Gjest 3ee01...1fb Skrevet 19. februar 2020 Del Skrevet 19. februar 2020 Jeg bor i et byggefelt med kommunale leiligheter ii en by, hvor det ser ut til at de har samlet alle "undermennesker", psykisk syke, alkoholikere, narkomane, kriminelle av forskjelliig grad, folk som ikke passer godt inn i samfunnet, eller fremmede på denne jorden - mennesker med en vanskelig fortid og med få eller ingen håp. Og jeg trives tross alt her. Har kjæleduret mitt, ikke noe TV, men PC og det jeg trenger av spilll, filmer og miusikk der. Og jeg har store vinduer med masse grønne planter, pynt, pga sykdom får jeg hjelp til å vaske en gang i uken, og stortrives nå når jeg slipper å sitte i et "rottereir" som jeg gjorde før. Har også mer selvtillit, har helt sluttet å røyke hasj og drikke alkohol, noe de fleste her er imponert av, siden jeg begynte å røyke hasj og drikke tidlig i tenårene, har vært vant til å røyke flerfoldige ganger om dagen og vært en periode-dranker. Gikk også nesten en måned med så ufattelige abstinenser (og jeg kunne klart abstinensene, men angsten gjør meg nesten sinnsyk av lidelse). (OFF-TOPIC!!!) Jeg er tidligere heroinist, så jeg går på LAR (Legemiddel Assistert Rehabilitering) der jeg får en stor dose Metadon, omtrent så mye det er lov å gi meg, og likevel har jeg sug om kveldene. Det værste er dog piller som Valiium og andre typer i denne kllassen som heter "Benzodiazepiner". I følge verdens ledende professord på dette emnet, Dr. Hether Ashley, så tar heroinabstinens omtrent en uke, men benzo-abstinens kan variere i henhold til hvor store doser man har brukt, (og jeg har brukt enorme mengder i ca. 15 år) være pågående i åresvis, og gir så sterlk avhengighet at et tilfelle hun forteller om i doktoravhandlingen sin var en som pleide å kle seg ut og gå inn på sykehus for å stjele piller, mens helst injeksjonsvæsske. Til slutt ble han blind på begge øynene, etter han prøvde å injisere i øye-eplene. De andre åpå gaten som kjøper dette snakker om at de får "en så fin flyt". Jeg selv derimot klarer endelig å puste, for jeg ikke lenger har en så intens angst, om jeg har vært uten en stund og endelig får noen piller i meg. Helst Rivotril, Valium, eller Xanor. Jeg var så dum, for jeg fikk utskrevet den mildeste typen benzo, Sobril, e n stund, men desverre var det bare ikke sterkt nok eller i stor nok dose. At jeg h ar kompleks post-traumatisk stresslidelse er noe samtlige leger bare ignorerer, eller så tilbyr de anti-psykotiske midler, som gir en føleøse av å være fyllesyk, blandet med tung influensa og intens svimmelhet. En gang besvimte jeg inn i masse mennesker i køen fremfor meg på matbutikken - så i det store og det hele er det rart at man har så stor medfølelse for heroinister, og det stoffet jeg får er faktisk noe nazistene fant opp i mangel på leveranse på rå-opium. (OFF-TOPIC!!!) På fredag, etter å ha gått gjennom ting som en absolutt overbeeviselse av at dommedag snart kom, psykose, hallusinasjoner (f.eks. lyden av blod som dryppet. Ansiktet mitt som ble omskapt til onde demoner i speilet) Jeg hadde en så kraftig angst at jeg til slutt helt mistet oversikten og ble skrevet inn på legevakten et par døgn. Jeg hadde glemt passord på telefonen, alle telefonnummer, passord på PC, hvor gammel jeg var, hvilket årstall det var, ukedag osv osv. osv. Etter de hadde giitt meg valium et par dager imidllertid, så ble jeg frisk nok til å kunne sendes hjem og jeg kunne bruke telefon og klær igjen. Jeg ser på helsepersonell at de så gjerne ønsker å hjelpe meg. Sykdommen jeg har tilsvarer hva soldater som har vært krigsfanger utvikler, når de i måneder eller år lever med total usikkerhet, stengt inni total isolasjon, med konstant dødsfare osv. Men Fylkeslegen sørger for å true alle de som virkelig bryr seg av leger, f.eks. e n jjeg hadde før som gikk med banner i 17.mai toget og bar en stor banner med slagord som slo fast at også rusmisbrukere er mennesker. Men i motsetning til morfinisme, så blir ikke benzodiazepin-avhengikghet/behov sett på som noe annet enn tabeletter som riktignok står i felleskatalogen, men siden det er vanedannende (altså man får et sterkt behov for å bruke dem, siden de fungerer og i motsetning til den eldre typen angst-dempene, så er de ikke giftige, og det er nesten umulig å få overdose på dem) og siden de også hos enkelte gjør at man føler et behov for stadig større mengder med piller, så har mange leger - som EN lege sa til meg - en nærmest religiøs overbevisning om at Benzodiazepiner er Satan. Om det ikke var som dette så kunne jeg ha jobbet, og enda viktigere: Jeg kunne ha følt trivsel ved å leve, og ikke måtte være kriminell om jeg ikke orker lengre perioder med sykdom. Det er så deilig å f.eks. kunne se på en film, et tv-progra, eller spilt et dataspill. Alt annet enn å ligge i fosterstilling på sofaen og ha for mye angst til å klare å se på tv, å spille dataspill, å hente posten, besøke venner, selv om de er uvanlig forståeslsesfulle. Så selv hvor sterkt jeg prøver å være lovlydig, å ikke skuffe familien, å gjøre slik mange sier jeg bør gjøre, så tror de jeg overdriver, synes synd på meg selv, tendens til hypokonder e.l. om jeg er ærlig og sier at DET ER UUTHOLDELIG. Tidligere slukket jeg sigaretter på armene, og følelsen av fysisk smerte var nesten "orgasmisk" for det var en følelse. Skulle ønske jeg ble alvorlig fysisk syk, så jeg kunne fått medisiner jeg trenger. ON-TOPIC!!!!!!!!!!!!!!! Etter en måned uten piller eller noe annet, så stod det en rett utenfor døren på LAR og spurte om jeg ville ha, og det var som å ha knekt et ben, så knoklene stakk ut, og noen spurte om jeg trengte smertestillende, og jeg var forventet av alle til å si neida, "det er bare en skramme". Men det gjorde jeg ikke. Og en uke etter bruker jeg enda piller. Har hatt en solid sprekk på heroin. Og naboen med heroin til 800 kroner for et halvt gram, har også Meth-Amfetamin/ICE/Crystall-Amf. Samt Kokain. Ser ut vinduet at det kommer sikkert 50-100 folk hver dag. Nesten bare ungdommer med bøyd rygg, som om de bærer på kampestein, for å bruke alle pengene sine for å ikke bli for syk. Selv satt han med en kanskje 20-30 cm. tykk bunke tusenlapper og telte penger. Og siden han er så "kul" at han låner bort, så skylder jeg han nå for 2 gram heroin, og kanskje et halvt gram ICE. For å være helt ærlig dog, så avskyr jeg pushere. Jeg gikk i flere dager uten en krone, før jeg var heldig og fikk tak i nok til mat til meg og katten. Jeg vurderer å melde han til politiet, men jeg er redd for at de ikke tar meg seriøst. Og som man sier i miljøet her "Snitches, get Stiches!". Bare ryktet om at noen har TENKT å snakke med politiet, kan føre til mord,, men nå er det virkelig snakk om å enten fortelle politiet om en som tjener seg rik på de laveste av de lave her i nærområdet, lå merke til at han hadde 6-7 nyere laptop pcer, antageligvis som betaling for gjeld fra folk. Samt har han to gigantiske flatskjermer ved siden av hverandre. Alt han gjør er å røyke heroin. Nesten ingen som er hektet røyker det, for det koster så mye, og injisering er kraftigere og varer lenger. Dessuten sniffer han kokain og sover nesten aldri. En livsstil som koster penger, og selv om han fikk tilbud om metadon - kraftig morfin-preparat - av LAR, så har han ikke gått og hentet, for det er sikkert mindre stress med heroin enn å måtte gå 10 min. hver vei. KORT SAGT!!! Så spørsmålet er om jeg bør redde mitt eget liv (samt livet til store deler av nabolaget som nå plutselig har begynt å besøke han, etter å ha vært ren i år etter år, og skammer seg så mye at de av skam ikke tør innrømme det). Det eneste jeg er LIVREDD FOR er at politiet ikke gjør noe. Jeg vet at han vanligvis sitter på en proffparagraf (hvor mye er det til sammen egentlig?), har stoff for sikkert hundrevis av tusener av kroner, som han bestiller via internet på "darknet". Jeg er også MER enn livredd for hva som vil skje dersom han blir tatt og venner av han kommer hit for å hevne seg. Jeg vet at det er minst et titalls vitner i boligfeltet, tøffe folk, men ingen av dem kommerr nok til å gjøre noe som helst, siden de hater politi mer enn dop. Så lurer på om det er noen av dere som har noen råd her? Jeg husker at en nynazist i nærheten snakket om at han hadde en pistol, og snakket om å drepe, da fortalte jeg det til de som eier leilighetene, og politiet som hadde ignorert meg før kom veldig raskt. Nazien hadde prøvd å lukke døren og nekte snakke, men da hadde de stukket fot-tuppen inn i døråpningen og gått for å sjekke. Han, en mann på 50-60. samt moren hans (!!!) solgte på piller før, men jeg sa fra om dette etter jeg ble kjørt på sykehuset av abstinens, etter han hektet meg og så nektet å gi mer av noen piller som blir gitt i "livets endefase". Kanskje jeg burde ta kontakt med politiet? Sende en e-post? Setter stor pris på råd, også om dere har til tips at jeg ikke gjør noe, selv om jeg brukte 2000 (alt jeg hadde) på fredag, og skylder han sikkert noe lignende. Vet jo at jeg havner på gaten for å tigge, ty til kriminalitet og hva som helst om jeg fortsetter sånn. Og JEG SKAL IKKE (!!!) tilbake til det gamle livet mitt. Beklager for den lange posten... trengte å få ut litt tanker.Anonymous poster hash: 3ee01...1fb Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 20. februar 2020 Del Skrevet 20. februar 2020 Hei, TS! Om du vil bryte mønsteret med stoff, og prøve å få livet på fote så er det en veldig god ide å flytte fra slike områder og heller finne deg et bedre sted å bo. Siden du bor i en kommunal bolig så er det nok enda litt vanskeligere, men dermed er det en god ide å tenke deg litt om, og eventuelt ta kontakt med NAV eller andre instanser og se om de kan hjelpe deg med å flytte. Du tjener ikke noe på å være i nærheten av slike miljøer, og dersom du ønsker å forbedre livet ditt så er det nok bedre å komme seg helt vekk fra det og. Jeg har dessverre ikke kompetansen til å hjelpe med hvordan, men jeg tipper det er en del her som inne på forumet som sikkert kan hjelpe deg med problemstillingen, og komme med råd. Endret forøvrig trådtittelen din som var meget lang, slik at den er litt mer konkret. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå