Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Golf som muligens lekker olje?

Golf2013

Anbefalte innlegg

I august kjøpte jeg en brukt 2013 Golf bensin fra forhandler. Den har nå gått 108 000. Ganske kjapt etter kjøpet så ville den ha påfyll av olje. Jeg stakk innom forhandleren med den og selger fylte den bare opp og gav meg med resten av flasken. Siden den gang så har den trengt påfyll fire/fem ganger til. Jeg har til nå fylt på den i alle fall 1,5 L olje siden august. Den må jo være lekk.

Hvilke rettigheter har jeg nå? Er dette en reklamasjonssak? Kan jeg kreve feilen fikset uten utgifter på min side?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At en 7 år gammel bil brenner litt olje er det nok vanskelig å reklamere på, det er en gammel bil.

Hvor langt har du kjørt siden kjøp? Er serviceheftet fulgt til punkt og prikke? Hvilken motor sitter i Golfen din? Er det Golf 6 eller 7 det er snakk om? 0,5L olje per 1000 km er et relativt vanlig forbruk på en eldre Golf 6. 

Endret av NTAuthority
Lenke til kommentar
freddy85 skrev (2 minutter siden):

Dette var i overkant med 1,5l på 6mnd, men er ganske normalt at tyske biler bruker litt olje pga for lange oljeskift intervaller og generelt dårlig kvalitet.

Mulig noen mener at det er litt frekt av meg, men er bare en bil og det er fakta. Kjenner mange som har vag produkter og alle har de samme problemene.

Det å si at alle vag produkter har dette problemet er bare tull. Har eid ett 10 talls vag og audi biler med forskjellige motorer. Min erfaring er at bensinmotorene begynner å bruke en tanke olje når de passerer 200k km. Dieselmotorene bruker ikke olje, sålenge de har fått ok vedlikehold og turbo er i god stand. 

Per i dag kjører jeg an A6 C6 2007mod, med 2.7 tdi v6 motor i. Denne er tunet til 265hk / 540nm, har gått ca 350k km nå, og bruker ikke olje som er målbart på pinnen mellom 15k km intervaller som jeg kjører på denne. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981
freddy85 skrev (18 minutter siden):

Dette var i overkant med 1,5l på 6mnd,

Det er jo umulig å forholde seg til. Kommer an på hvor mange km bilen har kjørt på de 6md. 

Endret av Slettet+234981
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981
freddy85 skrev (2 timer siden):

Dette var i overkant med 1,5l på 6mnd, men er ganske normalt at tyske biler bruker litt olje pga for lange oljeskift intervaller og generelt dårlig kvalitet.

Mulig noen mener at det er litt frekt av meg, men er bare en bil og det er fakta. Kjenner mange som har vag produkter og alle har de samme problemene.

Ikke frekt, men kunnskapsløst. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...