Taurean Skrevet 2. mars 2020 Del Skrevet 2. mars 2020 (endret) RazorSharp0001 skrev (1 time siden): https://www.dinside.no/okonomi/der-skurkene-diskuterer/61923992 https://www.nrk.no/rogaland/lett-a-finna-oppskrift-pa-ghb-1.7583245 Ser ut som ytringsfrihetsvern Oppfordringer til ulovligheter er ikke lov, og det blir moderert bort. Men bare å ha gruppa der er jo ulovlig. Bare å vinne én runde bestemmer ikke ha som er rett og galt. Den må gå hundrevis av runder i retten, da først begynner vi å få en sans for hva som skjer. Vinner den 200 ganger på rad, greit, da skal jeg gå med på det. Det éne positive man kan dra ut av det er at polisen antageligvis er der og overvåker alt mulig som kan krype og gå. Men det negative i det igjen er at moderatorene sikkert får lovlig beskyttelse av politiet... som da igjen er korrupsjon. Endret 2. mars 2020 av Taurean 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Comma Chameleon Skrevet 2. mars 2020 Populært innlegg Del Skrevet 2. mars 2020 Taurean skrev (5 timer siden): Freakforum er det største dritthølet av et forum som finnes i Norges nettverden. Bra du gjør det mer offentlig. Moderatorene har tatt for mye syre og sopp til å tenke klart lenger. Bare å holde seg milevis unna. Og igjen dømmer du folk nord og ned. Er det ikke du som snakker om det å være et bra medmenneske, vise forståelse? Du tror du er så hellig i måten du tenker og oppfører deg men du er ufattelig dømmende og hyklersk i måten du opptrer. Litt som kristne. 12 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 2. mars 2020 Del Skrevet 2. mars 2020 (endret) Comma Chameleon skrev (5 minutter siden): Og igjen dømmer du folk nord og ned. Er det ikke du som snakker om det å være et bra medmenneske, vise forståelse? Du tror du er så hellig i måten du tenker og oppfører deg men du er ufattelig dømmende og hyklersk i måten du opptrer. Litt som kristne. Fordi det er FORTJENT!!! Jeg har blitt dømt urettferdig flere ganger. Og å bli utestengt er totalt urettferdig bare for å diskutere kreativt. Og andre slipper unna, gang på gang, over lang tid, favorisering på høyt nivå. Du må ikke dømme før du vet alle detaljene og ser hele bildet. La du merke til nå hvordan jeg holdt meg til saken og ikke dømte deg, som du gjorde mot meg? Endret 2. mars 2020 av Taurean 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg nomore Skrevet 2. mars 2020 Populært innlegg Del Skrevet 2. mars 2020 Taurean skrev (2 minutter siden): Fordi det er FORTJENT!!! Jeg har blitt dømt urettferdig flere ganger. Og å bli utestengt er totalt urettferdig bare for å diskutere kreativt. Og andre slipper unna, gang på gang, over lang tid, favorisering på høyt nivå. Du må ikke dømme før du vet alle detaljene og ser hele bildet. Det er utrolig skremmende at du selv ikke ser hvor selvmotsigende du er her.. 10 Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 2. mars 2020 Del Skrevet 2. mars 2020 Taurean skrev (2 minutter siden): Du må ikke dømme før du vet alle detaljene og ser hele bildet. Det bør du absolutt tenke litt over selv. Sjelden har jeg sett "psykopati" og "såret" kortene brukt flittigere. 9 Lenke til kommentar
schrøder Skrevet 2. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2020 Problemet med forumet er at moderatorene har lav tålmodighetsterskel mot dem som har et annet standpunkt enn dem selv og sletter tråder fra meningsmotstandere over en lav sko. Det er mulig at en slik dysfunksjonell holdning skyldes at de ruser seg, men det er ingen unnskyldning siden de selv har valgt å gjøre dette. Det er imidlertid et hav av forskjell mellom Freakforum og dette forumet som vi er på nå. Her blir ikke trådene slettet og man blir ihvertfall ikke utestengt bare fordi man har andre meninger enn moderatorene.. 5 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 2. mars 2020 Del Skrevet 2. mars 2020 Men er det sånn å forstå at du ble utestengt fra freak.no samtidig som du fikk den meldingen du siterer, eller kort tid etter? Lenke til kommentar
schrøder Skrevet 2. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2020 (endret) nomore skrev (På 2.3.2020 den 19.56): Men er det sånn å forstå at du ble utestengt fra freak.no samtidig som du fikk den meldingen du siterer, eller kort tid etter? Jeg ble utestengt noen timer etter fordi jeg fortsatte å påstå at det var mulig å reparere et sagblad og henviste til et annet innlegg fra en person som påstod at han hadde reparert mange slike sagblad. Jeg kritiserte også synsingen fra andre innleggere som påstod at sagbladet kunne komme ut av dekselet på båndsagen og kappe av meg tommelen slik at jeg ikke fikk nappet løken. Han ble selvsagt ikke moderert eller utestengt fordi hans uttalelse ikke stridet mot moderatorens mening.. Endret 6. mars 2020 av schroeder33 3 Lenke til kommentar
schrøder Skrevet 2. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2020 Omnithunder skrev (1 time siden): Det bør du absolutt tenke litt over selv. Sjelden har jeg sett "psykopati" og "såret" kortene brukt flittigere. Kan du utdype litt mer om hva du mener her? 3 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 2. mars 2020 Del Skrevet 2. mars 2020 nomore skrev (1 time siden): Det er utrolig skremmende at du selv ikke ser hvor selvmotsigende du er her.. På hvilken måte? Jeg gjengir min opplevelse av det forumet. Jeg skriver ingenting utenfor reglene. Men du driver og drar det ut og ut. Dét er -ditt- problem, ikke mitt. Omnithunder skrev (1 time siden): Det bør du absolutt tenke litt over selv. Sjelden har jeg sett "psykopati" og "såret" kortene brukt flittigere. Hva mener du? Jeg har gjengitt tydelig hva jeg har opplevd. At du velger å tillegge det de egenskapene, er din mening. Det kan du godt mene, men dét er ikke sannheten. Du får bare tro hva du vil. 2 Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 2. mars 2020 Del Skrevet 2. mars 2020 schroeder33 skrev (25 minutter siden): Jeg ble utestengt noen timer etter fordi jeg fortsatte å påstå at det var mulig å reparere et sagblad og henviste til et annet innlegg fra en person som påstod at han hadde reparert mange slike sagblad. Jeg kritiserte også synsingen fra andre innleggere som påstod at sagbladet kunne komme ut av dekselet på båndsagen og kappe av meg tommelen slik at jeg ikke fikk nappet løken. Han ble selvsagt ikke moderert eller utestengt fordi hans uttalelse ikke stridet mot moderatorens mening.. Her er en annen tråd der en innlegger påstod at jeg trengte råd for å oppløse et lik. Jeg påklagde dette innlegget, men fikk svar fra den samme moderatoren dvs. Myoxocephalus : "Dette er freakforum, hva forventer du? " og innlegget ble ikke slettet.. Så litt i den tråden. Du er jo himla sta da! Her kommer det en tydeligvis med solide kunnskaper om kjemi, og du totalt ignorerer han. Og i stedet for å gjøre det langt lettere for deg, og bare kjøpe inn noen tabletter så står du hardnakket på at dette jevla beinet skal males, og dyppes i syre. Kan godt forstå de blei lei av deg om du holder på slik i alle tråder 4 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg nomore Skrevet 2. mars 2020 Populært innlegg Del Skrevet 2. mars 2020 Taurean skrev (6 minutter siden): På hvilken måte? Jeg gjengir min opplevelse av det forumet. Jeg skriver ingenting utenfor reglene. Men du driver og drar det ut og ut. Dét er -ditt- problem, ikke mitt. Ja. Du gjengir DIN opplevelse av forumet. Samtidig skriver du at du ikke skal dømme noen før du har det komplette bildet. Vel - DIN opplevelse er langt fra det komplette bilde. Du er 1 bruker av hvor mange? Pluss trådstarter, så dere er 2? Dette gir ikke et komplett bilde - og allikevel dømmer du de ganske kraftig. I tillegg har du bare EN anonym bruker på dette forumet sin påstand om at de bruker ulovlige stoffer selv - og det er ikke måte på hvordan de fortjener å bli lagt ned, stengt, anmeldt og dømt for det. Basert på EN BRUKERS anonyme påstand. Og du har det komplette bilde? Snakk om selvmotsigelse. 10 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 2. mars 2020 Del Skrevet 2. mars 2020 (endret) nomore skrev (6 minutter siden): Ja. Du gjengir DIN opplevelse av forumet. Samtidig skriver du at du ikke skal dømme noen før du har det komplette bildet. Vel - DIN opplevelse er langt fra det komplette bilde. Du er 1 bruker av hvor mange? Pluss trådstarter, så dere er 2? Dette gir ikke et komplett bilde - og allikevel dømmer du de ganske kraftig. I tillegg har du bare EN anonym bruker på dette forumet sin påstand om at de bruker ulovlige stoffer selv - og det er ikke måte på hvordan de fortjener å bli lagt ned, stengt, anmeldt og dømt for det. Basert på EN BRUKERS anonyme påstand. Og du har det komplette bilde? Snakk om selvmotsigelse. Men jeg var medlem der siden ca 2010. Fulgte med på mye. Hadde det samme brukernavnet, med over hvis jeg husker rett, over 3500 poster. Hadde ikke bare en post og en interaksjon med en moderator. Det var maaaange der inne som "synset" og "mente" ting, HELE tiden! Men DE ble aldri dømt! Men jeg skrev noe i en tråd om kokain, hvor jeg skrev noe basert på egen erfaring for leenge siden... og DA ble jeg utestengt for alltid fordi jeg "synset" og de mente jeg ikke hadde peiling på det jeg skrev om. Hvilken nytte skal jeg ha her i livet av å sitte og juge og kaste bort livet mitt på nettforum? Jeg skriver som jeg gjør fordi jeg prøver å åpne temaene opp, og faktisk lære noe .. og sånn at -alle- kan lære noe til syvende og sist. Jeg prøver å tenke på andre også, når jeg skriver. De skryter av at de er Norges mest "åpne" forum ... men når man prøver å diskutere "åpent", og hjelpe trådstartere med å finne løsninger og få hjelp, så blir man dømt for nettopp å være "åpen" ^^ Det er en total spøk, som med så mye annet lederskap rundt på internett. Min mening er at moderatorene der er fullstendig på jordet og hele forumet er en spøk, og ingen vil noen gang klare å endre på det synet .. og jeg kommer alltid til å skrive det der det passer seg. Endret 2. mars 2020 av Taurean 1 Lenke til kommentar
.berZerk Skrevet 2. mars 2020 Del Skrevet 2. mars 2020 Enkelt forklart, de eier eller er valgt til å styre forumet, om de ikke vil ha deg der så er de i sin fulle rett til å fjerne deg. Du kan da lage ditt eget forum med dine egne regler, eller finne et annet. Det som derimot er rimelig trasig er at du går på ett nytt forum og sutrer over utestengelsen, gir ikke akkurat ett godt inntrykk av deg.. 4 1 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 2. mars 2020 Del Skrevet 2. mars 2020 (endret) Stenges for opprydding. Altfor mye persondiskusjoner her nå. Edit: Egentlig ikke så mye allikevel, ikke ta livet av hverandre da. Livet er for kort til å bli fiende med noen.. Åpnes igjen. Endret 2. mars 2020 av Jarmo 6 Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 2. mars 2020 Del Skrevet 2. mars 2020 Taurean skrev (43 minutter siden): Men jeg var medlem der siden ca 2010. Fulgte med på mye. Hadde det samme brukernavnet, med over hvis jeg husker rett, over 3500 poster. Hadde ikke bare en post og en interaksjon med en moderator. Det var maaaange der inne som "synset" og "mente" ting, HELE tiden! Men DE ble aldri dømt! Men jeg skrev noe i en tråd om kokain, hvor jeg skrev noe basert på egen erfaring for leenge siden... og DA ble jeg utestengt for alltid fordi jeg "synset" og de mente jeg ikke hadde peiling på det jeg skrev om. Hvilken nytte skal jeg ha her i livet av å sitte og juge og kaste bort livet mitt på nettforum? Jeg skriver som jeg gjør fordi jeg prøver å åpne temaene opp, og faktisk lære noe .. og sånn at -alle- kan lære noe til syvende og sist. Jeg prøver å tenke på andre også, når jeg skriver. De skryter av at de er Norges mest "åpne" forum ... men når man prøver å diskutere "åpent", og hjelpe trådstartere med å finne løsninger og få hjelp, så blir man dømt for nettopp å være "åpen" ^^ Det er en total spøk, som med så mye annet lederskap rundt på internett. Min mening er at moderatorene der er fullstendig på jordet og hele forumet er en spøk, og ingen vil noen gang klare å endre på det synet .. og jeg kommer alltid til å skrive det der det passer seg. Jeg synes ikke et forum skal stenges fordi det diskuteres stoff der. Som en annen bruker nevnte så er det bedre at valg tas med mest mulig info og at noen kan hjelpe andre til å gjøre noe dumt så trygt som mulig. Med unntak av religion så bør (nesten) alt kunne diskuteres. En diskusjon på et forum må vel oppsøkes og jeg mener at det er langt ifra like provoserende som om man sitter på bussen og promoterer heroin. Om noe så er det vel bare positivt at kriminelle samles på ett sted hvor de (antagelig) lett kan overvåkes. 2 Lenke til kommentar
schrøder Skrevet 2. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2020 .berZerk skrev (44 minutter siden): Enkelt forklart, de eier eller er valgt til å styre forumet, om de ikke vil ha deg der så er de i sin fulle rett til å fjerne deg. Du kan da lage ditt eget forum med dine egne regler, eller finne et annet. Det som derimot er rimelig trasig er at du går på ett nytt forum og sutrer over utestengelsen, gir ikke akkurat ett godt inntrykk av deg.. Ja og hva så? Jeg kan sutre og klage så mye jeg vil. Trenger ikke å spørre deg om det vel? Hva er egentlig problemet ditt, er du kverulant? 4 Lenke til kommentar
schrøder Skrevet 2. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2020 (endret) nomore skrev (1 time siden): Ja. Du gjengir DIN opplevelse av forumet. Samtidig skriver du at du ikke skal dømme noen før du har det komplette bildet. Vel - DIN opplevelse er langt fra det komplette bilde. Du er 1 bruker av hvor mange? Pluss trådstarter, så dere er 2? Dette gir ikke et komplett bilde - og allikevel dømmer du de ganske kraftig. I tillegg har du bare EN anonym bruker på dette forumet sin påstand om at de bruker ulovlige stoffer selv - og det er ikke måte på hvordan de fortjener å bli lagt ned, stengt, anmeldt og dømt for det. Basert på EN BRUKERS anonyme påstand. Og du har det komplette bilde? Snakk om selvmotsigelse. Det er nok langt fler enn 1 bruker som reagerer på den strenge sensuren til disse forskrudde moderatorene. Under ligger referanser til et lite utvalg av tråder der de blir kritisert for dette: https://freak.no/forum/showthread.php?t=293326&highlight=moderatorene https://freak.no/forum/showthread.php?t=216197&highlight=moderatorene Endret 2. mars 2020 av schroeder33 2 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 2. mars 2020 Del Skrevet 2. mars 2020 .berZerk skrev (2 timer siden): Det som derimot er rimelig trasig er at du går på ett nytt forum og sutrer over utestengelsen, gir ikke akkurat ett godt inntrykk av deg.. Det gir et dårlig inntrykk av deg at du velger å ikke prøve å se kjernen av frustrasjonen hans, og bare gå rett på og dømme og prøve å se ut som en smarting. Psykopatisk trekk. Invader Zim skrev (1 time siden): Jeg synes ikke et forum skal stenges fordi det diskuteres stoff der. Som en annen bruker nevnte så er det bedre at valg tas med mest mulig info og at noen kan hjelpe andre til å gjøre noe dumt så trygt som mulig. Med unntak av religion så bør (nesten) alt kunne diskuteres. En diskusjon på et forum må vel oppsøkes og jeg mener at det er langt ifra like provoserende som om man sitter på bussen og promoterer heroin. Om noe så er det vel bare positivt at kriminelle samles på ett sted hvor de (antagelig) lett kan overvåkes. Det skal gjøres med råd fra helsemyndighetene. Ikke fra folk som ikke har hodet med seg på et forum, som heller promoterer rusmidler. Kan vi redde ett liv ved å stenge ned den siden, så er det en god jobb gjort. Og liv kan reddes på mange måter. Bra for deg da at du godtar og bidrar til at ungdom lettere finner info om dette, og det da blir en lettere inngangsport til harde stoffer, som også disktueres i stort omfang der. Når man vet mye om noe, så blir terskelen lavere for å prøve det. Da er det bedre å nekte dem muligheten til å få informasjon i første omgang, så kanskje de forhåpentligvis lar den sunne fornuften tale og holder seg unna. 50/50. Det er ikke bra at disse moderatorene får en enkel måte å behandle folk som dritt, uten å frykte konsekvenser. 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Omnithunder Skrevet 2. mars 2020 Populært innlegg Del Skrevet 2. mars 2020 Taurean skrev (3 minutter siden): Det gir et dårlig inntrykk av deg at du velger å ikke prøve å se kjernen av frustrasjonen hans, og bare gå rett på og dømme og prøve å se ut som en smarting. Psykopatisk trekk. Det tok ikke lang tid. Akkurat som jeg påpekte for noen poster siden. 14 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg