Redaksjonen. Skrevet 26. februar 2020 Del Skrevet 26. februar 2020 Programvare-trøbbel kan forsinke Volkswagen ID.3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Hanhijnn Skrevet 26. februar 2020 Populært innlegg Del Skrevet 26. februar 2020 Det er jo lettere ironisk siden det var "programvare-trøbbel" (les dieselgate) som førte til at VW AG måtte begynne å satse på nullutslippsbiler... ? 10 Lenke til kommentar
The Very End Skrevet 26. februar 2020 Del Skrevet 26. februar 2020 Så nok en gang ser vi et det er på ledelsesnivå at VW gjør det vanskelig for seg selv? Ref setningen om at det har gått for fort i svingene. De skal ha kudos for at de forsøker å omstille seg, men en kan jo lure på om man har de rette lederne for jobben som må gjøres i denne organisasjonen. Først treneres prosessen i mange år i håp om at man klarer å godsnakke seg til mindre restriktive miljøtiltak, og så plutselig får man hastverk fordi lobbyvirksomheten ikke førte frem. Samt at nå peiser dem på med utviklere, armer og bein i håp om å sause sammen en bil på kort tid. Om dette blir en gjennomført bra bil skal jeg være den første til å bli imponert og gratulere dem for solid stykke arbeid, men redd for at dette også kan bli en skikkelig "dum" smartbil. 5 Lenke til kommentar
Tallak Tveide Skrevet 26. februar 2020 Del Skrevet 26. februar 2020 2000 utviklere = katastrofe 6 Lenke til kommentar
ACYBN18O Skrevet 26. februar 2020 Del Skrevet 26. februar 2020 (endret) Volkswagen: Ta en telefon til Apples hovedkvarter i Cupertino,California USA og søk hjelp til programvarer og alle slike kompliserte saker. Apple har 137 000 ansatte og kan nok få fart på datasystemene i ID 3 raskere enn Volkswagen bruker på lunsjpausen sin i Tyskland. Apple kan virkelig datasystemer og operativsystemer,og Volkswagen kan uten tvil bygge bil. Sammen hadde det blitt en uslåelig meget avansert og høyteknologisk bil,garantert. Tenk å sette seg inn i ID 3,touche skjermen og Apples ansiktsgjennkjenning låser opp bilen og den kan startes. En rask sveip innom værmelding,Facebook,nettbank og litt nyheter før man suser avgårde. På ladestasjonen ser man litt på TV eller film fra Apple+ og laster ned en spill app fra AppStore. Man er hele tiden koplet opp mot nødhjelp via app og kan ringe og prate FaceTime fra skjermen i bilen. Apple kan utvikle en veimeldingstjeneste med føre og temp etter veien som går sømløst mellom alle Volkswagen og videre ut til alle applebrukere via en app. Man har bilen på iCloud og kan følge med bilen fra mobil,iPad og MacBook til enhver tid,ang alt fra ladestatus programmere/starte oppvarming og tyverialarm integrert i programvaren. Programvaren kan kalles min ID 3 og bakes sømløst inn i det store Apple-universet. Slik kan verksted følge med bilen og sende melding til hver Volkswagen eier om service etc. Trenger noen å låne bilen,kan denfjernopplåses fra iPhonen fra uansett på kloden og venner/familie kan ha tilgang til bilen. Apple kunne utviklet adaptiv cruisekontroll som tilpasset fart etter Apples eget kartsystem. Med Apple integrert i en Volkswagen ID 3 ville mulighetene vært uendelig for å utvikle fremtidens smarte elbil. Endret 26. februar 2020 av ACYBN18O 1 Lenke til kommentar
N8591NB4 Skrevet 26. februar 2020 Del Skrevet 26. februar 2020 Er nok ikke siste unnskyldningen fra vw for å unngå skikkelig volumproduksjon... 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234 Skrevet 26. februar 2020 Del Skrevet 26. februar 2020 Så TU har begynt å basere seg på referanser fra tredjepart til en uetterrettelig sensasjonsblekke? Kildekritikk holder en ikke på med... VW opprettholder fremdeles sin opprinnelige leveringsplan. Lenke til kommentar
3FKY9EYR Skrevet 28. februar 2020 Del Skrevet 28. februar 2020 Med unntak av torturredskapet SAP er ikke Tyskland kjent for SW utvikling. De burde brukt Android Automative som grunnmur og utviklet resten av embedded SW selv. Volvos tilnærming virker mer innovativ. Den tyske bilindustrien kjøper inn et foreldet kartsystem fra Nokia og forsøker å bygge opp alt selv ... Lenke til kommentar
oophus Skrevet 28. februar 2020 Del Skrevet 28. februar 2020 (endret) 3FKY9EYR skrev (1 time siden): Med unntak av torturredskapet SAP er ikke Tyskland kjent for SW utvikling. De burde brukt Android Automative som grunnmur og utviklet resten av embedded SW selv. Volvos tilnærming virker mer innovativ. Den tyske bilindustrien kjøper inn et foreldet kartsystem fra Nokia og forsøker å bygge opp alt selv ... SW er da ikke så vanskelig, det tar bare tid. Se bare på all den smarte ungdommen som popper ut av skolene, som lager firma som fyker i været hele tiden og blir børsnotert. Det tilsier at kodingen ikke er så vanskelig. Det er talent som er mer avgjørende, og den finner man ofte hos unge sultne folk. Endret 28. februar 2020 av oophus3do Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 28. februar 2020 Del Skrevet 28. februar 2020 On 2/26/2020 at 3:57 PM, ACYBN18O said: Volkswagen: Ta en telefon til Apples hovedkvarter i Cupertino,California USA og søk hjelp til programvarer og alle slike kompliserte saker. Apple har 137 000 ansatte og kan nok få fart på datasystemene i ID 3 raskere enn Volkswagen bruker på lunsjpausen sin i Tyskland. Apple kan virkelig datasystemer og operativsystemer,og Volkswagen kan uten tvil bygge bil. Sammen hadde det blitt en uslåelig meget avansert og høyteknologisk bil,garantert. Tenk å sette seg inn i ID 3,touche skjermen og Apples ansiktsgjennkjenning låser opp bilen og den kan startes. En rask sveip innom værmelding,Facebook,nettbank og litt nyheter før man suser avgårde. På ladestasjonen ser man litt på TV eller film fra Apple+ og laster ned en spill app fra AppStore. Man er hele tiden koplet opp mot nødhjelp via app og kan ringe og prate FaceTime fra skjermen i bilen. Apple kan utvikle en veimeldingstjeneste med føre og temp etter veien som går sømløst mellom alle Volkswagen og videre ut til alle applebrukere via en app. Man har bilen på iCloud og kan følge med bilen fra mobil,iPad og MacBook til enhver tid,ang alt fra ladestatus programmere/starte oppvarming og tyverialarm integrert i programvaren. Programvaren kan kalles min ID 3 og bakes sømløst inn i det store Apple-universet. Slik kan verksted følge med bilen og sende melding til hver Volkswagen eier om service etc. Trenger noen å låne bilen,kan denfjernopplåses fra iPhonen fra uansett på kloden og venner/familie kan ha tilgang til bilen. Apple kunne utviklet adaptiv cruisekontroll som tilpasset fart etter Apples eget kartsystem. Med Apple integrert i en Volkswagen ID 3 ville mulighetene vært uendelig for å utvikle fremtidens smarte elbil. Det morsomme her er at 95% av dette har Tesla allerede og det fungerer stort sett feilfritt. de siste 5% kommer innen året er omme, hvis de åpner opp for 3djeparts apper. Lenke til kommentar
onkel_jon Skrevet 28. februar 2020 Del Skrevet 28. februar 2020 (endret) Tviler på apple ville hjulpet gått rykter om apple car i flere år. Microsoft derimot spesielt hvis vw legger alt i azure. Pluss at de har gjort det før med fiat som hadde et Windows basert system i noen bil modeller. Endret 28. februar 2020 av onkel_jon Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 28. februar 2020 Del Skrevet 28. februar 2020 Her har vw noe å lære av tesla. Bare å utvikle software i etterkant. Elbilkunder liker å være prøvekaniner. At bilen bråbremser på motorveien eller plutselig velger å gå fra høyre til venstrekjøring er jo bare kjekt. 1 1 Lenke til kommentar
mr. papp Skrevet 28. februar 2020 Del Skrevet 28. februar 2020 Bråbremser på motorveien gjør allerede nye VW med ACC... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234 Skrevet 28. februar 2020 Del Skrevet 28. februar 2020 mr. papp skrev (36 minutter siden): Bråbremser på motorveien gjør allerede nye VW med ACC... En egenskap de har kopiert fra Tesla i så fall. Lenke til kommentar
trikola Skrevet 29. februar 2020 Del Skrevet 29. februar 2020 Har ikke en eneste gang opplevd bråbremsing på MOTORVEI. Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 29. februar 2020 Del Skrevet 29. februar 2020 Fabrikken sier nå at de som har bestilt vil få sin bil som forventet. Så kan TU kanskje begynne å gjøre en vurdering på hvor mye avskrift de skal gjøre av tysk sladderpresse. I mellomtiden:VW proposes 35% dividend increase as 2019 profit surges 22% Lenke til kommentar
AL123 Skrevet 29. februar 2020 Del Skrevet 29. februar 2020 Ja, og så kan man som Apple bake inn bugs som gjør at hele dritten stanser når det er 20% igjen av batterikapasiteten.... Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 29. februar 2020 Del Skrevet 29. februar 2020 trikola skrev (8 timer siden): Har ikke en eneste gang opplevd bråbremsing på MOTORVEI. Det har heller ikke jeg opplevd. Derfor er det ille når bilen finner på slikt helt av seg selv. Om du googler litt så finner du eksempler på folk som har opplevd dette. Rimelig farlig nettop fordi ingen forventer slik kjøring. 1 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 2. mars 2020 Del Skrevet 2. mars 2020 onkel_jon skrev (På 28.2.2020 den 13.02): Tviler på apple ville hjulpet gått rykter om apple car i flere år. Microsoft derimot spesielt hvis vw legger alt i azure. Pluss at de har gjort det før med fiat som hadde et Windows basert system i noen bil modeller. Enig! Microsoft er VELDIG hjelpsomme. De ringer meg flere ganger i uka og vil hjelpe meg med PC'en min. Dessverre så har jeg ingen problemer der som de kan hjelpe meg med. Men de er veldig insisterende og vil absolutt hjelpe til. Microsoft burde virkelig være et forbilde for mange andre store konsern på pro-aktiv kundeservice. ? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 2. mars 2020 Del Skrevet 2. mars 2020 Hehe, ditto erfaring med MS her. Utrolig at slikt fortsatt pågår, må jo være noen som går på limpinnen siden de fortsatt holder på. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå