Mener å huske at file_exists() ikke evaluerer filer som ikke ligger på egen server.Eller så var det is_file() som ikke gjorde det. Vil den da evaluere til false? I så fall er det vel bare positivt i denne karens tilfelle. Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 file_exists evaluerer ikke "remote files" kun filer som kan nåes via filsystemet til serveren. Vil regne med at den evaluerer til false, har tatt det for gitt faktisk. Men uansett så kan den jo ikke evaluere til true. Nevnte det fordi det var til fordel for han ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå