Knut B Skrevet 28. februar 2020 Del Skrevet 28. februar 2020 Elflex relanserer takvarme: – I dagens bygg er det ingenting som varmer bedre eller billigere [Ekstra] Lenke til kommentar
aanundo Skrevet 28. februar 2020 Del Skrevet 28. februar 2020 (endret) "I dagens bygg er det ingenting som varmer bedre eller billigere" Er litt skuffet over TU som ikke stiller kritiske spørsmål når noen vil ha positiv omtale for å tjene penger. Går TU god for det som kommer frem i denne artikkelen? Jeg er sterkt kritisk til påstanden i overskriften, og bygger på egne erfaringer. Jeg kjøpte ESWA-matter rundt 1990, og installerte i gulvet mellom 1. og 2. etasje. Jeg fikk da takvarme i 1. etasjen og gulvvarme i 2. etasjen, som var oppholdsrommene i huset. Mine ESWA-matter er ca 80 W/kvm, og jeg hadde 5 matter på 200 W hver som grunnvarme. I tillegg brukte jeg ca 500 liter olje i en oljekamin i løpet av vinteren. Nå har jeg 2 varmepumper, og utgiftene til oppvarming er mye lavere. Overskriften er etter min mening feil, da den billigste oppvarmingen er varmepumper. Varmepumpene viser seg å regulere temperaturen svært bra i huset, og andre varmekilder ødelegger for reguleringen. Endret 28. februar 2020 av aanundo 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå