Gjest Slettet+asdf145 Skrevet 23. februar 2020 Del Skrevet 23. februar 2020 Trenger noe hjelp / tips. La oss si i løpet av den siste måneden har jeg hatt problem med magen. Får ofte luft, og diaré. Proper ganske mye og det lykter, avføringen er ofte løs. Fikk diabetes 2 i fjor, gikk på insulin og victoza til oktober. Etter oktober 19 tar jeg victoza 0,6mg daglig og 1 tab 500g med metformin, men som sagt kun i det siste jeg har hatt dette problemet. Noen som har tips til hva årsaken er? Blodsukkeret har kanskje steget litt. Ligger på 9 om morgenen, 5/6 lunsj tider, 7/8 om kvelden og før leggetid. Håper på svar, takk Lenke til kommentar
Emile the rat Skrevet 24. februar 2020 Del Skrevet 24. februar 2020 Problemet er metformin. Gastroskopiske plager som luft, kvalme, diare er en vanlig bivirkning ved metformin, mange som «tåler» den medisinen dårlig. Spør legen om å helle kan prøve sulfonylurea (tablettform) eller ozempic (injeksjon). Lenke til kommentar
Gjest Slettet+asdf145 Skrevet 24. februar 2020 Del Skrevet 24. februar 2020 Ja ok. skjønner bare ikke hvorfor problemet kommer etter flere mnd brukat metformin, begynte med metformin i oktober, ikke hatt luft plager diare før denne siste mnd. angående prøve ozempic, den fikk jeg med en gang jeg fikk diabetes. skulle ta 1 sprøyte i uka, desverre så fikk jeg problem med svelg/hals problem. Derfor fikk jeg victooza, Lenke til kommentar
Gjest c35da...ae2 Skrevet 25. februar 2020 Del Skrevet 25. februar 2020 Prøv Glucophage fremfor Metformin - det er samme virkestoff, men forskjellen kan oppleves som stor på området med magetrøbbel. Anonymous poster hash: c35da...ae2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå