TheKims Skrevet 22. februar 2020 Del Skrevet 22. februar 2020 Var på EU kontroll i går å fikk noen feil som må utbedres før bilen kunne godkjennes. Er det noen snille sjeler her som kan se over at jeg bestiller de rette delene? Er nr 1 og 2 samme del? Klarer ikke å finne noe styreledd indre når jeg søker hos Autodoc. Del nr 1 styreledd ytre: https://www.autodoc.co.no/ridex/8000370 Del nr 2 styreledd indre: Samme som den over? Del nr 3 opphengskuler: https://www.autodoc.co.no/ridex/8000214 Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 23. februar 2020 Del Skrevet 23. februar 2020 Dette er ikke så dyre delene, så støtt heller opp om en norsk butikk, så får du riktige deler med en gang. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 23. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2020 Vet fremdeles ikke om det er riktige deler selv om jeg bestiller fra en Norsk butikk. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 23. februar 2020 Del Skrevet 23. februar 2020 Meca, Mekonomen eller Bilxtra sine fysiske butikker, har nok ingen problemer med å finne riktige deler til deg Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 23. februar 2020 Del Skrevet 23. februar 2020 4 hours ago, TheKims said: Vet fremdeles ikke om det er riktige deler selv om jeg bestiller fra en Norsk butikk. Dersom du ikke klarer å bestille en del via f.eks. Bildeler.no, Mekonomen.no, Skruvat.no etc.. via ditt regnr, bør du nok helst gå til en fysisk butikk.. f.eks. Thansen (tidligere Torshov) på ett kjøpesenter og be om hjelp. Det du trenger er jo helt normale slitedeler som ikke koster allverden. Heller ikke hos en "Opel-forhandler". Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 23. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2020 TL1000S skrev (59 minutter siden): Dersom du ikke klarer å bestille en del via f.eks. Bildeler.no, Mekonomen.no, Skruvat.no etc.. via ditt regnr, bør du nok helst gå til en fysisk butikk.. f.eks. Thansen (tidligere Torshov) på ett kjøpesenter og be om hjelp. Det du trenger er jo helt normale slitedeler som ikke koster allverden. Heller ikke hos en "Opel-forhandler". Visst ikke du klarer å svare på mitt spørsmål, så trenger du heller ikke svare her i tråden. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 23. februar 2020 Del Skrevet 23. februar 2020 Styreledd indre er en del av det som heter styrestang/aksialledd/parallellstag. Det er umulig å si om delene du har funnet passer uten å få vite chassisnummer/registreringsnummer på bilen. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 23. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2020 mobile999 skrev (23 minutter siden): Styreledd indre er en del av det som heter styrestang/aksialledd/parallellstag. Det er umulig å si om delene du har funnet passer uten å få vite chassisnummer/registreringsnummer på bilen. Takker for svar. Delene skal passe da jeg la inn registreringsnummer. Lurte bare på om det er riktige deler jeg har lagt inn. Om styreledd indre og ytre er samme del? Når jeg søkte på styreledd indre så var det ingen treff på Skruvat sine sider, samme var det med opphengskule og foringer. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 23. februar 2020 Del Skrevet 23. februar 2020 (endret) TheKims skrev (49 minutter siden): Delene skal passe da jeg la inn registreringsnummer. Det kan du ikke stole på. Nei, styreledd indre og ytre er ikke samme del. Endret 23. februar 2020 av mobile999 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 23. februar 2020 Del Skrevet 23. februar 2020 (endret) 2 hours ago, TheKims said: Visst ikke du klarer å svare på mitt spørsmål, så trenger du heller ikke svare her i tråden. Jeg svarte deg, men at du ikke likte svaret betyr at du ikke burde spurt om noe som kan være elementært, men i en del tilfelle ikke. Se svaret fra mobile999. PS. Jeg fikser slike slitedeler/EU-mangler sjøl. Du burde kanskje la være? Det er ikke vanskelig å finne delene via regnr, men i noen tilfelle er det flere alternativer. Og da må vi faktisk få se ett bilde av den delen du skal/må bytte. Endret 23. februar 2020 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 24. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2020 TL1000S skrev (9 timer siden): Jeg svarte deg, men at du ikke likte svaret betyr at du ikke burde spurt om noe som kan være elementært, men i en del tilfelle ikke. Se svaret fra mobile999. PS. Jeg fikser slike slitedeler/EU-mangler sjøl. Du burde kanskje la være? Det er ikke vanskelig å finne delene via regnr, men i noen tilfelle er det flere alternativer. Og da må vi faktisk få se ett bilde av den delen du skal/må bytte. Du svarte meg, men du svarte ikke på mitt spørsmål. Jeg spør her fordi jeg ikke har peiling på bil, og nei jeg har ingen planer om å bytte delene selv. Jeg har en kompis som kan gjøre jobben for meg, men han er ikke hjemme før om et par uker, så derfor tenkte jeg å bestille delene klar til han er hjemme igjen. Jeg fikk prisoverslag fra bilxtra på jobben og de skulle ha rundt 10K. Det er litt utenfor mitt budsjett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå