BippeStankelbein Skrevet 26. februar 2020 Del Skrevet 26. februar 2020 7 minutes ago, Hanhijnn said: Og det hadde han ikke gjort altså? Eller strør du bare om deg med selvfølgeligheter igjen, i mangel av reelle argumenter? Var det samme som skjedde med mitt fabrikkmonterte kjede? Han hadde ikke gjort det, fordi det løsnet, sier han... 1 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 26. februar 2020 Del Skrevet 26. februar 2020 https://auto.ndtv.com/news/honda-files-patent-for-hydrogen-fuel-powered-motorcycle-1820211 Er bare å vente i spenneing folkens, så slipper vi dette tåpelige bensin vs batterier greiene, når løsningen selvfølgelig er hydrogen. ?Slapp av - ironi og litt gøy må en kunne ha det. 1 Lenke til kommentar
BippeStankelbein Skrevet 26. februar 2020 Del Skrevet 26. februar 2020 2 hours ago, oophus3do said: https://auto.ndtv.com/news/honda-files-patent-for-hydrogen-fuel-powered-motorcycle-1820211 Er bare å vente i spenneing folkens, så slipper vi dette tåpelige bensin vs batterier greiene, når løsningen selvfølgelig er hydrogen. ?Slapp av - ironi og litt gøy må en kunne ha det. Eller som Jay Leno sier: Den elektriske, (eller forsåvidt hydrogenske) hverdagsbilen tillater oss å ha en flammespytter på si, det brukes så sjeldent likevel at den utgjør fint lite i den store sammenhengen. Sykkelen er definitivt på "fritatt" kvoten. 1 Lenke til kommentar
OlaML Skrevet 26. februar 2020 Del Skrevet 26. februar 2020 4 hours ago, BippeStankelbein said: Jeg troller ikke. Kjedet ryker ikke. Kjedelåset kan løsne om det ikke er klinket. Forbausende mange gjør den feilen fortsatt. Du har selvsagt helt rett i at kjedelås med clips er for symaskiner. Det er faktisk livsfarlig, om det løsner, og sender kjedet inn i bakhjulet i fart. Det skal bare en ørliten svakhet til i et av leddene, og nok tid, så ryker det. Det trenger ikke være i låsen. Vil man på død og liv ha kjede så kan man gå for en Energica. De har også hurtiglading. 2 Lenke til kommentar
OlaML Skrevet 26. februar 2020 Del Skrevet 26. februar 2020 4 hours ago, BippeStankelbein said: Han hadde ikke gjort det, fordi det løsnet, sier han... Det er jo ikke vits i å dikte eller huske selektiv når posten fremdeles står der, uredigert. 20 hours ago, OlaML said: Kjede har mer støy, mer vedlikehold, spruter dritt utover hjulene. Og de kan så absolutt ryke, noe jeg fant ut i Hardanger en gang uten veihjelp på forsikringen. Ble ikke billig. Det er masse bensinsykler som har belte, BMW F800ST og endel HD f.eks., det er ikke noen ny teknologi. Min drømmesykkel er en Zero med DC-lading, verre er det ikke. Bensinsykkel blir det aldri mer av. Gammeldags ræl. En av platene knakk og pinnen brettet seg ut. Kastet heldigvis kjeden fint av sykkelen uten andre skader. Nå slenger jeg deg forresten på blokkert-listen jeg også. Du bidrar aldri med noe smart eller positivt, du poster kun for å trolle, rakke ned på andre med bastante, kunnskapsløse påstander og/eller skryte av gixxeren, noe som er helt utrolig teit og barnslig. Snakkes aldri. 3 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 26. februar 2020 Del Skrevet 26. februar 2020 Hadde kroppen vært som den var for 10 år siden, så hadde jeg lett kjøpt meg en elektrisk-crosser. Perfekt sport for en sykkel hvor man uansett ikke klarer å kjøre mer før batteriet er tomt og ma man ta seg ei vaffel-pause. Det hadde vært helt fantastisk å kunne hatt elmotor i luften for å ha kontroll uten å være litt små-nervøs for at man treffer hoppet med korrekt turtall og gir. Min første sykkel så delte ramma seg i to, fordi den fusket over hoved-hoppet. Måtte kaste meg av 3 meter oppe i lufta og sparke fra meg sykkelen for å ikke lande med den over meg. Lenke til kommentar
BippeStankelbein Skrevet 26. februar 2020 Del Skrevet 26. februar 2020 (endret) 2 hours ago, OlaML said: Det skal bare en ørliten svakhet til i et av leddene, og nok tid, så ryker det. Det trenger ikke være i låsen. Vil man på død og liv ha kjede så kan man gå for en Energica. De har også hurtiglading. https://www.renold.com/media/291236/trc_module_3.pdf Det du beskriver høres veldig ut som slitasje langt forbi hva som er definert som utslitt. Du skulle ha oppdaget det og skiftet kjedet på et tidligere tidspunkt. Fulgte du spesifisert vedlikeholdsintervall? En skade/slitasje i kjedet oppdages veldig lenge før det disintegrerer, hvis du følger rutinene for sjekk og vedlikehold. Og denne sjekken er spesifisert i vedlikeholdshåndboka på sykkelen din. Du lærte det på trafikkskolen også, hvis du tok førerkortet senere enn prehistorisk tid (de siste 20 år eller så). La oss lage en analogi til elektrisk da, siden du ser ut til å forstå batteri: Om du tapper batteriet på elbilen din helt tomt og lar den stå uten å lade, så vil ikke batteriet overleve. Men batteriet har ikke røket. Du har drept det. Endret 26. februar 2020 av BippeStankelbein Lenke til kommentar
bojangles Skrevet 27. februar 2020 Del Skrevet 27. februar 2020 (endret) On 2/25/2020 at 11:14 PM, daruu said: Gi det noen år til så kommer det nok for fullt. Jeg kunne godt tenkt meg en elektrisk fullcross med skilt, som veide under 100kg. hadde minst 15mil rekkevidde OG ikke kosta skjorta Tja vi har vel bare hatt en el-crosser verdt å nevne, Alta mx. De konket riktignok og var nok for tidlig ute i forhold til teknologi og batterikjemi. Det de ønsket å få til ble vanskelig med dagens batterikjemi. Men de som sikret seg en Alta var veldig fornøyd til tross for kort rekkevidde. På crossbanen var det stort sett tomt batteri etter 15-30 minutters kjøring. Litt avhengig av bane, kjørestil, hvor tung sanden var etc. Men for oss "halv-gamle-gubber" så har vi jo faktisk ikke mer futt i oss enn at vi trenger en pause når batteriet er tomt. Og verdien av lydløse crossere er jo helt enorm. Da kan man i praksis har baner helt sentralt og nær tettbygde strøm uten å stadig få lager pga støy eller at en litt ivrig sjel kjører en halvtime lengre enn åpningstidene på banen. Det er bygget noen el-crossere privat de siste åra, og de ivrigste har med seg ekstra batteripakke slik at de kan få en full økt på banen. Men det øker jo kostnaden....men det er altså en mulighet. Vi VET at batteriene er blitt bedre, og det har skjedd endel de siste 10 årene tross alt. Men for at vi skal komme dit hen at du får 150 km rekkevidde og har en totalvekt under 100 kg så må vi kanskje vente på ssd batterier? De vil jo også komme, og mtp hvor mange selskaper som faktisk jobber døgnet rundt for å være først til markedet så trenger det jo ikke være 10-20 år frem i tid. Om vi er veldig heldige så har vi kanskje batterier som gjør dette mulig om 5-7 år. I mellomtiden så er det fult mulig å starte forsiktig med det grønne skiftet. Feks el-scooter/moped er geniale pendler kjøretøy som vil passe for svært mange innenfor dagens batteripakke. Ikke alle selvsagt da noen har laaaang pendlevei. Men 2-3 mil hver vei er fult mulig idag. Og å dekke hverdagskjøring på el-mc/el-moped/el-scooter vil passe for svært mange. Fullverdige touringsykler er det kanskje ikke ennå, men om man ikke kjører særlig mye turkjøring så er el-mc noe jeg anbefaler folk å teste ut. Endret 27. februar 2020 av bojangles Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 27. februar 2020 Del Skrevet 27. februar 2020 (endret) Nok av persondiskusjoner nå, flere poster slettet. ------------------------------------------------------------------------------- Ontopic nå, takk. Endret 27. februar 2020 av Jarmo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå