mbruun Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 Heisann og hoppsann.. Ble litt tent på Silent Viking, men ble relativt lang i maska når jeg så vekten på kjøleren.. nesten 500 gram ? Goddam.. Det er pretty heavy... Uansett.. Kjører dualkort og trenger derfor 2 Silent Vikings.. Dette medfører jo da et tillegg på 1 kilo i vekt som belastes hovedkortet/CPU socket'en vertikalt.. Det anbefales at man tar kjølerene av under transport, men det blir jo litt knotete i lengden (selvom jeg ikke reiser så altfor mye med maskinen (som forsåvidt er tung nok fra før av)).. Noen erfaringer på alternativ festemåte slik at man ikke trenger å ta det av når man skal frakte burken avgårde ? Noen som har testet vifta ? Erfaringer generellt ? -Morten- Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 Har en Viking på en athlon 850@980 140*6,5 1.825V. Siden støy er viktig, har jeg montert på en 10V overgang fra silveradoen, dvs vifta rusler på 2000 rpm. Bruker AS 3 Idle -> 34C ~50 % load -> 38C Max load -> 42C Romtemp:22 C Fornøyd jeg iaffall. PSU'en bråker mest nå. Papst + rheostat neste... Lenke til kommentar
thorhansen Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 Du kan jo begrense belastningen noe / vesentlig med å binde ribbene opp mot toppen av kabinettet, eller bruke strikk.. Lenke til kommentar
mbruun Skrevet 7. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2002 Høres bra ut.. Takk for tipsene :smile: Btw, noen som vet om det virkelig er plass til to silent vikings på hovedkortet A7M266-D og plass i kabinettet (Chieftec Dragon Fulltower) ? -Morten- Lenke til kommentar
mbruun Skrevet 8. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2002 Ingen som vet ? Morten Lenke til kommentar
TerjeJensen Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 jeg har Silent Viking, og ja den passer inn i en Chieftec full-tower, er ikke sikker på om den passer på hoved kortet...men jeg tror det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå