Skribenten_ Skrevet 25. februar 2020 Del Skrevet 25. februar 2020 (endret) Har gått til anskaffelse av 2 taklamper, men problemet er bare et jeg kun har en stikkontakt å bruke. Det kan by på et lite problem sådan. Har googlet litt rundt og funnet at sieriekobling er noe jeg kan benytte meg av, uten at jeg har peiling på hva det er. Vært innom butikken og kjøpt noe greier mannen bak kassa mente skulle gjøre susen, men forstår fremdele ingenting. Kunne noen forklart meg litt, legger ved en bilde av hele sulamitten. Takker for all hjelp Endret 25. februar 2020 av Skribenten_ Lenke til kommentar
Poutine Gravy Skrevet 25. februar 2020 Del Skrevet 25. februar 2020 (endret) Du seriekobling ikke. L er brun N er Blå PE er gul/grønn Farge på farge. Endret 25. februar 2020 av DiskusDød Lenke til kommentar
Skribenten_ Skrevet 25. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2020 DiskusDød skrev (19 minutter siden): Du seriekobling ikke. L er brun N er Blå PE er gul/grønn Farge på farge. Ok, men jeg har kjøpt en ledning jeg kan kutte etter lengde og behov, der er det bare brun og blå.. Gul og grønn finnes ikke på det, dessuten er det bare rom for ledninger inn i de forskjellige festene. Lenke til kommentar
Poutine Gravy Skrevet 25. februar 2020 Del Skrevet 25. februar 2020 Er det jord på stikkontaktene i det rommet du skal montere disse lampene? Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 25. februar 2020 Del Skrevet 25. februar 2020 Det du skal gjøre kalles parallell kobling N til N (Blå) L til L (Brun) og jordtegnet ("pil" til "pil" (midt koblingen på lampene) - Gul/grønn Er du for usikker så ring elektriker, selv om du har lov å gjøre det der selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå