Fredrik Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Hei, jeg lurte på å sette opp en bnc, sånn som PsyBNC der brukere får et brukernavn og passord og klienten holdes online etter at brukeren selv kobler fra, altså ike som ProBNC. Noen forslag? Skal kjøres på Windows maskin.. Det setter vel grenser :\ Lenke til kommentar
9reb1 Skrevet 2. januar 2004 Del Skrevet 2. januar 2004 Heisann. Jeg har noen forslag: Last ned først psyBNC for windows på denne LINKEN Så er det bare å pakke ut installere (pakke ut filene) Gå i configen og skift port, til den du vil ha. Start psybnc.exe filen som du har installert. For å koble deg til BNC'en din, skriver du /server ip/host-til-shellet:porten Har du gjort det riktig, kommer det opp noe slikt: -Welcome- psyBNC2.3.1-8 --psyBNC- Your IRC Client did not support a password. Please type /QUOTE PASS yourpassword to connect. Du skriver da /QUOTE pass (Er dette første gangen du har startet bnc'en, skriver du inn et valgfritt pass til senere bruk) Eneste nå som mangler er at du kobler den til en server, f.eks /addserver irc.homelien.no:6667 (EFnet server) Håper dette kommer til nytte! Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 3. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2004 Heisann. Jeg har noen forslag: Last ned først psyBNC for windows på denne LINKEN Så er det bare å pakke ut installere (pakke ut filene) Gå i configen og skift port, til den du vil ha. Start psybnc.exe filen som du har installert. For å koble deg til BNC'en din, skriver du /server ip/host-til-shellet:porten Har du gjort det riktig, kommer det opp noe slikt: -Welcome- psyBNC2.3.1-8 --psyBNC- Your IRC Client did not support a password. Please type /QUOTE PASS yourpassword to connect. Du skriver da /QUOTE pass (Er dette første gangen du har startet bnc'en, skriver du inn et valgfritt pass til senere bruk) Eneste nå som mangler er at du kobler den til en server, f.eks /addserver irc.homelien.no:6667 (EFnet server) Håper dette kommer til nytte! Takk skal du ha. God beskrivelse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå