petterg Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 Det er dagen for html/js knoting... En sjelden gang bruker jeg frames. Denne gangen er det fordi jeg har en rekke forms som skal kunne submites hver for seg uten at data i de andre blir lagret eller slettet. Form'ene skal også skjules og hentes frem igjen. Det blir så mye knot å lage sånt ved bruk av <div>-tagger. Det er et "meny frame" som har en knapp sumbit-all som skal sende alle forms etter tur. Knappen kaller en javascript funksjon som ser slik ut: function submitAll() { parent.frameNavn1.formNavn.submit(); // submitter form i frame1 parent.frameNavn2.formNavn.submit(); // submitter form i frame2 parent.frameNavn3.formNavn.submit(); // submitter form i frame3 showIntro(); // viser introsiden } Problemet er at i det øyeblikket formet i frame1 blir submittet stopper utføringen av scriptet! (Jeg kunne hatt en knapp for hvert frame i menyen og trykket på dem etter tur og det ville fungert, men poenget med scriptet er at den skal gjøre alt dette kun med et klikk. Noen forslag til løsninger? takker -pg Lenke til kommentar
enden Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Vil bare informere at jeg jobber mde saken, så du ikke tror du er glemt Lenke til kommentar
sven-o Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Angi target i form-taggen, f.eks <form action='noe.cgi' method='post' target='_blank'>. Denne vil submitte formen i et nytt vindu. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 31. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2003 Fant feilen. Scriptet i den forenklede versjonen jeg postet her funker jo faktisk! Beklager å ha plaget dere. (Et raseri utbrudd over hva jeg har drevet med siden forige post følger...) Feilen var at i hvert av framene lå et script som raporterte til (satt en variabel i) menyframet at det ble submittet. Det ble på uforklarlig vis en konflikt mellom scriptene. Løsningen ble slik: function submitAll() { document.menyForm.frame1status.value=parent.frameNavn1.formNavn.status; parent.frameNavn1.formNavn.skippSubmitScript="true"; parent.frameNavn1.formNavn.submit(); // submitter form i frame1 document.menyForm.frame2status.value=parent.frameNavn2.formNavn.status; parent.frameNavn2.formNavn.skippSubmitScript="true"; parent.frameNavn2.formNavn.submit(); // submitter form i frame2 document.menyForm.frame3status.value=parent.frameNavn3.formNavn.status; parent.frameNavn3.formNavn.skippSubmitScript="true"; parent.frameNavn3.formNavn.submit(); // submitter form i frame3 showIntro(); // viser introsiden } La dette prosjektet litt på is et par dager da firma som har hatt ansvar for installasjon og vedlikehold av regnskapsprogrammene på jobben frem til jeg begynte å jobbe her har driti seg ut stort. De har laget backuprutiner som krypterer datane når det tas backup, men krypterings nøklene som trengs for å få datane tilbake på maskina har på et eller annet vis vært basert på software eller hardware i maskina (jeg er ikke sikker på hvordan den ble generert). Konsekvensen var selvsagt at en harddisk krasj gjorde at software og hardware ble litt forandret, dermed kunne ikke krypteringsnøkkelen regenereres og følgelig kunne ikke backupen legges tilbake! Lenke til kommentar
sven-o Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 Angi target i form-taggen, f.eks <form action='noe.cgi' method='post' target='_blank'>. Denne vil submitte formen i et nytt vindu. Dette er svar man kommer med når man har vært våken ca 24 timer, og ikke leste spørsmålet - kun tittelen.... Lenke til kommentar
petterg Skrevet 1. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2004 Angi target i form-taggen, f.eks <form action='noe.cgi' method='post' target='_blank'>. Denne vil submitte formen i et nytt vindu. Dette er svar man kommer med når man har vært våken ca 24 timer, og ikke leste spørsmålet - kun tittelen.... hehe, ja. Var ikke helt våken selv, så jeg måtte jo prøve det før jeg oppdaga at det tipset var helt på jordet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå