Gjest 38456...eeb Skrevet 25. februar 2020 Del Skrevet 25. februar 2020 Hei. Klippet fra innkallingen til årets årsmøte i sameiet: Er dette kurant vedtak? Bakgrunnen tipper jeg skyldes at «noen» ikke har festet tillit til styrets informasjon. Les ingen info overhodet og selv tatt kontakt med heismontøren etter 2-3 uker. ? Alt kan vedtas, men vil det fungere i praksis? Anonymous poster hash: 38456...eeb Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 25. februar 2020 Del Skrevet 25. februar 2020 (endret) Trodde dette var vanlig Men om styreleder ikke gjør noe med saken så er det fritt fram for hvemsomhelst å kontakte heisreparatør etc., uansett hva som står papirene. Endret 25. februar 2020 av Dubious Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 26. februar 2020 Del Skrevet 26. februar 2020 Firmaer fakturerer tiden de bruker på henvendelser som skal besvares? Det må vel være verdens største løgn? Jeg har skrevet til mange typer kundeservice og aldri fått en regning for dét før. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 26. februar 2020 Del Skrevet 26. februar 2020 Årsmøtet kan naturligvis vedta at kontakt med sameiets leverandører skal skje via styret. Dette kan også styret vedta selv, men det er ryddigere å legge det opp til åpen diskusjon på årsmøtet. Styret kan så informere leverandør om at henvendelser fra andre enn kontaktperson skal avvises eller henvises til kontaktperson. Det årsmøtet ikke kan gjøre er å binde seksjonseiere som ikke har stemt for vedtaket til å akseptere pengekrav fra leverandørene. Årsmøtet kan vedta at hvis sameiet blir krevd for merkostnader knyttet til enkeltseksjonseieres overforbruk av tjenester kan dette viderefaktureres disse, men det forutsetter at vilkårene for slik viderefakturering er oppfylt, og det er de nesten aldri. 1 Lenke til kommentar
Gjest 38456...eeb Skrevet 26. februar 2020 Del Skrevet 26. februar 2020 Takk @krikkert Du er en flott ressurs. Anonymous poster hash: 38456...eeb Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 26. februar 2020 Del Skrevet 26. februar 2020 Dubious skrev (14 timer siden): Trodde dette var vanlig Jeg også. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå