jpmid Skrevet 21. februar 2020 Del Skrevet 21. februar 2020 HBO appen svitsjer fra HBO Nordic til HBO Espana og mister forbindelsen. Dette skjer både ved oppstart av appen og under avspilling, gjerne flere ganger i løpet av en kveld. Reinstallering av appen ser ut il å hjelpe en stund, men så er problemet der igjen. HBO, Get og nettleverandøren skylder på hverandre og ingen av dem har en løsning. Er det noen andre som har det samme problemet? Lenke til kommentar
NULL Skrevet 22. februar 2020 Del Skrevet 22. februar 2020 Hvem er nettleverandøren? Ikke Get slik jeg forstår det her. Kan det tenkes at de har kjøpt IP-adresser fra en spansk ISP, uten at systemene til HBO er oppdatert med oppdatert informasjon fra RIPE, slik at de tror du er i spania? Hvis du sjekker IP-adressen din via ripe.net, vil jeg tippe den står oppført på din nettleverandør, men at de kanskje ikke har eid IP-adressen så lenge. Står vel noe datoinformasjon der. Hvis den ikke der står på din nettleverandør, men på et spansk selskap, er det i hvert fall ikke noe tvil om hva problemet er. Og du bruker din internettleverandørs DNS? Og ikke noe på din Google-konto, bankinformasjon e.l. som skulle tilsi at du er spansk? ? Lenke til kommentar
jpmid Skrevet 22. februar 2020 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2020 Nettleverandøren er Tussa. Det ser ut til at de fikk tildelt adresseområdet i 2016. Jeg har prøvd både 8.8.8.8, 1.1.1.1 og Tussa sin DNS, uten at det gjør noen forskjell. HBO appen på Samsung TVen har ikke dette problemet, men den bruker et annet subnett, 192.168.5.x. Den er tildelt av en annen ruter som er koblet til DMZ på Tussaruteren. Det er gjort sånn for at jeg skal få sluppet inn trafikk fra en ekstern maskin til mitt nett. Trafikken til Get Boxen går ikke innom den ruteren som TVen er koblet til, men rett fra en port på Tussaruteren til Get Boxen. Get Boxen får tildelt 192.168.0.x fra Tussaruteren. Jeg får altså sett på HBO med appen på den gamle Samsung TVen, men det hadde vært greit å ha alt samlet på et sted. Lenke til kommentar
jons Skrevet 9. april 2020 Del Skrevet 9. april 2020 Fant du ut av dette? Samme problemet her. Lenke til kommentar
Mope Skrevet 21. april 2020 Del Skrevet 21. april 2020 Samme problem her. Skjer hver gang en serie prøver å laste neste episode. Tvinge avslutt av appen hjelper men bare til neste episode. Lenke til kommentar
jpmid Skrevet 29. juni 2020 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2020 Jeg har kontaktet både Get og HBO, men ingen av dem har hørt om problemet før, og kan ikke gjøre noe. Dersom alle som har dette problemet kontakter dem, så kan det tenkes at de får ut fingeren og gjør noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå