goffa Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 Når jeg skal brenne i nero 5.5.7.8 på MMORE 24X plater, detecter nero platene som 12X plater. Får ikke valgt høyere hastighet enn dette. Er det noen instillinger i nero som gjør at jeg kan deaktivere denne automatiske detecteringen av plater? Eller er det brenneren selv som sørger for dette? I tilfeller, går det an å deaktivere det? Eventuelt andre måter for å få den til å detectere platene riktig? kjører nero under win xp. Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 Det er brenneren selv som setter denne hastigheten. Du kan skru den av i Nero. Gå inn på menyen, velg "choose recorder". Her inne kan du velge å skru av "just speed", som er den funksjonen som prøver å finne ut hastigheten på platene. Lenke til kommentar
goffa Skrevet 6. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2002 Jeg har var inne på "choose recorder", men det eneste valget jeg har å skru av der er JustLink. Det står ikke JustSpeed et eneste sted... Noen andre forslag?` Lenke til kommentar
goffa Skrevet 7. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2002 Er det ingen som kan hjelpe meg? Har ikke muligheten til å slå av justspeed i nero. Er det noe annet sted å slå den av? Lenke til kommentar
vegge Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Har samme brenner... Hvis du vil fjerne "just speed" kan du jo installere en eldre versjon av nero... Oppdaget akkurat nå at min neroversjon (5.5.7.2) heller ikke har denne muligheten (i hvert fall ikke på samme sted...) Innstaller en eldre versjon og følg tipset til byggern. Min erfaring er uansett at brenneren ikke liker mmoreplater (har gode erfaringer med smartbuy, memorex etc) Ellers kan du jo laste ned ny firmwire/driver til brenneren. Det gjorde jeg og da kunne jeg velge høyere hastighet på noen plater. http://www.aopen.com/tech/download/Optical...crw/crw2040.htm Jeg tar ikke ansvar hvis du ødelegger brenneren. Det er alltid en viss risiko... bare les manualen først... Lenke til kommentar
goffa Skrevet 7. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2002 Jeg har nå lasta ned de firmware filene, men når jeg skal starte updaten, så kommer følgende: Cannot change Drive to Up Mode. Så den starter ikke noe firmware oppgradering i det hele tatt. Noen forslag? Brenneren er forøvrig koblet på secoundary slave. Lenke til kommentar
vegge Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 *** Upgrade utility supported Windows 95/98/98SE/ME/2000 only. (kan ikke huske om jeg kjørte xp da jeg oppdaterte, men...) Ellers tror jeg ikke du får nero til å detecte mer enn 12x på de mmoreplatene. Da ville jeg som sagt heller testet en litt eldre neroversjon. Er derimot ikke sikker på at brenneren din vil brenne mmore på 20x - det har aldri jeg klart... Kan dessverre ikke hjelpe deg med den feilmeldingen... Kan legge til at en venn av meg OGSÅ har akkurat den brenneren. Vi oppgraderte på samme tidspunkt (under et LAN) men det var bare meg som klarte oppdateringen... Hans brenner fungerer fortsatt ja - ingen problem! Lenke til kommentar
goffa Skrevet 8. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2002 Hvis jeg hadde fått updata firmwaren så hadde kanskje det hadde løst seg. Noen som har fått; "Can not change to up mode" når det skulle oppdatere firmwaren før eller? Lenke til kommentar
oltis Skrevet 9. mars 2002 Del Skrevet 9. mars 2002 Bytt brenneprogram til NTI CD- Maker Pro 2000. Hadde samme problem med Nero og samme brenner. http://www.ntius.com Lenke til kommentar
vegge Skrevet 23. mars 2002 Del Skrevet 23. mars 2002 Quote: On 2002-03-06 09:40, goffa skrev:Jeg har var inne på "choose recorder", men det eneste valget jeg har å skru av der er JustLink. Det står ikke JustSpeed et eneste sted... Noen andre forslag?` Innstallerte akkurat versjon 5.5.7.8 av nero. I denne versjonen kan du skru av både justspeed og justlink! Hvis ikke du klarer det så har du fucka opp maskinen eller.no... Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå