Jan Høydahl Skrevet 2. mars 2020 Del Skrevet 2. mars 2020 Detaljert statistikk over hvem som bruker parkeringen, hvor de bor etc bør da kunne løses ved å lage en InnfartsParkerings-app. La normal pris være 10kr/dag og pris ved bruk av app 5kr/dag og krev at man registrerer seg og svarer på spørsmål for å få denne prisen. Forøvrig mener jeg de fleste innfarts-parkeringer er altfor små. BaneNor bør ha som primær-strategi å bygge disse ut, gjerne i høyden der det mangler areal. Det vil være god samfunnsøkonomi. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. mars 2020 Del Skrevet 2. mars 2020 Jan Høydahl skrev (15 minutter siden): Det vil være god samfunnsøkonomi. Hvilket kostnadskalkyler baserer du den påstanden på? Parkeringshus i høyden er ikke akkurat gratis.. 1 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 2. mars 2020 Del Skrevet 2. mars 2020 God miljøpolitikk blir nok mest rett, reint samfunnsøkonomisk så genererer nok (unødvendig) bilkøyring fort meir til samfunnsøkonomien. Elles så er det som eg påpeikte i eit tidlegare innlegg meir bekvemmelegheita med å parkere gratis som er utslagsgivande. Om valget hadde vært å betale 10 kr per dag for å registrere parkeringa mi, og å betale 5 kr per dag for å registrere og fylle ut personleg informasjon i tillegg så er nok valget enkelt for min del. Eg er også heilt enig i at BaneNor burde ha som overordna mål å gjere tog til både den beste, billegaste og raskaste måten å pendle på. Denne rapporten frå TØI(s) er ein rapport med svake konklusjonar, men det den i alle fall viser heilt tydeleg er at svært mange endrar på vanane sine dersom dei må betale lommerusk for ei teneste som før var gratis. Utan at eg har belegg for det så vil eg tru at det er enklare å legge alle kostnadane inn i ein togbillett enn å stå å kreve inn småbeløp mange gangar i løpet av ei reise. Tilsvarande er eg sikker på at mykje av bompenge- og ferjeprismisnøyen dersom kostaden hadde blitt baka inn i det som før hette "årsavgift" og som no blir krevd inn av forsikringsselskapet. Det er nok irritasjonen av å måtte styre med betalingskrav frå autopass og det faktum at ein kvar dag blir påminna om eit blir trekt 15 kr ved den passeringa, og 25 kr på den neste. Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 2. mars 2020 Del Skrevet 2. mars 2020 The Avatar skrev (2 timer siden): Eg er også heilt enig i at BaneNor burde ha som overordna mål å gjere tog til både den beste, billegaste og raskaste måten å pendle på. BaneNor sitt overordna mål er vel å tjene penger til investorene sine... Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 3. mars 2020 Del Skrevet 3. mars 2020 Hanhijnn skrev (20 timer siden): BaneNor sitt overordna mål er vel å tjene penger til investorene sine... Banenor er eid av Staten, og har og bør ha eneste formål om å få folk dit de skal billigst og enklest mulig slik at de kan jobbe og betale skatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå