Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Sony restarter med Xperia 1 II


nor50

Anbefalte innlegg

Riccardo skrev (1 minutt siden):

Wtf! Be Telia bekrefte IMEI kanskje? Evt kontakte den kampanjesiden

jeg var i kontakt med Telia i morges, de kunne bare "beklage" at det ikke var flere headset igjen, med andre ord tviler jeg på at noen som bestilte hos Telia kunne benytte det "tilbudet" de markedsførte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fairlane skrev (1 minutt siden):

jeg var i kontakt med Telia i morges, de kunne bare "beklage" at det ikke var flere headset igjen, med andre ord tviler jeg på at noen som bestilte hos Telia kunne benytte det "tilbudet" de markedsførte.

Veldig dårlig av Telia, de nevnte vel ikke noe om maks antall engang? Feil markedsføring, ville krevet kompensasjon

Lenke til kommentar
MrMidget skrev (Akkurat nå):

Det lukter en lang sak med forbrukerrådet her..... 
Det stod INGENTING om dette ved bestilling hos telia.. at det kun var x antall headsett tilgjengelig

Nei, det stod ingenting om det (jeg bestilte 4.juni), noe jeg også påpekte overfor Telia. Råttent spill. Jeg kansellerte selvsagt min ordre og vil også bytte operatør, med mindre de tilbyr en real kompensasjon.

Lenke til kommentar
Fairlane skrev (3 minutter siden):

Nei, det stod ingenting om det (jeg bestilte 4.juni), noe jeg også påpekte overfor Telia. Råttent spill. Jeg kansellerte selvsagt min ordre og vil også bytte operatør, med mindre de tilbyr en real kompensasjon.

Samme dato jeg også bestilte.. 
Jeg er på live chat med dem nå for å sjekke hva de kan gjøre... 

Fikk dette av en på telia chat:

 

  • Noe må være galt hele tide ? Jeg må ta det videre da dette er i regi av Sony direkte. Jeg sender på deg en sms når jeg hører noe
  • Agent icon
    Lang frist på det headsettet heldigvis, men forstår at du vil ha det snarest
Endret av MrMidget
Lenke til kommentar
MrMidget skrev (1 minutt siden):

Samme dato jeg også bestilte.. 
Jeg er på live chat med dem nå for å sjekke hva de kan gjøre... 

Jeg blir meget overrasket om de kan gjøre noe som helst.....annet enn å beklage og ønske deg en god dag.

Lenke til kommentar
MrMidget skrev (2 minutter siden):

Det lukter en lang sak med forbrukerrådet her..... 
Det stod INGENTING om dette ved bestilling hos telia.. at det kun var x antall headsett tilgjengelig

Jupp!! Jeg reagerte på det med en gang telefonen ble annonsert. Elkjøp og Telenor nevnte begrenset antall, i motsetning til de andre. Jeg ringte Telenor, Sony og de som sender ut hodetelefonene for Sony. Ingen visste noe. Like etter forsvant tilbudet fra Telenor sine sider. Sony som har gått på en smell og ikke ante hvor mange som ville plutselig ville ha den. Samme problem i hele Europa og USA visstnok.

Jeg tok kun sjansen fordi Telenor har 60 dagers returrett

Lenke til kommentar
Riccardo skrev (3 minutter siden):

Jupp!! Jeg reagerte på det med en gang telefonen ble annonsert. Elkjøp og Telenor nevnte begrenset antall, i motsetning til de andre. Jeg ringte Telenor, Sony og de som sender ut hodetelefonene for Sony. Ingen visste noe. Like etter forsvant tilbudet fra Telenor sine sider. Sony som har gått på en smell og ikke ante hvor mange som ville plutselig ville ha den. Samme problem i hele Europa og USA visstnok.

Jeg tok kun sjansen fordi Telenor har 60 dagers returrett

Fantastisk at operatører som Sony og for så vidt Telia presterer å gå på en slik smell. Det genererer så utrolig mye misnøye. I det minste kunne de kompensert med noe annet snacks, slik de håndterer det nå mister de bare troverdighet (og kunder), får dårlig omtale og det baller på seg. Utrolig klønete. 

Lenke til kommentar
MrMidget skrev (20 minutter siden):

Samme dato jeg også bestilte.. 
Jeg er på live chat med dem nå for å sjekke hva de kan gjøre... 

Fikk dette av en på telia chat:

 

  • Noe må være galt hele tide ? Jeg må ta det videre da dette er i regi av Sony direkte. Jeg sender på deg en sms når jeg hører noe
  • Agent icon
    Lang frist på det headsettet heldigvis, men forstår at du vil ha det snarest

Det hjelper jo ikke noe at den opprinnelige fristen for registrering er frem i tid, når Sony ikke kan levere....men oppdater gjerne her om de mot formodning skulle finne på noe lurt.

Lenke til kommentar

At Elkjøp (og Sony) var så useriøs skuffer meg veldig. Her lukter det lang vei, mest fordi jeg tror selve tildelingen av headsettene har foregått på ureglementert vis. Jeg var såpass tidlig ute med bestilling at jeg ikke tror 200 telefoner var forhåndssolgt ennå. Vi som har forhåndskjøpt har IKKE fått telefonen på forhånd, den er sendt til alle butikkene før oss andre som får den utlevert på postkontoret. Det betyr at mange, dvs vanlige kjøpere, har fått kjøpe telefonene før meg. Dette er ikke forhåndskjøp! Spesielt i forhold til de som bor på østlandet som har en dag kortere levering. Dette er lureri av Elkjøp og gjelder sikkert også andre leverandører. Siste gang jeg kjøper slikt av Elkjøp i allefall. Vurderer sterkt å returnere tlf og heller kjøpe fra annen leverandør.

Endret av roar1961
Lenke til kommentar

For min del så bryr jeg meg ikke så mye om når jeg får telefonen bare jeg får den nærme lansering (noe jeg gjør da den ble sendt fra Telia i dag)
Men at dem ikke holder det dem låver når det kommer til gratis headsett da blir jeg arg...

Nå venter jeg på SMS og videre oppfølgning fra Telia om hva som skjer så jeg krysser fingrene fortsatt..
Ekstra surt at det skulle bli tull her ettersom jeg har spørt om dette headsettet flere ganger på chat og de har hver gang låvet at jeg skulle få det.. 
 

Lenke til kommentar
MrMidget skrev (51 minutter siden):

For min del så bryr jeg meg ikke så mye om når jeg får telefonen bare jeg får den nærme lansering (noe jeg gjør da den ble sendt fra Telia i dag)
Men at dem ikke holder det dem låver når det kommer til gratis headsett da blir jeg arg...

Nå venter jeg på SMS og videre oppfølgning fra Telia om hva som skjer så jeg krysser fingrene fortsatt..
Ekstra surt at det skulle bli tull her ettersom jeg har spørt om dette headsettet flere ganger på chat og de har hver gang låvet at jeg skulle få det.. 
 

Har du screenshots av den tidligere chatten så burde jo saken være veldig grei! (Burde være grei uansett men)

Lenke til kommentar

Ok. Bestilte tlf fra Telia den 15nde, fikk beskjed i dag om at kampanjen med headsett ble avsluttet den 16nde. What ??? 

Jeg: Men jeg bestilte jo den 15nde !!!!

Kundeservice: Beklager, kampanjen er avsluttet. Du kan prøve å legge inn imeinr og sjekke om det går igjennom.    NO LUCK !!!!!

Den tlf går i retur. Makan til svindel.

Gikk og kjøpte tlf i lokal Telenorbutikk (cash) og vet dere hva ? Bestillingen av headsettet ble godkjent.

 

 

Lenke til kommentar
larris skrev (23 minutter siden):

Ok. Bestilte tlf fra Telia den 15nde, fikk beskjed i dag om at kampanjen med headsett ble avsluttet den 16nde. What ??? 

Jeg: Men jeg bestilte jo den 15nde !!!!

Kundeservice: Beklager, kampanjen er avsluttet. Du kan prøve å legge inn imeinr og sjekke om det går igjennom.    NO LUCK !!!!!

Den tlf går i retur. Makan til svindel.

Gikk og kjøpte tlf i lokal Telenorbutikk (cash) og vet dere hva ? Bestillingen av headsettet ble godkjent.

 

 

I all verden.. Telia har virkelig bomma denne gangen

Lenke til kommentar

Ka i all verden... 

Fortsatt ikke fått SMS.. kontaktet live chat igjen og di sier jeg må ringe nettbutikken i morgen på 45917000 
Jeg har bare hatt godt å si om Telia.. men dette her tar faktisk kaken...

Det lukter derimot som om kundeservice desken til Telia ikke har snøring på hva dem skal gjøre med slike henvendelser.. Alle gir ulik informasjon.
Skal forsøke å få kontakt med noen "høyere" i systemet i morgen for å få et endelig svar på hva dette grumset her er..

Endret av MrMidget
Lenke til kommentar

Tok kontakt med Sony support angående dette med headset. De henviser videre til ingram Micro;

 

"For at få bestille headsett sammen med din Xperia 1 II så anbefaler vi deg at kontakte Ingram Micro som kor denne kampanj, dessverre så er det ikke Sony som forvalter denne kampanj uten Ingram Micro, de hjelper oss med dette i år:

Vaer så snill og kontakte [email protected] så de ska hjelpe deg med saken din. De har sikkert fler headsett å dele.

Vi beklager igjen for din utilfredshet, vi tar det på alvor og håper at vi kan löse dette."

 

Hvis det viser seg at de kan løse dette, skal jeg "rebestille", men har likevel en del usnakket med Telia...

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...