Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Diabetes 2 og luft/mage problem.

Gjest Slettet+asdf145

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+asdf145

Trenger noe hjelp / tips. 

La oss si i løpet av den siste måneden har jeg hatt problem med magen. Får ofte luft, og diaré. Proper ganske mye og det lykter, avføringen er ofte løs. 

Fikk diabetes 2 i fjor, gikk på insulin og victoza til oktober. Etter oktober 19 tar jeg victoza 0,6mg daglig og 1 tab 500g med metformin, men som sagt kun i det siste jeg har hatt dette problemet. Noen som har tips til hva årsaken er? Blodsukkeret har kanskje steget litt. Ligger på 9 om morgenen, 5/6 lunsj tider, 7/8 om kvelden og før leggetid. 

Håper på svar, takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+asdf145

Ja ok. 

skjønner bare ikke hvorfor problemet kommer etter flere mnd brukat metformin, begynte med metformin i oktober, ikke hatt luft plager diare før denne siste mnd.

angående prøve ozempic, den fikk jeg med en gang jeg fikk diabetes. skulle ta 1 sprøyte i uka, desverre så fikk jeg problem med svelg/hals problem. Derfor fikk jeg victooza,

Lenke til kommentar
Gjest c35da...ae2

Prøv Glucophage fremfor Metformin - det er samme virkestoff, men forskjellen kan oppleves som stor på området med magetrøbbel.

Anonymous poster hash: c35da...ae2

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...