Redaksjonen. Skrevet 21. februar 2020 Del Skrevet 21. februar 2020 I hemmelighet har Bell utviklet ny halerotor: Stabiliserer halen med fire elmotorer bakerst på helikopteret Lenke til kommentar
XIFXEGLO Skrevet 21. februar 2020 Del Skrevet 21. februar 2020 Hvorfor fire rotorer hvis en er tilstrekkelig? PR/wow- faktor? Lenke til kommentar
Asbjørn Eliassen Skrevet 21. februar 2020 Del Skrevet 21. februar 2020 Jeg vet ikke, men tanker som slår meg er redundans og muligens at flere gir lavere rotasjonshastighet og kraftpådrag pr stk som kan gi mindre slitasje/vedlikehold. 2 Lenke til kommentar
Asbjørn Eliassen Skrevet 21. februar 2020 Del Skrevet 21. februar 2020 Litt mer info her https://www.thedrive.com/the-war-zone/32304/bells-electrically-powered-tail-rotor-tech-breaks-cover-and-it-could-be-a-game-changer 2 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. februar 2020 Del Skrevet 21. februar 2020 XIFXEGLO skrev (13 timer siden): Hvorfor fire rotorer hvis en er tilstrekkelig? PR/wow- faktor? Jeg antar bedre redundans + at rotorer som roterer ulike veier (med tilhørende bladvinkel så luftstrømmen går samme vei) gir bedre stabilitet (mindre gyrokrefter ved endringer i turtall/brå man øvre.) Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 22. februar 2020 Del Skrevet 22. februar 2020 Jeg lagde modellhelikopter med elektrisk ducted fan på halen i 2004. 1 Lenke til kommentar
ChristianM Skrevet 24. februar 2020 Del Skrevet 24. februar 2020 Dette er hva Bell selv sier: They are fixed-pitch blades and they’re changing rpm [rotations per minute] constantly," Bell's Sinusas told Vertical. "A single large fan or two medium fans are going to experience rotational inertia, so it is going to be less responsive," he explained to Aviation Week. Having four fans instead of one single rotor also offers valuable redundancy, which in turn makes the helicopter safer to fly. Bell says that the EDAT system can provide sufficient anti-torque force even if three of the four electric fans fail. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå