Gå til innhold

Master i utlandet - f.eks. Polen

Patkaaa

Anbefalte innlegg

Halloen godtfolk! 

Jeg er snart ferdig med Bacheloren min i ØKAD her i Stavanger. Går ut med et snitt på 3.2 ca. så rett over C. Ikke særlig imponerende, men har mye jobberfaring på siden. Anyways, jobberfaring er ikke noe norske skoler ser så mye på, der ligger alt i karakterene. Som resultat fikk jeg avslag fra BI i Oslo og får nok samme skjebne fra NHH.

Etter videregående hadde jeg bra snitt, og kom direkte inn på en 3+2 modell for å bli siviløkonom på UiS. Med andre ord, jeg er "safet" plass ved UiS, så har alltid noe å falle tilbake på. 

Problemet med UiS er todelt. Det ene er at de ikke tilbyr en Business Analytics / Big data utdanning, kun "Strategic Marketing" som inneholder et par (få) av disse elementene jeg kan få meg i utlandet. Det andre er at skolen er dårlig ranket ift. skolene jeg tenker å søke meg inn på i utlandet. 
Som et tredje punkt var jeg nettopp på utveksling i Graz, Østerrike, og syntes at studentmiljøet i utlandet er hakket råere enn Stavanger

Mitt spm er så: Hvordan ser norske arbeidsgivere på en master fra utlandet, og kan jeg evt. få godkjent siviløkonom tittel dersom jeg ikke tar en master her i Norge? 

Skoler jeg har tenkt å søke inkluderer WU Wien, CEU Wien, Kozminski og SGH i Polen. 

Takk! 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...