Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 9. mars 2020 Del Skrevet 9. mars 2020 (endret) Petter Smart 24 skrev (På 9.3.2020 den 15.23): Husk nå på at dette er først å fremst en bybil, og rekkevidden er jo også lengere enn en e-golf. Jeg var oppe i et forbruk på 16,3kWh/100km i stekt snøvær, men har stort sett ligget langt under nede i 10,7kWh/100km. Den er lynrask sa sønnen min, vel denne bruker det samme til 50km/t som en Tesla til 100km/t. På Youtube ser jeg de opperer med teoretisk rekkevidde på 360 km, og at de får 200km på Autobahn med 100km/t. Ay testeren har fremhevet at det er liten plass til en 5åring virker jo litt rart, men det er vel hans mening. Dette er jo en bybil som brukes mest på småkjøring og det er det den er kjøpt som, man trenger ikke å tråkke hardt på gasen for å følge med trafikken, forbruksmetret går fort opp hvis man er hard på gasen, og det er ikke rart de raskeste elbilene er innblandet i forholdsvis mange ulykker. Jeg hadde en voksen sykkel inne og en voksen passasjer inne i en Up. Komforten er nok bedre i de større bilene og der er det ikke hardplast, men mest rekkevidde for lav pris, Så har vi e-up og citigo som er søsken med Mii, at de får igjen prisforskjellen på de som er dyrere vil jo tiden vise, men de er jo ellers ganske like. Tror det er mykje påtatt jåleri ute å går i deise komentarfeltene, og tester også for så vidt. Skal man ha en bra tid i bilen kan man ikke overlate slikt som sete, ratt og andre styreenheter til bilindustrien. Men gjøre litt mer av det vi ser hos dei som har «maskiner» som arbeidsplass. Vil gå så langt som å si at det er viktigere enn om bilen har 4 hjul og et merke på panseret. Men fokuset kommer neppe før autonome biler kommer, og «innhold» blir viktigs. Jfr: Steve Jobs : https://www.youtube.com/watch?v=HNMAXCfP6K4 En av topp 10 videoer om feltet dette, å ha evne (kompetanse) Ha en fin dag Mister. Endret 10. mars 2020 av Halvor Sølvberg- the MOV Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå