nvidia128 Skrevet 1. mars 2020 Del Skrevet 1. mars 2020 (endret) Ønsker å bygge ny gaming pc og trenger litt hjelp om komponenter. Har valgt alle komponenter og ønsker råd om disse fungerer bra sammen om evn. bytte noen av de komponentene? Kom hjerne med forslag. Er ikke heavy gamer og spiller bare i helgene. Skjermen min er 1080P og har allerede gtx 1070 skjermkort. Phanteks Eclipse P400A Black Intel Core i5-9600K Cooler Master Hyper 212 RGB Black Edt (luftkjøler eller vannkjøler?) Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB Corsair Force Series MP510 480GB M.2 SSD ASUS ROG Strix Z390-F GAMING, S-1151 Corsair TX650M, 650W PSU Endret 1. mars 2020 av nvidia128 Lenke til kommentar
sandtid Skrevet 1. mars 2020 Del Skrevet 1. mars 2020 ville sett etter ett litt svakere dual core chip sett som passer litt mindre spilling + 390m kort Lenke til kommentar
Emile the rat Skrevet 1. mars 2020 Del Skrevet 1. mars 2020 (endret) sandtid skrev (1 time siden): ville sett etter ett litt svakere dual core chip sett som passer litt mindre spilling + 390m kort Hva i alle dager? De fleste nye spill drar nytte av 4 eller flere tråder, bare se på Arma, GTA V, Battlefield V, for å nevne noen. I disse spillene vil en CPU med 2 tråder slite noe ekstremt. Kjøper ts pentium eller i3 vil det i de aller fleste tilfeller bottlenecke 1070, spesielt på 1080p oppløsning. Ts sier ingenting om refresh rate på skjerm, men har ts 144hz eller skal oppgradere til 144hz eller mer kan man bare glemme å kjøpe dual core. Nei dette er det mest tullete rådet jeg har sett sålangt i år. Man kjøper ikke dual core til gaming med mindre man er helt idiot. Til ts, for det formålet du nevner ser dette ut som et godt valg. Eventuelt kunne du tatt en kikk på Ryzen 3600, som gir mye bangs for the buck. Egentlig ingen mål med å gå for intel med mindre du skal gå for et enthusiast build og overklokke Endret 1. mars 2020 av Emile the rat 5 Lenke til kommentar
sandtid Skrevet 1. mars 2020 Del Skrevet 1. mars 2020 nye spill er laget for å ødelegge chip, var borti ett virus program som fikk min gammle dell xps 17" laptop til å runde 1oo grader, dette gjelder også rc sim som er min hobby nyere spill har for mange ekstra grafikk ,, som setter store krav til computer som emil the rat nevner, men spill industrien er litt djevelsk å kneler dyre nye chip for å få selt nye chip. Lenke til kommentar
Emile the rat Skrevet 1. mars 2020 Del Skrevet 1. mars 2020 sandtid skrev (2 minutter siden): nye spill er laget for å ødelegge chip, var borti ett virus program som fikk min gammle dell xps 17" laptop til å runde 1oo grader, dette gjelder også rc sim som er min hobby nyere spill har for mange ekstra grafikk ,, som setter store krav til computer som emil the rat nevner, men spill industrien er litt djevelsk å kneler dyre nye chip for å få selt nye chip. For noe tull! 100 grader på en gammel nedstøvet dell xps er vel ikke så rart. Hardware blir også slitt og utdatert som alt annet. Vil bare nevne at vi er i en datatråd, og ikke en eller annen konspirasjonstråd. Dette er off-topic og hjelper ikke trådstarter. Du får heller opprette din egne lille konspirasjonstråd, det er bedre for alle parter. 3 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 1. mars 2020 Del Skrevet 1. mars 2020 sandtid skrev (33 minutter siden): nye spill er laget for å ødelegge chip, var borti ett virus program som fikk min gammle dell xps 17" laptop til å runde 1oo grader, dette gjelder også rc sim som er min hobby nyere spill har for mange ekstra grafikk ,, som setter store krav til computer som emil the rat nevner, men spill industrien er litt djevelsk å kneler dyre nye chip for å få selt nye chip. Du bør slutte å komme med tips. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå