ayylmao Skrevet 19. februar 2020 Del Skrevet 19. februar 2020 Hei. Har en bachelor i Øk./adm. (BI) og har etter noen år i arbeid funnet ut at jeg vil ta master etter hvert. Tok kontakt med studiested og de sa at det ikke er mulig å ta opp fag etter fullført bachelor. Er det dermed håpløst for meg å forbedre karakterer i 4 fag for å få mulighet til å ta master på ønsket studiested, eller finnes det noen veier rundt dette? Setter veldig stor pris på hjelp, da jeg ikke har noen veiledere osv. å kontakte. Lenke til kommentar
Handlepose Skrevet 19. februar 2020 Del Skrevet 19. februar 2020 (endret) Hei, hvis det er enkelt fag du skal taopp, kan man alltids ta kontakt med Sonans for eksempel, de er veldig behjelplig på hvem, hva og hvor egentlig. edit: grov skriveleif Endret 19. februar 2020 av Handlepose Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 13. mars 2020 Del Skrevet 13. mars 2020 Når du fyrst har fått godkjent og utskrevet vitnemålet så vil du vanlegvis ikkje få fleire vitnemål. Du kan forbetre karakterane, men då får du det som karakterutskrift i tillegg til vitnemålet. I den situasjonen du er i vil du nok ha meir igjen ved å ta nye studiepoeng i nye fag enn på å bruke tid på å ta oppigjen fag som du har lært godt nok til å bestå. Fire fag er fort nærmare eit år ekstra. Du skal tross alt ut i arbeidslivet så då vil du ha meir nytte av feks ein bachelorgrad til, eller fleire studiepoeng i relevante fag. Kva med å utvide kompetansen din med til dømes nokre studiepoeng i ledelsesutdanning, eller liknande? Lenke til kommentar
ayylmao Skrevet 17. mars 2020 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2020 The Avatar skrev (På 13.3.2020 den 22.38): Når du fyrst har fått godkjent og utskrevet vitnemålet så vil du vanlegvis ikkje få fleire vitnemål. Du kan forbetre karakterane, men då får du det som karakterutskrift i tillegg til vitnemålet. I den situasjonen du er i vil du nok ha meir igjen ved å ta nye studiepoeng i nye fag enn på å bruke tid på å ta oppigjen fag som du har lært godt nok til å bestå. Fire fag er fort nærmare eit år ekstra. Du skal tross alt ut i arbeidslivet så då vil du ha meir nytte av feks ein bachelorgrad til, eller fleire studiepoeng i relevante fag. Kva med å utvide kompetansen din med til dømes nokre studiepoeng i ledelsesutdanning, eller liknande? Takk for tips, men jeg har allerede en bra jobb, men vil ta noen steg videre og det blir vanskelig uten master. Derfor ser jeg for meg å ta opp noen fag fra bacheloren på deltid over ett år, og så begynne på masteren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå