Gå til innhold

Vingler mellom disse to

Anbefalte innlegg

Ja jeg vakler litt mellom disse to kameraene.

Hva som er viktig for meg er at filmkvaliteten er grei, advs at det er brukbart ine og ute. Lurer jo på om lyden på MV650I er så ille som noen sier.

Stillbilde er uinteresant da jeg har digitalkamera som jeg bruker til slikt.

Ønsker lett tilkobling til PC, treneger ikke ta fra pc til kamera, derimot kunne det vært veldig fint å kunne koble video mot kamera, da trengs det vel analog inn som Canon har?

Og den større zoomen som Canon har er også fristende da.

Dette har vel vært diskutert opp og ned men jeg synes alle påstander slår hverandre ihjel her inne :roll:

Det er jo endel å spare ved å ta Canon kameraet og får meg som skal filme endel familie, litt ute og inne samt stort sett overføre dette til pc for deretter å ta dette ut på dvd så skulle vel ikke dette være så galt, eller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette ser meir ut som eit budsjettspørsmål? MV650i får du til kr 6500, mens GS-70 ligg opp under kr 10000.

Elles bør det liggje meir enn nok info på forumet om desse kameraene. Til sjuande og sist kjem det an på kva du prioriterer. Å få både i pose og sekk er å tru på julenissen.

Canon sine svakheter er kjente, og det er vel også litt kjent at eg løyser problemet med innefilming med manuelle innstillingar (søk på sarc). Motorstøyen (som er plagsom i stille opptak - dog ikkje unikt for Canon) har eg eliminert med ekstern mic (Sony ECM-MSD1, som fungerer glimrande).

Lenke til kommentar
Dette ser meir ut som eit budsjettspørsmål? MV650i får du til kr 6500, mens GS-70 ligg opp under kr 10000.

Ja jeg ender vel opp med Canon kameraet tenker jeg. Gjenstår bare å finne noen som har det inne nå da. Etter hva jeg har sett hos enkelte er det også oppgitt at EU versjonen har dårligere opptikk.

Får ringe litt rundt.

Takk uansett.

Lenke til kommentar

Jeg skulle velge mellom Canon MV550i og Panasonic GS5 for 1,5 år siden, og valgte desverre MV550i. En seinere sammenligning viste at GS5 hadde mye bedre bildekvalitet. Jeg har nå en Panasonic MX350.

Jeg ville heller vurdert Panasonic GS50/GS30 eller Sony TRV33 i stedet for Canon MV650i.

Endret av MagneH
Lenke til kommentar
Jeg skulle velge mellom Canon MV550i og Panasonic GS5 for 1,5 år siden, og valgte desverre MV550i. En seinere sammenligning viste at GS5 hadde mye bedre bildekvalitet. Jeg har nå en Panasonic MX350.

Jeg ville heller vurdert Panasonic GS50/GS30 eller Sony TRV33 i stedet for Canon MV650i.

Det som gjør meg mest lysten på Canon er zoomen / medfølgende vidvinkel samt de gode tilkoblingsmulighetene.

Man får se hva som er det beste tilbudet i dagene fremover.

Lenke til kommentar

Du får kikke på denne artikkelen i mellomtida:

http://www.camcorderinfo.com/content/canon...s-editorial.htm

Zoomen til Canon er absolutt eit pluss. Medfølgjande vidvinkel også - her sparer du kjapt ein tusenlapp. Ver imidlertid merksam på at du ikkje kan bruke heile zoom-området når du har vidvinkelen på. Fokuseringa blir uskarp når du zoomer ca halvvegs. Bruker vidvinkelen mykje sjølv. Med nærgrense 1 cm er det morsomt å filme!

Utandørs er billedkvaliteten til Canon prima. Problemet melder seg når du flytter 1/6-brikken innandørs...da er det heilt klart betre alternativ på marknaden.

Lenke til kommentar
Utandørs er billedkvaliteten til Canon prima. Problemet melder seg når du flytter 1/6-brikken innandørs...da er det heilt klart betre alternativ på marknaden.

Takk for den. Interesant lesing det. Men valget har ikke blitt lettere de siste dagene. Skulle gjerne sett hva Canon virkelig produserer i en vanlig opplyst stue.

Takk for linken i alle fall.

Lenke til kommentar

Hold deg langt unna Canon.

Jeg kjøpte selv kameraet, og fikk bakoversveis av den elendige lyden.

Bildet var heller ikke noe å skryte av.

Hold deg til Panasonic. Det finnes flere modeller i samme prisklasse som Canon 650 som gir deg mye mer for pengene.

Lenke til kommentar
Hold deg langt unna Canon.

Jeg kjøpte selv kameraet, og fikk bakoversveis av den elendige lyden.

Bildet var heller ikke noe å skryte av.

Hold deg til Panasonic. Det finnes flere modeller i samme prisklasse som Canon 650 som gir deg mye mer for pengene.

Enig. I denne prisklassen legger Canon vekt på ekstrautstyr og muligheter fremfor bildekvalitet (for å lokke familiefedre til å tro det er ett godt kjøp). Derimot i de litt høyere prisklasser (over 10.000) begynner Canon å bli ett meget godt merke med fantastisk bildekvalitet.

Men i valget mellom 650i og f.eks GS50, ville jeg gått for GS50... uten tvil.

Lenke til kommentar

I forlenginga av denne tråden kunne det vore interessant å diskutere følgjande:

Kor bra resultat innandørs gir det beste kameraet i prisklassen 6-8000 kroner, jf Panasonic som tydelegvis er ein sterk kandidat her. Snakkar vi om litt eller ingen bildestøy i eit "normalt" opplyst rom om kvelden? Er klar over at dette er subjektivt, og at det er vanskeleg å beskrive bilde med ord.

Lenke til kommentar
I forlenginga av denne tråden kunne det vore interessant å diskutere følgjande:

Kor bra resultat innandørs gir det beste kameraet i prisklassen 6-8000 kroner, jf Panasonic som tydelegvis er ein sterk kandidat her. Snakkar vi om litt eller ingen bildestøy i eit "normalt" opplyst rom om kvelden? Er klar over at dette er subjektivt, og at det er vanskeleg å beskrive bilde med ord.

En slik tråd tror jeg ikke hadde vært dumt i det hele tatt. Problemet mitt når jeg skal handle nå er hva jeg skal tro om andres påstander om kvalitet. Det som andre karakteriserer som et elendig resultat innendørs hadde muligens vært mer enn bra nok for meg.

Er litt forundret over at jeg ikke har klart å finne noen sider som har litt eksempler på hva resultatet blir av de enkelte kameraer. Behøvde jo ikke ha vært store filmsnutten for å gi en pekepinn.

Selv forsøker jeg å få låne et kamera i butikk for å kunne se selv hvordan det blir. Men her i Skien er det ikke det enorme utvalget desverre.

Lenke til kommentar
Er litt forundret over at jeg ikke har klart å finne noen sider som har litt eksempler på hva resultatet blir av de enkelte kameraer. Behøvde jo ikke ha vært store filmsnutten for å gi en pekepinn.

Du kan prøve her: http://www.dvspot.com/reviews/canon/zr65-review/index.shtml

Lenken viser MV630i (ZR65 i USA). Nesten nederst på sida kan du laste ned ein Low Light videosnutt. Så kan du samanlikne med andre kamera.

Lenke til kommentar
Du kan prøve her: http://www.dvspot.com/reviews/canon/zr65-review/index.shtml

Lenken viser MV630i (ZR65 i USA). Nesten nederst på sida kan du laste ned ein Low Light videosnutt. Så kan du samanlikne med andre kamera.

Flotte greier :D Etter hva jeg så på klippet der synes jeg det virket helt greit jeg. Og etter hva jeg har sett oppnår du endel ved manuelle innstillinger på mv-650i. Støyen var derimot noe å tenke på.

GS50 som ble foreslått har vel ikke analog inn og da er den uaktuell.

Mange takk skal du ha for alle gode tips så langt.

Det blir nok et kamera på meg også til slutt ;)

Lenke til kommentar

Vurdering av bildestøy inne og motorstøy ved stille opptak er sjølvsagt subjektivt. Hadde eg visst alt eg veit om videokamera i dag da eg kjøpte kameraet, er det nok tvilsomt at eg hadde kjøpt MV650i. Gode manuelle innstillingar og ekstern mikrofon gjer imidlertid at eg lever greit med kameraet. Har lest andre stader at det kan vere individuelle forskjellar med omsyn på motorstøy. Ekstern mikrofon tvang seg imidlertid fram hos meg, og det har gjort underverker med lyden. Motorlyden er borte vekk, og mykje betre lyd på opptaka. Og ein ekstra tusenlapp forsvant også...

Lykke til med valget!

Lenke til kommentar
Vurdering av bildestøy inne og motorstøy ved stille opptak er sjølvsagt subjektivt. Hadde eg visst alt eg veit om videokamera i dag da eg kjøpte kameraet, er det nok tvilsomt at eg hadde kjøpt MV650i. Gode manuelle innstillingar og ekstern mikrofon gjer imidlertid at eg lever greit med kameraet. Har lest andre stader at det kan vere individuelle forskjellar med omsyn på motorstøy. Ekstern mikrofon tvang seg imidlertid fram hos meg, og det har gjort underverker med lyden. Motorlyden er borte vekk, og mykje betre lyd på opptaka. Og ein ekstra tusenlapp forsvant også...

Lykke til med valget!

Da fant jeg ut at det var på tide å avslutte dette kjøpet. Jeg endte etter en samtale med kona opp med TRV33. Så da får man satse på at dette gjør nytten sin :yes:

Mange takk til alle dere som har tatt dere tiden med å svare og gi innspill.

Spesielt nevnes sarc som har vært veldig tålmodig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...