Villfaren Skrevet 2. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2020 NULL skrev (16 timer siden): Hvis du velger Win+R i Windows og skriver inn: \\192.168.1.5 Der 1.5 er et eksempel på IP-adressen Asus-ruteren kan gitt til serveren, så burde du kunne nå den også når du er tilkoblet Google WiFi. Altså: Takker, og bukker for hjelpen, det virket Er det da noen måte å få kodi som kjører på android til til å få kontakt når den er på google wifien? Lenke til kommentar
NULL Skrevet 2. mars 2020 Del Skrevet 2. mars 2020 2 hours ago, Villfaren said: Takker, og bukker for hjelpen, det virket Er det da noen måte å få kodi som kjører på android til til å få kontakt når den er på google wifien? Kjenner ikke til hvordan Kodi fungerer. Hvis man her angir serveradresser kan man vel basere seg på IP-adresse. Om det er basert på UPnP derimot vil ikke klienter på Google WiFi se serveren. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 2. mars 2020 Del Skrevet 2. mars 2020 Villfaren skrev (På 19.2.2020 den 12.42): Hei. Trenger noen kloke hoder til å hjelpe meg til å sette dette opp optimalt. Har satt altibox ( FMG) boksen i bro, og bruker asus routeren til å rute internettet via en switch. For wifi har eg satt opp google wifi. TV går gjennom FMG boksen. Alt virker, men er vel forskjellige settingser i asus routeren eg gjerne burde satt ? DNS feks ? Har også noe som heter "operation mode" der eg har valgene : wireless router mode accses point reapeter mode aimesh mode Noe her å velge fremfor noe annet? Noen som har noen formening? Når jeg skiftet ut fiber-converteren og den gamle Altibox- routeren med en unifi router som hadde SFP støtte gjenbrukte jeg den gamle ASUS- routeren. Først oppgraderte jeg den og deretter nullstilte den helt. Deretter logget jeg inn på den fra LAN- siden, slo av DHCP-serveren, satt opp wifi og aktiverte IGMP- snooping(kjører tv på nettverket) +++. Deretter satt jeg den inn igjen i nettverket, men da med kun switch og wifi i normal bruk, har ingenting tilkoblet WAN-porten. Fungerer dønn stabilt og enheten leverer ganske bra til å være hele 8 år ++ gammel. Kristian Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 5. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2020 KVTL skrev (På 2.3.2020 den 14.45): Når jeg skiftet ut fiber-converteren og den gamle Altibox- routeren med en unifi router som hadde SFP støtte gjenbrukte jeg den gamle ASUS- routeren. Først oppgraderte jeg den og deretter nullstilte den helt. Deretter logget jeg inn på den fra LAN- siden, slo av DHCP-serveren, satt opp wifi og aktiverte IGMP- snooping(kjører tv på nettverket) +++. Deretter satt jeg den inn igjen i nettverket, men da med kun switch og wifi i normal bruk, har ingenting tilkoblet WAN-porten. Fungerer dønn stabilt og enheten leverer ganske bra til å være hele 8 år ++ gammel. Kristian Hei. Takk for svar, men dette blir altfor avansert for meg ? Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 5. mars 2020 Del Skrevet 5. mars 2020 Villfaren skrev (15 timer siden): Hei. Takk for svar, men dette blir altfor avansert for meg ? Da burde du kanskje vurdere å ha original router, eventuelt å legge til noen trådløse sendere/ mesh. Du må være villig til å lære deg litt om VLAN, IGMP-PROXY, Masquerade osv. Skal ikke påstå at jeg er noen ekspert på nettverk ,tvert i mot. Men har lest meg opp på guider og wikier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå