Gå til innhold

Ny CPU

P-in-P

Anbefalte innlegg

HERREJESUS!! IKKE START MED DENNE DUMME AMD-INTEL KRANGELEN IGJEN!

Men jeg må nesten si meg litt enig med Snekkern her.

Hvor? Ikke her :thumbup:

Hva er så galt med anbefalinger og fakta?

Dette er ikke annbefalinger og fakta dette er drittkasting begge veier , dessuten har trådstarter sagt at han ikke var inntr i A64 han spurte heller ikke om den men til tross for dette fortsetter dere . Ja vi vet at A64 er en meget bra prosessor men den har ikke noe i denne tråden å gjøre, hadde dette spørsmålet kommet opp før A64 så hadde /var det urettferdig å sammenligne en xp med en P4 800 mhz.

Men nå når amd endelig har fått en som er bedre så skal det kunn vere den det skall handle om, er dere redde for at ledelsen skall bli veldig kortvarig eller?? Det virker iallefall slik :wow::wow::wow:

snekker'n: Jeg ser seriøst ingen dritt kasting, diskusjonen holder seg, etter min mening, på et fint nivå(helt frem din siste post)

snekker'n anbefaler deg nesten å fjerne den delen om at AMD leiren skulle være redde for å miste ledelsen... forrige gang du gjorde dette endte det med en 10siders krangel (nå begynner det nemlig å klø i fingrene etter å svare de tåpelige påstadnene dine)

når det gjelder A64: folk konfronterte ham med det, han sier at han ikke skal ha det på bakgrunn av feil opplysninger, vel da bør vel et hvert menneske med litt vett gi ham beskjed om at han tar feil, og at A64 er et utrolig bra kjøp..

Endret av AMD-guru #1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er ikke annbefalinger og fakta dette er drittkasting begge veier , dessuten har trådstarter sagt at han ikke var inntr i A64 han spurte heller ikke om den men til tross for dette fortsetter dere . Ja vi vet at A64 er en meget bra prosessor men den har ikke noe i denne tråden å gjøre, hadde dette spørsmålet kommet opp før A64 så hadde /var det urettferdig å sammenligne en xp med en P4 800 mhz.

Men nå når amd endelig har fått en som er bedre så skal det kunn vere den det skall handle om, er dere redde for at ledelsen skall bli veldig kortvarig eller?? Det virker iallefall slik :wow::wow::wow:

snekker'n: Jeg ser seriøst ingen dritt kasting, diskusjonen holder seg, etter min mening, på et fint nivå(helt frem din siste post)

snekker'n anbefaler deg nesten å fjerne den delen om at AMD leiren skulle være redde for å miste ledelsen... forrige gang du gjorde dette endte det med en 10siders krangel

Ser ingen grunn til å fjerne noe som helst.

Her stiller jeg bare et spørsmål da trådstarter spurte om noe helt annet og i tillegg bekreftet at A64 var uaktuell, men hva skjer jo 9 av 10 poster hendler om denne.

Og er det ingen som tåler et kritisk spørsmål satt på spissen je da bør de ikke poste.

Lenke til kommentar

Tja, etter att jeg har hørt all argumenteringen (mere krangling) så har jeg kanskje blitt litt mere interresert i et 64 system... Hva blir prisen på CPU og hovedkort med støtte for 3gHz AMD 64? Et bra, men ikke så alt for dyrt oppsett! Minner igjen om at jeg ikke skal overklokke! skal muligens ha 2*512 Corsair 3200! :yes:

Lenke til kommentar

hmm.. men som alt annet i "dataverden" blir det utsatt leenge... dessuten har jeg lest at det ikke blir noe socket T før til sommeren..

Hehe, skal si du er bestemt på at det blir utsatt med socket T. Er ikke riktig at ALT nytt data komponenter kommer forseint/blir utsatt.

Nå husker eg bare prescott som ble utsatt, kommer ikke på noe annet i farten.

Ja det kan nok stemme til sommeren, men da er det vel du de tenker på. Du kan kjøpe ett socket T basert hovedkort.

Lenke til kommentar

Det er du som intel-fan som lager bråk her! Det er ikke noe drittkastning her og det er ingen poster her som tilsier kritikk mot P4! Hva er det som er så galt at Athlon64 blir nevnt? Må du bli sur for det og starte slike unødvendige "surve" poster?

Så fort noen anbefaler Athlon64 cpu i stedet for Intel kommer du å lage slike "idiot poster".

Hadde ikke du blandet deg inn her, ja da hadde det heller ikke blitt off-topic med intel vs AMD!

Endret av Falcon_
Lenke til kommentar

Fint at Athlon 64 3000+ blir dratt inn i denne diskusjonen synes jeg, siden det uten tvil er det beste kjøpet i denne prisklassen for en som ikke skal overklokke.

Takker for alle svar, men nå var det nå egentlig ikke spørsmål om en 64 CPU da. Egentlig best å vente med det ca. et år når de faller litt i pris og progz og OS er mere tilpasset for dette! :yes:

Prisen er lik P4-prosessoren, og den er bedre, selv i 32-bits software. Det kan leses svart på hvitt i linkene som ble lagt ut tidligere i tråden.

Stiller meg ellers undrende til hvorfor enkelte ikke liker at Athlon 64 3000+ trekkes inn i diskusjonen.

EDIT: formulering...

Endret av stian-hg
Lenke til kommentar
Tja, etter att jeg har hørt all argumenteringen (mere krangling) så har jeg kanskje blitt litt mere interresert i et 64 system... Hva blir prisen på CPU og hovedkort med støtte for 3gHz AMD 64? Et bra, men ikke så alt for dyrt oppsett! Minner igjen om at jeg ikke skal overklokke! skal muligens ha 2*512 Corsair 3200! :yes:

Fint du fikk opp øyne for AMD64 ;) Det er en av de beste kjøpene du kan gjøre i dag og for et Athlon64 3000+ med hk, må du ut med ca 3500.- som gir deg veldig mye ytelse for penga!

Lenke til kommentar
Tja, etter att jeg har hørt all argumenteringen (mere krangling) så har jeg kanskje blitt litt mere interresert i et 64 system... Hva blir prisen på CPU og hovedkort med støtte for 3gHz AMD 64? Et bra, men ikke så alt for dyrt oppsett! Minner igjen om at jeg ikke skal overklokke! skal muligens ha 2*512 Corsair 3200!  :yes:

Fint du fikk opp øyne for AMD64 ;) Det er en av de beste kjøpene du kan gjøre i dag og for et Athlon64 3000+ med hk, må du ut med ca 3500.- som gir deg veldig mye ytelse for penga!

Det var da ikke så gal pris... regnet med ca 4000, men det var riktg nok inkludert ram da...

Lenke til kommentar

Det er du som intel-fan som lager bråk her! Det er ikke noe drittkastning her og det er ingen poster her som tilsier kritikk mot P4! Hva er det som er så galt at Athlon64 blir nevnt? Må du bli sur for det og starte slike unødvendige "surve" poster?

Så fort noen anbefaler Athlon64 cpu i stedet for Intel kommer du å lage slike "idiot poster".

Hadde ikke du blandet deg inn her, ja da hadde det heller ikke blitt off-topic med intel vs AMD!

Nok en gang uttaler du deg uten å vite eller uten å vil vite hva mitt synspunkt er.

Om du hadde brydd deg med å lese andres innlegg istedenfor å bare løpe til å kritisere så hadde du visst at jeg hele tiden har ment at A64 og FX er meget bra prosessore, så dine annklager om at jeg er imot A64 er noe du har gravd frem fra din fantasi, jeg kom i mitt første innlegg her med en pekepinn på hva denne posten dreide seg om og at det derfor var unødvendig å dra inn noe annet, da det så alt for ofte har vist seg at det har ført galt avsted.

Men hvor mange brydde seg om det ??

Det som skjer da er jo at alle svarene som ikke har noe med hva trådstarter spurte om er off topic og dermed ikke har noe i denne posten å gjøre.

Her er jo så mange poster som omhandler akkurat dette med A64 at det ikke skulle vere nødvendig å dra det inn i denne også.

Men det har jo vert vanelig kotyme fra enkelte og skylle på andre når det blir anntydet at noe er på tur å gli ut. :cry::cry::cry:

Så om jeg er idiot i dine øyne får så vere men av erfaring vet jeg at de fleste kaller andre hva de selv er :scared:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Nok en gang uttaler du deg uten å vite eller uten å vil vite hva mitt synspunkt er.

Om du hadde brydd deg med å lese andres innlegg istedenfor å bare løpe til å kritisere så hadde du visst at jeg hele tiden har ment at A64 og FX er meget bra prosessore, så dine annklager om at jeg er imot A64 er noe du har gravd frem fra din fantasi, jeg kom i mitt første innlegg her med en pekepinn på hva denne posten dreide seg om og at det derfor var unødvendig å dra inn noe annet, da det så alt for ofte har vist seg at det har ført galt avsted.

Men hvor mange brydde seg om det ??

Det som skjer da er jo at alle svarene som ikke har noe med hva trådstarter spurte om er off topic og dermed ikke har noe i denne posten å gjøre.

Her er jo så mange poster som omhandler akkurat dette med A64 at det ikke skulle vere nødvendig å dra det inn i denne også.

Hvorfor bråker du hele tiden?

Som du sikkert ser, så fikk trådstarter opp sine øyner for AMD64 :thumbup: Og det med poster som ikke du likte :ermm: Så ikke klag for at noen prøver å overbevise at det faktisk finnes bedre alternativer enn det som faktisk blir nevnt!

Endret av Falcon_
Lenke til kommentar

snekker'n anbefaler deg nesten å fjerne den delen om at AMD leiren skulle være redde for å miste ledelsen... forrige gang du gjorde dette endte det med en 10siders krangel

Her stiller jeg bare et spørsmål da trådstarter spurte om noe helt annet og i tillegg bekreftet at A64 var uaktuell, men hva skjer jo 9 av 10 poster hendler om denne.

Og er det ingen som tåler et kritisk spørsmål satt på spissen je da bør de ikke poste.

greit da tar jeg meg den frihet å svare på tiltale:

hvem mener seriøst at det er urett ferdig å sammenlikne 2 data komponenter ..herregud.. jeg må si at jeg aldri faktisk har sett noen skrive dette..

er AMD leiren redde for at AMD skal bli slått? nei du, de er nok ikke det, de er så vant med å alltid(nesten) bli knust av intel, og det skulle jo bare mangle med alle ressursene Intel besitter (både i navenet, gamle og store kontrakkter, og fremfor alt økonomisk)...

du forguder Intel, det virker iallefall slik(kanskje jeg har feil intrykk?). det er DU som virker redd hver gang A64 blir nevnt. og kommer trekkende med tåpelige angrep mot AMD folket..

og jeg beklager at jeg har hjulpet snekker'n med å lage denne tråden off topic..

Lenke til kommentar

Jeg bråker ikke jeg viste til noe som har skjedd så alfor mange ganger tidligere i slike tråder og som moderatorne på dette forumet har tatt opp utallige ganger.

Og som jeg sa tidligere , var det ikke greit at en spurte om han hadde vurdert A64 og så hadde resten latt den delen ligge til trådstarter hadde svart.

Om trådstarter er inntr i A64 eller om han har lyst til å fyre opp i diskusjonen får da tiden vise når oppgraderingen skjer. Personelig ville jeg valgt A64/fx men det er ikke poenget her, det det dreier seg om er så enkelt som det å dra inn ting som ikke har noe med topic å gjøre , og som i 99% av tillfellene fører til rabalder.

Lenke til kommentar
Jeg bråker ikke jeg viste til noe som har skjedd så alfor mange ganger tidligere i slike tråder og som moderatorne på dette forumet har tatt opp utallige ganger.

Og som jeg sa tidligere , var det ikke greit at en spurte om han hadde vurdert A64 og så hadde resten latt den delen ligge til trådstarter hadde svart.

Om trådstarter er inntr i A64 eller om han har lyst til å fyre opp i diskusjonen får da tiden vise når oppgraderingen skjer. Personelig ville jeg valgt A64/fx men det er ikke poenget her, det det dreier seg om er så enkelt som det å dra inn ting som ikke har noe med topic å gjøre , og som i 99% av tillfellene fører til rabalder.

Og i mange av tilfellene er det du som lager bråk! Slik som her!

Lenke til kommentar

greit da tar jeg meg den frihet å svare på tiltale:

hvem mener seriøst at det er urett ferdig å sammenlikne 2 data komponenter ..herregud.. jeg må si at jeg aldri faktisk har sett noen skrive dette..

er AMD leiren redde for at AMD skal bli slått? nei du, de er nok ikke det, de er så vant med å alltid(nesten) bli knust av intel, og det skulle jo bare mangle med alle ressursene Intel besitter (både i navenet, gamle og store kontrakkter, og fremfor alt økonomisk)...

du forguder Intel, det virker iallefall slik(kanskje jeg har feil intrykk?). det er DU som virker redd hver gang A64 blir nevnt. og kommer trekkende med tåpelige angrep mot AMD folket..

og jeg beklager at jeg har hjulpet snekker'n med å lage denne tråden off topic..

Nei her tar du feil igjen , jeg forguder ikke Intel , jeg har faktisk hatt flere amd maskiner enn Intelmaskiner, men jeg har sagt at det som er best for meg pr i dag og det jeg i hovedsak bruker maskinen til er en P4 maskin og det mener jeg da jeg har både P4 og amd XP. men jeg har også sagt at det med 99% sannsynelighet blir en A64 maskin på meg i løpet av 2004 når 939 kommer.

Hadde jeg forgudet Intel ja da hadde jeg selvfølgelig ikke vurdert amd engang, så atter en gang tar du ting fra din fantasi.

Men at jeg er en av få som tør snakke rett ut om ting selv om 75 % av leserne her har amd , je det er en annen sak. Dette gjennspeiler seg bla i alle truslene jeg får på min pm som inneholder temmelig usmakelige saker fra samme gjengen til og med drapstrusler fordi jeg har kritisert deres cpu :wow::wow:

Lenke til kommentar

endelig begynner du å snakke ordentlig her igjen, istedet for alt mulig tull om at AMD leiren er piss redde for å tape og den slags tull... Jeg er delvis enig i at det blir litt mange som skriker A64 før trådstarter har vist interesse. (jeg ventet.. og han svarte at han ikke ønsket A64 på bakgrunn av feil info. og jeg tok meg rett til å svare)

Lenke til kommentar
Nei her tar du feil igjen , jeg forguder ikke Intel , jeg har faktisk hatt flere amd maskiner enn Intelmaskiner, men jeg har sagt at det som er best for meg pr i dag og det jeg i hovedsak bruker maskinen til er en P4 maskin og det mener jeg da jeg har både P4 og amd XP. men jeg har også sagt at det med 99% sannsynelighet blir en A64 maskin på meg i løpet av 2004 når 939 kommer.

Hadde jeg forgudet Intel ja da hadde jeg selvfølgelig ikke vurdert amd engang, så atter en gang tar du ting fra din fantasi.

Men at jeg er en av få som tør snakke rett ut om ting selv om 75 % av leserne her har amd , je det er en annen sak. Dette gjennspeiler seg bla i alle truslene jeg får på min pm som inneholder temmelig usmakelige saker fra samme gjengen til og med drapstrusler fordi jeg har kritisert deres cpu :wow:  :wow:

ok jeg har misforstått deg da... og det skal ikke mye til slik du ganske ofte nærmest angriper AMD delen av forum'et..

og jeg stiller meg faktisk ikke lenger bland de 75% (ikke nå lenger), jeg har tatt mer til vett og kjøper det som gir mest for pengene i det øyeblikket jeg skal kjøpe nye komponenter. har ingen særlige følelser for noen produsenter.. men snakker ofte mot deg da du kommer med komplett idiotiske utsagn. som at AMD-fans er redde for å tape.

draps trusler det er det mest tragiske jeg har hørt. hvem bryr seg så mye om CPU'en sin.. haha, morrsomste jeg har hørt på lenge! (nå ba jeg kanskje om noen selv :roll:)

Endret av AMD-guru #1
Lenke til kommentar

endelig begynner du å snakke ordentlig her igjen, istedet for alt mulig tull om at AMD leiren er piss redde for å tape og den slags tull... Jeg er delvis enig i at det blir litt mange som skriker A64 før trådstarter har vist interesse. (jeg ventet.. og han svarte at han ikke ønsket A64 på bakgrunn av feil info. og jeg tok meg rett til å svare)

Jepp den er grei, du svarte etter at han hadde sagt seg inntr, det var ikke det jeg opprinnelig snakket om heller.

Og som jeg så ang "om noen var redd for å tape" så var det satt på spissen her, men som du ser det er nok for å få hele amd gjengen på nakken for der er amd en avgud for mange og det tolereres ikke at den blir "kritisert" men de samme karene kan øse ut kritikk mot P4 uten engang å ha prøvd den.

Ja jeg kjøper også det som fungerer best for det jeg holder på med og i det siste 1 1/2 årene har det faktisk vert Intel, men om det ikke skjer noe drastisk i løpet av neste år så er faktisk min neste maskin en amd med A64/FX

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...