NTB - digi Skrevet 26. februar 2020 Del Skrevet 26. februar 2020 Regjeringen gir ordre om riving av Y-blokka 1 Lenke til kommentar
N8591NB4 Skrevet 26. februar 2020 Del Skrevet 26. februar 2020 F@#n meg idiotisk !! Helt tragisk ... 2 Lenke til kommentar
afterall Skrevet 26. februar 2020 Del Skrevet 26. februar 2020 Hvorfor skal bygget egentlig rives...? 2 Lenke til kommentar
aanundo Skrevet 26. februar 2020 Del Skrevet 26. februar 2020 Jeg også tror ettertiden vil angre på riving av Y-blokka! På meg virker det som høyblokka og Y-blokka er tenkt som en samlet enhet da området ble planlagt i sin tid. River en Y-blokka mangler halve kunstverket, på en måte. 1 Lenke til kommentar
Arvid Lenes Skrevet 26. februar 2020 Del Skrevet 26. februar 2020 denne saken kan og bør avgjøres med folkeavstemming . på min sak.no finner man inspirasjon og hjelp til å holde underskriftsaksjoner og folkeavstemminger . det er nok dessverre gått politisk prestisje i saken - men riving må hindres lengst mulig ... Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 26. februar 2020 Del Skrevet 26. februar 2020 Høyblokka står da greit på egen hånd.. I seg selv er ikke y-blokka så verst. Jeg har spesielt sansen for hvordan de har brukt elvegrus i betongen som så har blitt eksponert med sandblåsing. Det gir en veldig levende og 'naturlig' struktur, om det er mulig å si sånt om betong. Det er en type overflatebehandling som godt kan brukes mer. Derimot er plasseringen håpløs. Den ligger klemt ned et sted den over hodet ikke kommer til sin rett og hvor det blir trangt og krøkkete på alle sider, det er ikke noe bra byrom rundt den. Den burde vært plassert et sted den kunne hatt luft rundt seg. I tillegg kommer det sikkerhetsmessige ved å ha et regjeringsbygg over Ring 1. Ikke bra.. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 26. februar 2020 Del Skrevet 26. februar 2020 Det kan vel brukes som fødestue eller noe? Latterlig å rive. Lenke til kommentar
Proton1 Skrevet 26. februar 2020 Del Skrevet 26. februar 2020 Y-blokken er for hele landet et signalbygg som er blitt en del av vår historie. Å oppgradere den er sikkert ønskelig og nødvendig, men å rive den er ren og skjær galskap. 2 Lenke til kommentar
Ketill Jacobsen Skrevet 26. februar 2020 Del Skrevet 26. februar 2020 Kahuna skrev (45 minutter siden): Høyblokka står da greit på egen hånd.. I seg selv er ikke y-blokka så verst. Jeg har spesielt sansen for hvordan de har brukt elvegrus i betongen som så har blitt eksponert med sandblåsing. Det gir en veldig levende og 'naturlig' struktur, om det er mulig å si sånt om betong. Det er en type overflatebehandling som godt kan brukes mer. Derimot er plasseringen håpløs. Den ligger klemt ned et sted den over hodet ikke kommer til sin rett og hvor det blir trangt og krøkkete på alle sider, det er ikke noe bra byrom rundt den. Den burde vært plassert et sted den kunne hatt luft rundt seg. I tillegg kommer det sikkerhetsmessige ved å ha et regjeringsbygg over Ring 1. Ikke bra.. Høyblokka og Y-blokka hører i veldig stor grad sammen. Den ble alt for nær Deichmanske bibliotek, så det var en stor tabbe. Dette kan i noen grad rettes opp ved å rive Oslo's hesligste bygg, nemlig samme Deichmanske bibliotek. Da blir det ett mindre gammelt bygg i Oslo å bekymre seg for gjenbruken av. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå