LMH1 Skrevet 27. februar 2020 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2020 Finnes det en ganske enkel og sikker måte og finne ut om SFP+ portene er falske eller har feil informasjon? Eller holder det kun å vise egenskaper for nettverk hvis den viser 10 gigabit vet man SFP+ portene er ekte? Lenke til kommentar
oyoygard Skrevet 27. februar 2020 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2020 Hva mener du med at en SFP+port er "falsk"? Mener du at den er oppgitt til 10Gbps Ethernet eller 16Gbps FC og ikke klarer den hastigheten? Hvis du mener SFP+modulene, så er det tredjeparts produsenter som også lager slike. For noen nettverksswitcher må disse modulene være kodet for riktig switchprodusent. Disse er da slik sett ikke "ekte" som i at de er levert av samme produsent som switchen, men de er i de fleste tilfeller supportert av produsenten av modulene og det er stort sett uproblematisk å benytte disse. Hvis jeg misforstod spørsmålet ditt så får du forklare mere hva du lurer på. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 27. februar 2020 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. februar 2020 At det står at det er 10 gigabit, men klarer ikke mere en 10\100 mbit på overføringer, for det er nok mulig vil jeg tro og lage dårlig versjoner bevist, slik alt på ebay\aliexpress, er bare vanskelig noen ganger å bevise man blir lurt. Så blir det veldig mye styr for par hundre kr. For selv om den virker og gi 10 gigabit tviler jeg på det er god nok testing. For normalsett pleier det være slik på fiber\SFP+ så sant det først virker burde ikke hastigheten være noe problem. Men kan jo være senere jeg finner andre erfaringer. Ellers mener dere SSD disker og skjermkort genrieltsett er det som svindles mest av og ladere på slike steder. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 27. februar 2020 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2020 (endret) Planer om å kjøpe nobrand moduler av selgere i kina på ebay vil jeg tro? Antar du har en link? Endret 27. februar 2020 av aklla Lenke til kommentar
oyoygard Skrevet 27. februar 2020 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2020 (endret) Med mindre du har samme, falske utstyr i begge ender vil vel ikke en slik svindel være mulig. Du får jo opp linkspeed i begge ender. Kan være vanskelig å mette en 10GbE link helt, men du bør i alle fall klare å dytte såpass mye at du ser det ikke er GbE eller lavere. Vil tro det er billigere å lage en dårlig kopi av 10GbE enn å lage en helt egen standard. Sjekk heller om du får mye CRC-feil på linken. Grafikkort og ladere får vi heller diskutere i en annen tråd. Endret 27. februar 2020 av oyoygard 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 27. februar 2020 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2020 oyoygard skrev (Akkurat nå): Med mindre du har samme, falske utstyr i begge ender vil vel ikke en slik svindel være mulig. Du får jo opp linkspeed i begge ender. Man kan fint skrive at de støtter noe annet enn de gjør i beskrivelsen på ebay, evt få tak i noen som andre produsenter har kassert da de ikke har bestått deres tester. Kan ende med f.eks en ustsbil enhet, pakketap eller lignende feil. 2 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 27. februar 2020 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. februar 2020 Sitat Kan ende med f.eks en ustsbil enhet, pakketap eller lignende feil. Ikke opplevd det før, godt mulig billig falske nettverkkort eller switcher. Men aldri forstått hvorfor windows 10 har nettverkbro siden jeg testet å bruke pcen som switch, får jeg ikke slettet den broen, så har noen forslag? Eller som kan fungere hvordan SFP+ funger? Er det samme som ethernet den konverter 2 ledere til 8 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 27. februar 2020 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2020 (endret) Vet du hva bro er i Windows og hva som trengs for at det dkal fungere? Endret 27. februar 2020 av aklla Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 29. februar 2020 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. februar 2020 Bro er vel bare at man sender til fra et sted til annet uten begrensinger.Men får ingen ip adresse? Men fant ut med 540 MB\S mellom 2 pcer kan ikke SFP+ portene være falske, så heldigvis ble jeg ikke lurt der. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 29. februar 2020 Rapporter Del Skrevet 29. februar 2020 Har du en dhcp server da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå