jae-ols Skrevet 27. februar 2020 Del Skrevet 27. februar 2020 Jeg går på 50 mg. Truxal og prøver å redusere, gikk ned til 25 mg. Men fikk ikke sove og var utrolig rar neste dag.. Jeg har gått på dette i 30 år, så det blir ikke lett. En ekkel bivirkning er vektøkning som ikke er bra for meg. Jeg ønsker å slutte med Truxal, men regner med at det ikke blir lett. Noen som har noen erfaringer? Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 27. februar 2020 Del Skrevet 27. februar 2020 Dette spør du legen din om, og følger hans anvisninger. Det er ikke noe du bare lefler med på egen hånd. 1 Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 27. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2020 djgudleif skrev (8 minutter siden): Hvordan rar da? Trøtt og tiltaksløs. Ingen energi. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 27. februar 2020 Del Skrevet 27. februar 2020 Når du har bygd deg opp effektive nivåer av et virkestoff i kroppen, så tar det naturligvis tid å avvenne deg med det også. Nå må du rådføre deg med fastlegen før du gjør endringer. Men hvis du vil slutte, så kan du for eksempel begynne å ta 2 piller i stedet for 3, annenhver dag, i 1-2 uker. Så kan du gå over til bare 2 hver dag, i 1-2 uker. Så 1 og 2 annenhver dag, i 1-2 uker og fortsette på denne måten. Samtidig holder du oversikt over hvordan du føler deg og om du tåler endringene. Fastlegen har sikkert råd angående hva du kan og bør gjøre. Jeg vet bare at når man tar medikament over lang tid, så bygges det opp effektive nivåer i kroppen. Hvis man slutter direkte da, så kan det få skikkelige bivirkninger. Vet ikke om det kan være farlig, men det skulle ikke forundre meg. For en uke siden tok jeg også for første gang truxal, 1 stk (15 mg) i 3 netter sammenhengende. Sov skikkelig, men merket som du skriver også en viss trøtthet og tiltaksløshet på dagen. Har ikke tatt dem videre etter dette, og merker en bitteliten endring tilbake til "normalen", først i går og i dag. Det tar tid med sånne medikamenter. La det få ta den tiden det trenger. Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 27. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2020 Det er nok noen bivirkninger etter så lang tid. Et av de er vektøkning som ikke er bra i det hele tatt. Når du er for tung fra før og går opp fem kilo, så blir det konsekvenser. Skal ta 50 mg i kveld og noen dager fremover så redusere videre. Men tror dette blir en stor utfordring. Lenke til kommentar
Gaea Skrevet 27. februar 2020 Del Skrevet 27. februar 2020 Gjør det i sammenheng med legens anbefalinger. Hvordan du slutter med Truxal er forøvrig avhengig av hvor lenge du har gått på dem og hvilke andre medisiner du tar samtidig. Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 27. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2020 Jeg har gått på Truxal i over 30 år. Bruker også Zopiclone. Trapper sakte ned over lang tid. Lenke til kommentar
MargarinPutetrekk Skrevet 24. oktober 2022 Del Skrevet 24. oktober 2022 Hei Jeg har selv gått på truxal siden jeg var 18 og er nå 33år. Før dette, fikk jeg blant annet rivotril (epilepsimediisn) fra jeg var seks år gammel, fordi foreldrene mine ville at jeg skulle sove, og i så høy dose at jeg ofte måtte få adrenalin-sprøyte i halsen og noen ganger hjertet. Resten av barndommen og tenårene fikk jeg også sinnsykt sterke medisiner for søvn, og da jeg fant truxal var det en stor seier for meg, for det var mye mildere. Jeg har likevel alltid gått på fire ganger maksdose fordi mitt nervesystem ble ødelagt som barn. Nå som 33 åring har jeg meget dårlig helse og jeg føler at selv om nervesystemet mitt er vandt til en ekstrem neddoping, er det tungt for leveren osv å arbeide. Jeg har aldri klart å sovne uten sterk medisinering, selv om jeg er våken i flere ukers tid, klarer kroppen aldri å sovne av seg selv. Jeg har prøvd å finne ut av om det finnes s matvarer eller urter med liknende stoffer/funksjoner som Chlorprothixene - men fant overhodet ingenting på nett. Mange studier med truxal osv, men ingen studier om hvordan man kan gå over til å bruke naturlige midler. Du som startet tråden, hvordan har det gått? Har du funnet ut noe mer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå